Gjest GA Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Det prøvde jeg for har fått tips om det tidligere. Jeg skrev mine ti navn og fikk tilbake dette navnet skrevet ti ganger etter hverandre. Får prøve igjen litt senere når det kanskje har gått opp litt mer for han at jeg ikke gir meg. Det synes jeg var barnslig gjort av ham. Man må jo gi og ta litt? (Nå synes jeg Bjørn Inge er helt ok jeg, men det er jo deres unge...) Søstra mi svelget forøvrig en kjempekamel i fjor, da de fikk en sønn. Ham MÅTTE kalles opp etter sin avdøde bestefar, det var forventet av hele slekta, inkludert faren til barnet (som fortsatt sørger over faren sin som døde alt for tidlig) Hun fant vel ut at når det betydde såpass mye for mannen hennes kunne hun gi seg på det. Nå er gutten 9 mndr, og passer akkurat til navnet sitt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Det ene navnet er det over 40 000 i Norge som heter. Veldig vanlig, men på voksne folk. Det andre navnet er Inge og det syns jeg er fælt. Jeg klarer ikke å gi meg på dette for jeg klarer ikke å se for meg at jeg skal kalle lille nudelige bebisen for noe så voksent og (i mine ører) stygt. Men det er jo 50 % sjangse for at det blir ei jente og da skal vi nok klare å bli enige. Jeg kjenner flere Inge'r, og har kjent noen av dem fra de var barn. Helt greit navn synes jeg. En Inge jeg kjenner nå er kjempekjekk, og da blir jo også navnet fint Men, smaken er som baken... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg kjenner flere Inge'r, og har kjent noen av dem fra de var barn. Helt greit navn synes jeg. En Inge jeg kjenner nå er kjempekjekk, og da blir jo også navnet fint Men, smaken er som baken... Jeg kjenner også en kjempekjekk Inge, men han er nok opptatt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg kjenner også en kjempekjekk Inge, men han er nok opptatt... Det er ikke han jeg kjenner, men han er nyseparert, så kanskje ikke noe å satse på akkurat nå 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Her var jeg også overklar for å finne navn halvveis i første svangerskap. Jeg husker at jeg var skikkelig stressa, og frustrert på mannen som ikke skjønte hvor mye jeg grublet på dette. Vi hadde ingen oppkallingsrutiner som sto i veien, bare en mann som mente at det holdt lenge å bli enige rundt termin. Og som hadde totalt annerledes navnepreferanser enn meg, og et tungrodd og idiotisk system for å luke ut navn som jeg nesten fikk utslett av (han er økonom. La meg bare si såpass at det involverte Excel, poenggivningsteknikker og utluking av ett navn hvert jubelår. Ingen vetorett. Blir svett bare jeg tenker på det, hehe). Jeg var helt frynsete en stund. Men vi ble altså enige til slutt, og det tror jeg nok dere også blir. Du er bare halvveis i svangerskapet (hvis jeg har forstått deg riktig), og selv om du puster og ånder svangerskap hvert våkne minutt gjør nok ikke han det samme helt enda. Når det nærmer seg skal du se han mykes litt i kantene på navnefronten. Dere må jo bare bli enige om noe, det skjønner han også etterhvert. Lykke til, og pust med magen. Det årner seg ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Her var jeg også overklar for å finne navn halvveis i første svangerskap. Jeg husker at jeg var skikkelig stressa, og frustrert på mannen som ikke skjønte hvor mye jeg grublet på dette. Vi hadde ingen oppkallingsrutiner som sto i veien, bare en mann som mente at det holdt lenge å bli enige rundt termin. Og som hadde totalt annerledes navnepreferanser enn meg, og et tungrodd og idiotisk system for å luke ut navn som jeg nesten fikk utslett av (han er økonom. La meg bare si såpass at det involverte Excel, poenggivningsteknikker og utluking av ett navn hvert jubelår. Ingen vetorett. Blir svett bare jeg tenker på det, hehe). Jeg var helt frynsete en stund. Men vi ble altså enige til slutt, og det tror jeg nok dere også blir. Du er bare halvveis i svangerskapet (hvis jeg har forstått deg riktig), og selv om du puster og ånder svangerskap hvert våkne minutt gjør nok ikke han det samme helt enda. Når det nærmer seg skal du se han mykes litt i kantene på navnefronten. Dere må jo bare bli enige om noe, det skjønner han også etterhvert. Lykke til, og pust med magen. Det årner seg ) ''La meg bare si såpass at det involverte Excel, '' Jeg trodde først for et ørlite sekund at mannen din ønsket 'oppkalling'/inspirasjon fra ordet "Excel"! *ha ha* Synes jeg hører dere rope inn ungen til kveldsmat: "Excelline, nå er det mat!" Eventuelt: "Lars Excel, kom og spis!" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg har lest bøkene om Varg Veum. Like fullt er det Greven jeg forbinder navnet Varg med, og det får meg til å grøsse hver gang jeg hører det. Enig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 ''La meg bare si såpass at det involverte Excel, '' Jeg trodde først for et ørlite sekund at mannen din ønsket 'oppkalling'/inspirasjon fra ordet "Excel"! *ha ha* Synes jeg hører dere rope inn ungen til kveldsmat: "Excelline, nå er det mat!" Eventuelt: "Lars Excel, kom og spis!" LOL 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg tror jeg hadde tilta dersom jeg hadde giftet meg inn i en familie med veldig bestemte oppfatninger om hvordan man skal drive oppkalling. Noen ganger har jeg undret meg over hvorfor et ebstemt navn (som oftest et stygt et?) får "æren" av å være et familiegjengangernavn... Jeg har dessverre ingen råd til deg. Jeg har aldri hørt om noen som har fått navnet bestem av folkeregisteret, men antar at de ville ha valgt et veldig vanlig "10 på topp"-navn. ''Jeg tror jeg hadde tilta dersom jeg hadde giftet meg inn i en familie med veldig bestemte oppfatninger om hvordan man skal drive oppkalling'' Husker fremdeles en tråd her inne for mange år siden - svigerfamilien til trådstarter hadde som tradisjon å kalle eldste sønn av eldste sønn (eller noe sånt) for Åge Einride og Einride Åge i annenhver generasjon (om jeg ikke husker aldeles feil). Jeg lurer fremdeles på hva resultatet ble... Trådstarter var i alle fall mildt sagt temmelig frustrert og irritert på svigermor! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 ''Jeg tror jeg hadde tilta dersom jeg hadde giftet meg inn i en familie med veldig bestemte oppfatninger om hvordan man skal drive oppkalling'' Husker fremdeles en tråd her inne for mange år siden - svigerfamilien til trådstarter hadde som tradisjon å kalle eldste sønn av eldste sønn (eller noe sånt) for Åge Einride og Einride Åge i annenhver generasjon (om jeg ikke husker aldeles feil). Jeg lurer fremdeles på hva resultatet ble... Trådstarter var i alle fall mildt sagt temmelig frustrert og irritert på svigermor! ) En tysker jeg kjente en gang hadde nøyaktig samme fornavn nummer to som sin bror og far og farfar, samt en del onkler og fettere...;-) Tror det var Friedrich? Uansett, det er ganske pussig å ha slike tradisjoner, men tross alt bedre når det er navn nr 2 og det ikke brukes til daglig :-) Endride synes jeg faktisk er litt kult. Åge har jeg større problemer med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 ''Jeg tror jeg hadde tilta dersom jeg hadde giftet meg inn i en familie med veldig bestemte oppfatninger om hvordan man skal drive oppkalling'' Husker fremdeles en tråd her inne for mange år siden - svigerfamilien til trådstarter hadde som tradisjon å kalle eldste sønn av eldste sønn (eller noe sånt) for Åge Einride og Einride Åge i annenhver generasjon (om jeg ikke husker aldeles feil). Jeg lurer fremdeles på hva resultatet ble... Trådstarter var i alle fall mildt sagt temmelig frustrert og irritert på svigermor! ) Tror jeg uten problemer hadde gått for Bjørn Inge hvis dette var eneste andre alternativ, ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Får satse på at ingen vi kjenner er innpå her så jeg kan vel si at det hele navnet han ønsker er Bjørn-Inge. Klarer ikke å se for meg det navnet på bebsen vår, jeg. En liten detalj: Husk at folk vil reise mer i fremtiden, og et navn med norske bokstaver (som "ø") gjør alt fra pass og visum, til hotell og flyreservasjoner langt mer komplisert. Du kan bruke det som argument mot "Bjørn". Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 En liten detalj: Husk at folk vil reise mer i fremtiden, og et navn med norske bokstaver (som "ø") gjør alt fra pass og visum, til hotell og flyreservasjoner langt mer komplisert. Du kan bruke det som argument mot "Bjørn". Med vennlig hilsen ''Husk at folk vil reise mer i fremtiden, og et navn med norske bokstaver (som "ø") gjør alt fra pass og visum, til hotell og flyreservasjoner langt mer komplisert.'' Det var jeg faktisk bevisst på da mine to skulle få navn. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 ''Husk at folk vil reise mer i fremtiden, og et navn med norske bokstaver (som "ø") gjør alt fra pass og visum, til hotell og flyreservasjoner langt mer komplisert.'' Det var jeg faktisk bevisst på da mine to skulle få navn. ) Så du ga dem navn med minst 4 "æ", "ø" eller "å"? ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 ''La meg bare si såpass at det involverte Excel, '' Jeg trodde først for et ørlite sekund at mannen din ønsket 'oppkalling'/inspirasjon fra ordet "Excel"! *ha ha* Synes jeg hører dere rope inn ungen til kveldsmat: "Excelline, nå er det mat!" Eventuelt: "Lars Excel, kom og spis!" Det tenkte jeg også. ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blanke ark Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 En liten detalj: Husk at folk vil reise mer i fremtiden, og et navn med norske bokstaver (som "ø") gjør alt fra pass og visum, til hotell og flyreservasjoner langt mer komplisert. Du kan bruke det som argument mot "Bjørn". Med vennlig hilsen Og et argument til er at i tysktalende land er Inge først og fremst et jentenavn. Rimelig ubrukelig kombinasjon i en globalisert verden, med andre ord 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 ''La meg bare si såpass at det involverte Excel, '' Jeg trodde først for et ørlite sekund at mannen din ønsket 'oppkalling'/inspirasjon fra ordet "Excel"! *ha ha* Synes jeg hører dere rope inn ungen til kveldsmat: "Excelline, nå er det mat!" Eventuelt: "Lars Excel, kom og spis!" Haha! Ja, man vil jo det beste for sine barn ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Og et argument til er at i tysktalende land er Inge først og fremst et jentenavn. Rimelig ubrukelig kombinasjon i en globalisert verden, med andre ord Ja, jeg trodde det var slik, men hadde ikke tid til å sjekke. Takk! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Og et argument til er at i tysktalende land er Inge først og fremst et jentenavn. Rimelig ubrukelig kombinasjon i en globalisert verden, med andre ord Det samme gjleder Danmark 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Så du ga dem navn med minst 4 "æ", "ø" eller "å"? ;-) Med vennlig hilsen ''Så du ga dem navn med minst 4 "æ", "ø" eller "å"? ;-)'' Eller med ingen. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.