Gjest Shira :o) Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Noen som har prøvd det? Fly fra Oslo til Billund, og bo i Legoland på hotell der? Eller er det kanskje noe andre overnattingstilbud i nærheten? Guttungen har veldig lyst, vi har vært der før, men da var han ikke så gamle karen. Jeg er forsåvidt ikke negativ til tanken, men i år har vi ikke tid, eller jeg helse, til å kjøre å mye. Vi må uansett kjøre til Oslo eller Bergen for å ta båt til Danmark, dermed tenkte jeg at fly kanskje var tingen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Norwegian flyr direkte med moderne 737 fra Oslo til Billund, som ligger rett ved Legoland. Cimber Air, som også flyr, har diverse propellfly og kanskje noe annet (de flyr for/med SAS). Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Norwegian flyr direkte med moderne 737 fra Oslo til Billund, som ligger rett ved Legoland. Cimber Air, som også flyr, har diverse propellfly og kanskje noe annet (de flyr for/med SAS). Med vennlig hilsen Takker ) Cimber flyr nok for SAS ja, for jeg sjekket Widerøe (jeg kan ta fly her jeg bor, til Oslo med dem), og da kom Cimber opp. Så da kan jeg egentlig fly helt hjemmenfra og frem, med bytte i Oslo, hm, ikke dumt. ) Jeg undrer bare på om noen hadde gjort det, og synes det var OK med fly og overnatting i parken. Legoland er spennende både for guttungen og oss, og siden flyplassen ligger ved siden, er det en grei mulighet for meg som er litt ute av drift om dagen ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikki Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Fløy dit i fjor - gikk kjempegreit. Ikke noe problemer med flyturen og på flyplassen har de shuttlebuss som henter deg og kjører deg til legoland hotell. Hotellet er veldig godt tilpasset barn - og det skjer mye som aktiviserer barna. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Både Norwegian og Ryanair flyr vel til Billund, tror jeg. Jeg veit at Annegunn har gjort det flere ganger. Du får håpe hun dukker opp her og svarer deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøv Lalandia også Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Ja, vi benyttet fly da vi var i Lalandia Billund tidligere i våres. Lalandia ligger rett ved siden av Legoland. Det var veldig lettvint og greit. Lalandia og Legoland ligger rett ved flyplassen. Hvis dere ikke har lyst til å bo på hotell, men i feriehus kan dere bo i Lalandia. Der har de et stort utvalg av nybygde og lekre sommerhus i ulike størrelser. Inkludert i prisen er ubegrenset inngang til det store tropiske badelandet og Monkeytonkeyland på Lalandiasenteret. Det er mange andre aktiviteter også i Lalandia og butikker og spisesteder, og man kan kjøpe rabbaterte billetter til Legoland. Vi hadde en topp forårsferie der. Anbefales! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Fløy dit i fjor - gikk kjempegreit. Ikke noe problemer med flyturen og på flyplassen har de shuttlebuss som henter deg og kjører deg til legoland hotell. Hotellet er veldig godt tilpasset barn - og det skjer mye som aktiviserer barna. Å, shuttlebuss også, da er det enda mer attraktivt ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Både Norwegian og Ryanair flyr vel til Billund, tror jeg. Jeg veit at Annegunn har gjort det flere ganger. Du får håpe hun dukker opp her og svarer deg. Får håpe på det ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Ja, vi benyttet fly da vi var i Lalandia Billund tidligere i våres. Lalandia ligger rett ved siden av Legoland. Det var veldig lettvint og greit. Lalandia og Legoland ligger rett ved flyplassen. Hvis dere ikke har lyst til å bo på hotell, men i feriehus kan dere bo i Lalandia. Der har de et stort utvalg av nybygde og lekre sommerhus i ulike størrelser. Inkludert i prisen er ubegrenset inngang til det store tropiske badelandet og Monkeytonkeyland på Lalandiasenteret. Det er mange andre aktiviteter også i Lalandia og butikker og spisesteder, og man kan kjøpe rabbaterte billetter til Legoland. Vi hadde en topp forårsferie der. Anbefales! Takker, da skal jeg se på det også, om det er ett alternativ. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest legoland hotell Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Fly til billund med egen buss til Legoland hotell går kjempebra! Og er man først i Legoland, så er det beste å bo på Legoland hotell. Gjerne et av de kuleste rommene, er på nettsiden over utvalget av spesial-rom. Og bestiller dere vanlig rom, spør allikevel om muligheten til oppgradering til et ekstra morsomt rom når dere sjekker inn. Koster ofte svært lite hvis de først har et ledig rom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Fly til billund med egen buss til Legoland hotell går kjempebra! Og er man først i Legoland, så er det beste å bo på Legoland hotell. Gjerne et av de kuleste rommene, er på nettsiden over utvalget av spesial-rom. Og bestiller dere vanlig rom, spør allikevel om muligheten til oppgradering til et ekstra morsomt rom når dere sjekker inn. Koster ofte svært lite hvis de først har et ledig rom. Takk for tips. ) Jeg vet ikke helt om jeg får det i boks, men skal surfe litt og sjekke pris og datoer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Jeg har kun tatt ferge eller tog... (Sorry flyfly) Men gubben fløy Billund-Oslo-Billund en sommer mens storesøster og jeg var igjen i Billund, vi tok ferga ned alle sammen fredag, og så hadde han to helger der og jobbet ukedagene imellom, mens vi andre var igjen hele uka. Husker ikke flyselskapet, det var da knyttet til BA, men det er tydeligvis endret nå uansett. Cimber ser helt greit ut da... Når det gjelder bosted er det helt greie campinghytter på Billund camping - http://www.billundcamping.dk/ - det er 10 minutter å gå til legoland derfra, og det er en liten matbutikk og restaurant der også. Lalandia Billund åpnet i fjor sommer og ligger like nært, der er det badeland også, men det koster en del mer. Legolandhotellet har jeg ikke prøvd, men vet at det anbefales. Jeg har egentlig fortrukket flere netter til rimeligere pris slik at vi kunne være lenger.... Sukk, jeg skulle gjerne hatt en uke i Billund igjen...... