Gjest FruH Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Vil gjerne trekk tråden litt videre fra det med å bruke joggesko på 17. mai. I år så vi så ymse i toget. Noen joggesko, noen sågar meget velbrukte sådanne. Noen alminnelige pensko, noen fornuftige sådanne, og noen ikke fullt så fornuftige. Men, i gjennom toget kommer det vaklende 10 -11 åringer på SKYHØYE og SYLTYNNE hæler, 10-12 cm på noen av dem. Og med en der tilhørende kroppsholdning med knekk i knea, og rompa ut. Ofte da med et kort, kort miniskjørt og bildet er komplett. Hvordan kan så mange foreldre tillate ungjentene sine å gå mange kilometer, først og fremst med sånne sko, og dernest med en slik kroppsholdning at de ser ut som "klovner"? I år så vi faktisk voksne tilskuere som sto og åpenlyst lo av disse stakkars små som stolpret seg gjennom gatene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Man er glad til at de går i toget, og for at de ikke vil gå i onepiece og tresko eller noe sånt. Og så trøster man seg med at det kanskje er såpass ubehagelig at de velger noe annet neste gang. Det er mye som er på moten som ungdommen aldri ville gått i, dersom det var foreldrene som ønsket det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Enkelte foreldre er svært lite dugende. Her var det 9 grader og vind da barnetoget gikk sin gang - og jeg observerte ei jente på ca 12 år, i stroppekjole og høye hæler - ingen jakke/bolero eller noe. Hun så blåfrosset og syk ut. En gutt i 7-8-årsalder i kun tynnskjorte, bukse og sko. Han hakket tenner og hoppet rundt for å holde varmen. Sko, hehe - det var litt av hvert gitt, jeg tenkte på skotråden her underveis ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 mine gikk i bunad og vinterstøvletter,, og skiftet om til annet skotøy når vi kom innendørs 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smekka Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Man er glad til at de går i toget, og for at de ikke vil gå i onepiece og tresko eller noe sånt. Og så trøster man seg med at det kanskje er såpass ubehagelig at de velger noe annet neste gang. Det er mye som er på moten som ungdommen aldri ville gått i, dersom det var foreldrene som ønsket det. nåja.. hadde likevel ikke latt mine barn gå slik. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 ''I år så vi faktisk voksne tilskuere som sto og åpenlyst lo av disse stakkars små som stolpret seg gjennom gatene.'' Det var da noen usedvanlig usjarmerende voksne mennesker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 nåja.. hadde likevel ikke latt mine barn gå slik. Jeg hadde selvfølgelig heller ikke likt det. Men jeg ville strukket meg langt for å unngå at toget ble droppet pga. mine krav til påkledning, så lenge vi snakker om noe som er forsvarlig i forhold til vær / temperatur. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 ''I år så vi faktisk voksne tilskuere som sto og åpenlyst lo av disse stakkars små som stolpret seg gjennom gatene.'' Det var da noen usedvanlig usjarmerende voksne mennesker. Ja, de prøvde jo å snu seg litt vekk da. Men jammen var det mye rart å se. Må bare innrømme at jeg trakk på smilebåndet selv noen ganger, og tenkte at her trengs det tydeligvis kurs i å gå med høyhæla sko. Men det er jo et særdeles upraktisk utstyr å GÅ i tog med da. Snuppa her ( 12 )har fått høyhæla sko, men vi har faktisk hatt "gå-kurs" hjemme på stuegulvet, samt at vi har kjøpt flate pensko til toget. Men jeg syns nå egentlig at det er foreldrene det må skorte litt på her som ikke skjønner at 10-åringer ikke skal gå 4-5 kilometer i 10 cm høye hæler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Ja, de prøvde jo å snu seg litt vekk da. Men jammen var det mye rart å se. Må bare innrømme at jeg trakk på smilebåndet selv noen ganger, og tenkte at her trengs det tydeligvis kurs i å gå med høyhæla sko. Men det er jo et særdeles upraktisk utstyr å GÅ i tog