Gå til innhold

Barnemark

Gjest Rådløs og fortvila

Anbefalte innlegg

Gjest Rådløs og fortvila

Hei, Nå begynner jeg å bli ganske fortvilet her og trenger litt synspunkter og råd. For godt og vel et år siden oppdaget jeg at vår yngste datter hadde barnemark. Vi tok en kur hele familien og jeg rengjorde hele huset, skiftet sengetøy etter begge tablettene (Vermox), vasket alle klær og dusjet underlivet til ungene hver morgen i to uker. Vi var også generelt ekstremt nøye med hyggiene i denne perioden. For å gjøre historien kort så har vi etter dette vært gjennom samme runden tre ganger til og i går kveld oppdaget jeg for fjerde gang mark hos vår eldste datter. Første gangen oppdaget jeg mark i bleia til vår yngste datter, men de andre gangene har jeg oppdaget marken ved at vår eldste datter har våknet midt på natta og klaget over kløe i tissen- og jeg har sett mark der når jeg har undersøkt. Nå vil jeg ha litt råd før jeg kjører på med enda en kur. Finnes det et annet middel enn Vermox? Kan marken bli immun mot dette? Kan det være hjelp i å gjenta kuren tre ganger i stedet for to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hør med apoteket om det finnes et annet middel, når man har prøvd samme middel flere ganger og marken stadig kommer tilbake så kan det være verdt et forsøk å prøve noe annet.

Hold også neglene til barna korte slik at ikke markegg kan feste seg under dem og bli med inn i munnen om barnet klør seg bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Det er viktig å kun behandle de som faktisk har fått påvist mark. Dette pgafaren for å bli imun mot preparatet. Man skal ikke behandle alle sånn for sikkerhets skyld. Om det finnes noe annet vet jeg desverre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å kun behandle de som faktisk har fått påvist mark. Dette pgafaren for å bli imun mot preparatet. Man skal ikke behandle alle sånn for sikkerhets skyld. Om det finnes noe annet vet jeg desverre ikke.

''Man skal ikke behandle alle sånn for sikkerhets skyld.''

Tidligere sto det i alle fall på flaskene med middel mot barnemark at "hele husstanden må behandles samtidig"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

''Man skal ikke behandle alle sånn for sikkerhets skyld.''

Tidligere sto det i alle fall på flaskene med middel mot barnemark at "hele husstanden må behandles samtidig"...

''Tidligere sto det i alle fall på flaskene med middel mot barnemark at "hele husstanden må behandles samtidig"...''

Det har du helt rett i....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

''Finnes det et annet middel enn Vermox''

Vanquin® (Pyrvin) tabletter og mikstur

Hele husstanden behandles og man bør gjenta behandlingen etter 1 uke med Vermox og etter 2 uker med Vanquin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Psyk av alt

Kan hende det er en annen type mark enn barnemark.

Som du ser på pakken (markmiddelet) kreves det da annen behandling enn den mot barnemark.

Kanskje en tur til legen hadde vært lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tror jeg

Så trasig da. Jeg ville igjen lest over forskrifter og råd for hvordan opptre som familie når en har mark, slik at du ikke har misset noe. Hver sin håndduk etter vask og alt det der. Jeg fikk råd av en lege å ta litt mer enn det som stod på pakken. Nå kan jeg dessverre ikke huske hvor stor dose jeg tok, men vi doblet den i hvert fall.

Jeg ville tatt kontakt med lege og hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tror jeg

Er du sikker på at det er riktig råd i dag. Jeg har fått beskjed om hele husstanden, nettopp for å få bukt med det. Tror den kan bli like immun om en må gjenta i det uendelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Informer også skole/barnehage. Sånne ting er ekstremt smittsomt, og hvis det unger på skole eller barnehage som har det kommer det tilbake. Frøkna har hatt det engang, og det var ikke moro. Hun har nok blitt smittet fra skolen, for ingen av oss andre hadde det selv om vi, som det sto på pakken, tok kur samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...