Gå til innhold

lekser...igjen.

Gjest anonymusa

Anbefalte innlegg

Gjest anonymusa

Jeg er ingen leksehater. Jeg mener at det er bra at ungene har lekser og at det er en fin måte for oss foreldre å følge med på hva de driver med på skolen.

MEN, her er dagens lekse til i morgen:

Leseark + svare på spørsmål. (her må det svares i hele setninger)

Finskrift

Matte: et a4 ark med oppgaver i 2 gangen

+ ei side i oppgaveboka

hvilket klaseetrinn tror dere dette er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Tipper annenklasse?

Hva er "finskrift matte"?

Vi har ukelekser og ikke lekser fra dag til dag, heldigvis, bortsett fra leseleksen; lesearket skal leses hver dag.

Forøvrig inneholder ukeleksen et par-tre ting, omtrent så mye som du nevner her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-gangen, ganske sent i vårsemesteret? Da tipper jeg 2. trinn. Gangetabellene kommer vel for fullt i 3. trinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Tipper annenklasse?

Vi har ukelekser og ikke lekser fra dag til dag, heldigvis, bortsett fra leseleksen; lesearket skal leses hver dag.

Forøvrig inneholder ukeleksen et par-tre ting, omtrent så mye som du nevner her.

.... at min sammenligning var med vår førsteklassing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonymusa

Tipper annenklasse?

Det jeg nevner her, er det de har i lekse hele uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonymusa

2-gangen, ganske sent i vårsemesteret? Da tipper jeg 2. trinn. Gangetabellene kommer vel for fullt i 3. trinn.

Ja, det stemmer, men jeg lurer på om det er normalt å ha all denne leksa fra en dag til den andre på 2. trinn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trollemor;o)

Tipper annenklasse?

Det skulle stå:

finskrift.

matte:...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det jeg nevner her, er det de har i lekse hele uka?

''Det jeg nevner her, er det de har i lekse hele uka?

''

Ja, for min førsteklassing er det omtrent det, men som sagt er det meningen at leseleksen skal gjøres hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonymusa

''Det jeg nevner her, er det de har i lekse hele uka?

''

Ja, for min førsteklassing er det omtrent det, men som sagt er det meningen at leseleksen skal gjøres hver dag.

ok, 1. klasse ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer, men jeg lurer på om det er normalt å ha all denne leksa fra en dag til den andre på 2. trinn..

Jeg synes det virker mye hvis det er fra én dag til den neste, og dette gjentar seg flere dager i uka.

Som ukelekse kan det variere fra normalt til mye, avhengig av hvor mye disse arkene og oppgavesiden inneholder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonymusa

Jeg synes det virker mye hvis det er fra én dag til den neste, og dette gjentar seg flere dager i uka.

Som ukelekse kan det variere fra normalt til mye, avhengig av hvor mye disse arkene og oppgavesiden inneholder.

Ja, det er fra en dag til neste og mengden er ganske lik hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonymusa

Jeg vil tro det er 2. klasse. Jeg sammenligner med min 3-klassing.

Ja, det stemmer. Er mengden lekser ok? Dette er fra en dag til neste og mengden er ganske lik hele uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest annlovinda

Ja, det stemmer. Er mengden lekser ok? Dette er fra en dag til neste og mengden er ganske lik hele uka.

Jeg synes kanskje det er litt i meste laget.

Grunnen til at jeg regnet med at det var 2 klasse var pga 2 gangen.

Min 3 klassing har ca. følgende lekse hver uke.

Hver dag er det leselekse, øve på 3-4 engelske gloser og øve gangetabellen. Holder på med 7 gangen nå.

I tillegg har de hver dag ENTEN skrivelekse (finskrift eller oppgaver, mattelekse, naturfag skrivelekse eller engelsk leselekse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonymusa

Jeg synes kanskje det er litt i meste laget.

Grunnen til at jeg regnet med at det var 2 klasse var pga 2 gangen.

Min 3 klassing har ca. følgende lekse hver uke.

Hver dag er det leselekse, øve på 3-4 engelske gloser og øve gangetabellen. Holder på med 7 gangen nå.

I tillegg har de hver dag ENTEN skrivelekse (finskrift eller oppgaver, mattelekse, naturfag skrivelekse eller engelsk leselekse.

og det er 3. klasse? Litt forskjell ja... Tror jeg må ta en prat med læreren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

og det er 3. klasse? Litt forskjell ja... Tror jeg må ta en prat med læreren.

Ja, det er 3. klasse.

Og jeg synes dette er nok lekse for 3. klassingen min, selv om han i grunn er rask og effektiv med leksene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns kanskje det var litt mye, men ikke veldig. Nå er det jo også sånn at unger bruker ulik tid på leksene. Fra neste år kan dere jo be om å få ukeplan, så er det litt lettere å regulere leksa fra dag til dag, og med hensyn på ulike aktiviteter o.l.

Ser jenta mi i 7. klasse kan sitte tre, fire timer med lekser nå, flere ganger i uka. Og hun er middels rask. Det er greit å komme inn i gode lekserytmer ganske fort slik at det ikke blir et ork senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye mer lekse enn vår 3. klassing har. Jeg synes de har lite lekser igjen da, men skal ikke klage :)

De gjør ganske mye på skolen, så jeg tror det er et bevisst valg fra læreren sin side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...