med da. Snuppa her ( 12 )har fått høyhæla sko, men vi har faktisk hatt "gå-kurs" hjemme på stuegulvet, samt at vi har kjøpt flate pensko til toget. Men jeg syns nå egentlig at det er foreldrene det må skorte litt på her som ikke skjønner at 10-åringer ikke skal gå 4-5 kilometer i 10 cm høye hæler. Nå kan det jo tenkes at foreldrene skjønner dette veldig godt, men at avkommet ikke har samme forståelsen. Kanskje er det mer virkningsfullt (med tanke på en senere anledning) at publikum får latteranfall, enn at foreldrene holder foredrag om fornuftig fottøy. Hvis du har en datter på 12, kan det hende du vil havne i diskusjoner om påkledning der det virker som den allmenne fornuft har avgått ved døden, i løpet av de kommende årene. Men jeg har ingen garanti :-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Nå kan det jo tenkes at foreldrene skjønner dette veldig godt, men at avkommet ikke har samme forståelsen. Kanskje er det mer virkningsfullt (med tanke på en senere anledning) at publikum får latteranfall, enn at foreldrene holder foredrag om fornuftig fottøy. Hvis du har en datter på 12, kan det hende du vil havne i diskusjoner om påkledning der det virker som den allmenne fornuft har avgått ved døden, i løpet av de kommende årene. Men jeg har ingen garanti :-)) ''Hvis du har en datter på 12, kan det hende du vil havne i diskusjoner om påkledning der det virker som den allmenne fornuft har avgått ved døden, i løpet av de kommende årene.''¨ Diskusjonene har alt gått høyt mange ganger, men som forelder har jeg faktisk, mener jeg, rett til å gripe inn å si nei hvis det blir for ille. Vanligvis gjelder det jo å kunne møtes litt på halvveien. Flate pensko i toget, og skiftet etterpå til innendørsbruk. Og det var selvfølgelig helt ok. Og så har hun lært å gå pent med høyhæla sko, ikke minst. Det jeg reagerte på i toget var faktisk jenter, yngre enn min datter på 12 som vakla rundt i skyhøye hæler. De må jo ha fått utrolig vondt i bena, i tillegg til at de ser ganske rare ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 ''Hvis du har en datter på 12, kan det hende du vil havne i diskusjoner om påkledning der det virker som den allmenne fornuft har avgått ved døden, i løpet av de kommende årene.''¨ Diskusjonene har alt gått høyt mange ganger, men som forelder har jeg faktisk, mener jeg, rett til å gripe inn å si nei hvis det blir for ille. Vanligvis gjelder det jo å kunne møtes litt på halvveien. Flate pensko i toget, og skiftet etterpå til innendørsbruk. Og det var selvfølgelig helt ok. Og så har hun lært å gå pent med høyhæla sko, ikke minst. Det jeg reagerte på i toget var faktisk jenter, yngre enn min datter på 12 som vakla rundt i skyhøye hæler. De må jo ha fått utrolig vondt i bena, i tillegg til at de ser ganske rare ut. Selvfølgelig har du og alle andre foreldre rett til å si nei. Men det hender at man ikke blir enige om hva som er å møtes på halvveien. Spesielt hvis deltakelsen i toget henger i en tynn tråd fra før, altså at det er lite lystbetont. Jeg mente bare at underlige antrekk / fottøy kan forekomme selv om de foresatte _forstår_ at det ikke er det mest fornuftige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Selvfølgelig har du og alle andre foreldre rett til å si nei. Men det hender at man ikke blir enige om hva som er å møtes på halvveien. Spesielt hvis deltakelsen i toget henger i en tynn tråd fra før, altså at det er lite lystbetont. Jeg mente bare at underlige antrekk / fottøy kan forekomme selv om de foresatte _forstår_ at det ikke er det mest fornuftige. ''Jeg mente bare at underlige antrekk / fottøy kan forekomme selv om de foresatte _forstår_ at det ikke er det mest fornuftige.'' Akk, ja :-) De fleste kameler lar seg svelge, bare alternativet er verre... