Gjest anonymusa Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Jeg er ingen leksehater. Jeg mener at det er bra at ungene har lekser og at det er en fin måte for oss foreldre å følge med på hva de driver med på skolen. MEN, her er dagens lekse til i morgen: Leseark + svare på spørsmål. (her må det svares i hele setninger) Finskrift Matte: et a4 ark med oppgaver i 2 gangen + ei side i oppgaveboka hvilket klaseetrinn tror dere dette er? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Tipper annenklasse? Hva er "finskrift matte"? Vi har ukelekser og ikke lekser fra dag til dag, heldigvis, bortsett fra leseleksen; lesearket skal leses hver dag. Forøvrig inneholder ukeleksen et par-tre ting, omtrent så mye som du nevner her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 2-gangen, ganske sent i vårsemesteret? Da tipper jeg 2. trinn. Gangetabellene kommer vel for fullt i 3. trinn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Tipper annenklasse? Hva er "finskrift matte"? Vi har ukelekser og ikke lekser fra dag til dag, heldigvis, bortsett fra leseleksen; lesearket skal leses hver dag. Forøvrig inneholder ukeleksen et par-tre ting, omtrent så mye som du nevner her. .... at min sammenligning var med vår førsteklassing. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonymusa Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Tipper annenklasse? Hva er "finskrift matte"? Vi har ukelekser og ikke lekser fra dag til dag, heldigvis, bortsett fra leseleksen; lesearket skal leses hver dag. Forøvrig inneholder ukeleksen et par-tre ting, omtrent så mye som du nevner her. Det jeg nevner her, er det de har i lekse hele uka? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonymusa Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 2-gangen, ganske sent i vårsemesteret? Da tipper jeg 2. trinn. Gangetabellene kommer vel for fullt i 3. trinn. Ja, det stemmer, men jeg lurer på om det er normalt å ha all denne leksa fra en dag til den andre på 2. trinn.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Tipper annenklasse? Hva er "finskrift matte"? Vi har ukelekser og ikke lekser fra dag til dag, heldigvis, bortsett fra leseleksen; lesearket skal leses hver dag. Forøvrig inneholder ukeleksen et par-tre ting, omtrent så mye som du nevner her. Det skulle stå: finskrift. matte:... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Det jeg nevner her, er det de har i lekse hele uka? ''Det jeg nevner her, er det de har i lekse hele uka? '' Ja, for min førsteklassing er det omtrent det, men som sagt er det meningen at leseleksen skal gjøres hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonymusa Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 ''Det jeg nevner her, er det de har i lekse hele uka? '' Ja, for min førsteklassing er det omtrent det, men som sagt er det meningen at leseleksen skal gjøres hver dag. ok, 1. klasse ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Ja, det stemmer, men jeg lurer på om det er normalt å ha all denne leksa fra en dag til den andre på 2. trinn.. Jeg synes det virker mye hvis det er fra én dag til den neste, og dette gjentar seg flere dager i uka. Som ukelekse kan det variere fra normalt til mye, avhengig av hvor mye disse arkene og oppgavesiden inneholder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonymusa Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Jeg synes det virker mye hvis det er fra én dag til den neste, og dette gjentar seg flere dager i uka. Som ukelekse kan det variere fra normalt til mye, avhengig av hvor mye disse arkene og oppgavesiden inneholder. Ja, det er fra en dag til neste og mengden er ganske lik hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Jeg vil tro det er 2. klasse. Jeg sammenligner med min 3-klassing. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonymusa Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Jeg vil tro det er 2. klasse. Jeg sammenligner med min 3-klassing. Ja, det stemmer. Er mengden lekser ok? Dette er fra en dag til neste og mengden er ganske lik hele uka. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Ja, det stemmer. Er mengden lekser ok? Dette er fra en dag til neste og mengden er ganske lik hele uka. Jeg synes kanskje det er litt i meste laget. Grunnen til at jeg regnet med at det var 2 klasse var pga 2 gangen. Min 3 klassing har ca. følgende lekse hver uke. Hver dag er det leselekse, øve på 3-4 engelske gloser og øve gangetabellen. Holder på med 7 gangen nå. I tillegg har de hver dag ENTEN skrivelekse (finskrift eller oppgaver, mattelekse, naturfag skrivelekse eller engelsk leselekse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonymusa Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Jeg synes kanskje det er litt i meste laget. Grunnen til at jeg regnet med at det var 2 klasse var pga 2 gangen. Min 3 klassing har ca. følgende lekse hver uke. Hver dag er det leselekse, øve på 3-4 engelske gloser og øve gangetabellen. Holder på med 7 gangen nå. I tillegg har de hver dag ENTEN skrivelekse (finskrift eller oppgaver, mattelekse, naturfag skrivelekse eller engelsk leselekse. og det er 3. klasse? Litt forskjell ja... Tror jeg må ta en prat med læreren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 og det er 3. klasse? Litt forskjell ja... Tror jeg må ta en prat med læreren. Ja, det er 3. klasse. Og jeg synes dette er nok lekse for 3. klassingen min, selv om han i grunn er rask og effektiv med leksene sine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Syns kanskje det var litt mye, men ikke veldig. Nå er det jo også sånn at unger bruker ulik tid på leksene. Fra neste år kan dere jo be om å få ukeplan, så er det litt lettere å regulere leksa fra dag til dag, og med hensyn på ulike aktiviteter o.l. Ser jenta mi i 7. klasse kan sitte tre, fire timer med lekser nå, flere ganger i uka. Og hun er middels rask. Det er greit å komme inn i gode lekserytmer ganske fort slik at det ikke blir et ork senere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 3.?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 2. klasse? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 18. mai 2010 Del Skrevet 18. mai 2010 Ja, det stemmer. Er mengden lekser ok? Dette er fra en dag til neste og mengden er ganske lik hele uka. Det er mye mer lekse enn vår 3. klassing har. Jeg synes de har lite lekser igjen da, men skal ikke klage De gjør ganske mye på skolen, så jeg tror det er et bevisst valg fra læreren sin side. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.