PieLill Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Nei for all del, la nå endelig majoriteten gå glipp av undervisningen, la begge kjønn få minst mulig ut av undervisningen i flest mulige fag, slik at vi slipper å få noe høyere kunnskapsnivå i dette landet. Kvel alle tanker om å gjøre ting annerledes, la det gå sport i å late som om jenter og gutter er kliss like inni hue, la for all del ikke realitetene som lærerne facer hver dag gå inn på oss. La oss stå på stedet hvil. La oss for all del være enda mer Ludvik. Vi får da ikke mangfold av å skape dobbel enforldighet. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Vi får da ikke mangfold av å skape dobbel enforldighet. mvh Godt sagt! En annen ting er jo at å dele etter kjønnslinjer selvsagt ikke gir to internt homogene grupper. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 ''Joda, jeg ser både fordeler og ulemper, men synes ikke vi skal legge bort tanken på å prøve ut _noe_ av dette, for noe må gjøres i skolen uansett.'' Da synes jeg vi skal begynne med det mest åpenbare. Lærerne må få midler til å skape disiplin i klassen. Lærerne må få bruke langt mer tid til å undervise. Alsken administrasjon, evaluering og møtevirksomhet skal begrenses til det høyst nødvendige. Dvs. det som faktisk bidrar til bedre undervisning og bedre arbeidsforhold til alle parter. Systematikken må tilbake i undervisningen. Lærebøker av typen ingen vet hvor haren hopper bør renskes ut. Når man har gjort dette, er det kanskje ikke like stort behov for å dele klassene etter kjønn. mvh Sier meg veldig enig i det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.