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 ''Jeg mente bare at underlige antrekk / fottøy kan forekomme selv om de foresatte _forstår_ at det ikke er det mest fornuftige.'' Akk, ja :-) De fleste kameler lar seg svelge, bare alternativet er verre... Sant nok. Og når den håpefulle har rundet 12-13 er det ikke dummen å lære å velge sine kamper med omhu - iallefall om man har lyst til å ha en hyggelig tone hjemme... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Man er glad til at de går i toget, og for at de ikke vil gå i onepiece og tresko eller noe sånt. Og så trøster man seg med at det kanskje er såpass ubehagelig at de velger noe annet neste gang. Det er mye som er på moten som ungdommen aldri ville gått i, dersom det var foreldrene som ønsket det. Heller onepiece enn stilletthæler og miniskjørt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg tror det kan være greit å la barn og ungdom få prøve seg fram og høste egne erfaringer. Hva vi synes er latterlig synes de sannsynligvis er kult. Man ser mye rart, og som mor til barn i den alderen opplever man også mye rart. Ikke alt virker like logisk, men jeg synes ikke vi skal overstyre barna våre på så banale områder som f.eks klesdrakt og skotøy. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Selvfølgelig har du og alle andre foreldre rett til å si nei. Men det hender at man ikke blir enige om hva som er å møtes på halvveien. Spesielt hvis deltakelsen i toget henger i en tynn tråd fra før, altså at det er lite lystbetont. Jeg mente bare at underlige antrekk / fottøy kan forekomme selv om de foresatte _forstår_ at det ikke er det mest fornuftige. ''Jeg mente bare at underlige antrekk / fottøy kan forekomme selv om de foresatte _forstår_ at det ikke er det mest fornuftige.'' Hehe, jeg har selv latt minstejenta på 4 få prøve å gå fra barnehagen til bilen i sokkelesten i snøvær, etter to ukers krangling om skotøy hver bidige dag. De iskalde føttene hennes var det som skulle til for at hun skjønte at mamma hadde et poeng. Noen ganger er det learning by doing som duger - og kanskje særlig på tenåringsdøtre i alle aldre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg hadde selvfølgelig heller ikke likt det. Men jeg ville strukket meg langt for å unngå at toget ble droppet pga. mine krav til påkledning, så lenge vi snakker om noe som er forsvarlig i forhold til vær / temperatur. ''så lenge vi snakker om noe som er forsvarlig i forhold til vær / temperatur.'' Ikke alle har det kravet heller :-) For to år siden var det bikjjekaldt på 17. mai, og da observerte jeg flere ungjenter på 12-15 år i miniskjørt og høyhelte sandaler... Jeg hakket tenner bare ved å _se_ på dem...,-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 ''Hvis du har en datter på 12, kan det hende du vil havne i diskusjoner om påkledning der det virker som den allmenne fornuft har avgått ved døden, i løpet av de kommende årene.''¨ Diskusjonene har alt gått høyt mange ganger, men som forelder har jeg faktisk, mener jeg, rett til å gripe inn å si nei hvis det blir for ille. Vanligvis gjelder det jo å kunne møtes litt på halvveien. Flate pensko i toget, og skiftet etterpå til innendørsbruk. Og det var selvfølgelig helt ok. Og så har hun lært å gå pent med høyhæla sko, ikke minst. Det jeg reagerte på i toget var faktisk jenter, yngre enn min datter på 12 som vakla rundt i skyhøye hæler. De må jo ha fått utrolig vondt i bena, i tillegg til at de ser ganske rare ut. Jeg ser hver 17. mai også voksne damer gå i toget (f eks medfølgende foreldre) i slike ekstremsko med høy & smal hæl. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 ''så lenge vi snakker om noe som er forsvarlig i forhold til vær / temperatur.'' Ikke alle har det kravet heller :-) For to år siden var det bikjjekaldt på 17. mai, og da observerte jeg flere ungjenter på 12-15 år i miniskjørt og høyhelte sandaler... Jeg hakket tenner bare ved å _se_ på dem...,-) Da hadde jeg virkelig reagert. Da snødde det her på formiddagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.