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Forøvrig er det korte avstander i Billund, 2-3 km fra campingen til flyplassen og kanskje en km fra legoland inn til sentrum. Det går buss til flyplassen, men det koster ikke mye med drosje heller.. Den første modellen av flyplassen ble bygd i lego.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Mannen min fløy fra Kjevik til Billund en gang - gikk fint det! Kan virkelig anbefale hotellet i Legoland, det som ligger omtrent inni parken! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Forøvrig er det korte avstander i Billund, 2-3 km fra campingen til flyplassen og kanskje en km fra legoland inn til sentrum. Det går buss til flyplassen, men det koster ikke mye med drosje heller.. Den første modellen av flyplassen ble bygd i lego.... Takk for svar. ) I sommer har vi ikke så mange dager til rådighet. Må kikke litt mer på det, Legoland er jo bare fantastisk, så vi har lyst tilbake. Guttungen har VELDIG lyst ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Mannen min fløy fra Kjevik til Billund en gang - gikk fint det! Kan virkelig anbefale hotellet i Legoland, det som ligger omtrent inni parken! Jeg så hotellet sist vi var der, da bodde vi i en annen by. Så bra ut! ) Fordelen for oss, er at jeg kan trekke meg tilbake ved behov. Jeg synes det er så dumt når det går utover guttungen at jeg har dårlige dager, så jeg ser stadig etter muligheter hvor det ikke påvirker han. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
3jentemor Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Legoland hotel regnes for at være noget at det mest børnevenlige som findes. Supervelegnet fordi det har egen indgang til parken, så man kan gå ind på hotellet og slappe af indimellem. Har aldrig boet der, men har hørt om mange andre som har. Det er ikke blandt de billigste overnatninger i Billund og ofte fuldbooket, men hvis du kan være fleksibel på tid, så vil jeg absolut anbefale det. Lalandia er nyt, og en stor succes. Men da går man ud af parken og lidt længere væk. Men så er der mange underholdningstilbud på selve Lalandia da. Bl.a. suptropisk badeland. Der findes mange andre overnatningsmuligheder i nærheden af Legoland, både campingen og andre bed-and-breakfast hoteller i nærheden, og de ligger typisk i gangafstand. Kan forøvrigt anbefale 2 dageskort til Legoland, og gerne at komme udenfor højsæsonen om muligt. Flypladsen i Billund er helt ok, den er ikke så stor som Oslo og København, men har mange både udenlands og indenlands destinationer som der går fly til. Akkurat hvilke destinationer som findes og hvilke flytyper som bruges hvor varierer. Jeg har fløjet fra Oslo til Billund med store fly dengang Braatens fløj fra Oslo, med med mindre fly via SAS. - Og med fly af vaierende størrelse mellem Billund og København, Her må du næsten tjekke via netsiden for Billund Lufthavn for at se hva der bliver mest praktisk for dig. Men selve flypladsen er der i hvertfald ingenting at udsætte på. Kan forøvrigt også anbefale Løveparken i Givskud hvis man først er på de kanter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1274767115' post='4366432] Jeg så hotellet sist vi var der, da bodde vi i en annen by. Så bra ut! ) Fordelen for oss, er at jeg kan trekke meg tilbake ved behov. Jeg synes det er så dumt når det går utover guttungen at jeg har dårlige dager, så jeg ser stadig etter muligheter hvor det ikke påvirker han. Da er dette hotellet en ypperlig løsning. Ungene syntes det var helt fantastisk å gå direkte fra hotellet og inn i parken :-) Og det var utrolig mye gøy å gjøre for dem om kvelden der - konkurranser og skattejakt, mange stasjoner med legobygging - og ikke minst den fantastiske frokostbuffeten, med lekerom, slik at foreldrene kunne sitte leeeeenge og nyte maten mens barna lekte :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Legoland hotel regnes for at være noget at det mest børnevenlige som findes. Supervelegnet fordi det har egen indgang til parken, så man kan gå ind på hotellet og slappe af indimellem. Har aldrig boet der, men har hørt om mange andre som har. Det er ikke blandt de billigste overnatninger i Billund og ofte fuldbooket, men hvis du kan være fleksibel på tid, så vil jeg absolut anbefale det. Lalandia er nyt, og en stor succes. Men da går man ud af parken og lidt længere væk. Men så er der mange underholdningstilbud på selve Lalandia da. Bl.a. suptropisk badeland. Der findes mange andre overnatningsmuligheder i nærheden af Legoland, både campingen og andre bed-and-breakfast hoteller i nærheden, og de ligger typisk i gangafstand. Kan forøvrigt anbefale 2 dageskort til Legoland, og gerne at komme udenfor højsæsonen om muligt. Flypladsen i Billund er helt ok, den er ikke så stor som Oslo og København, men har mange både udenlands og indenlands destinationer som der går fly til. Akkurat hvilke destinationer som findes og hvilke flytyper som bruges hvor varierer. Jeg har fløjet fra Oslo til Billund med store fly dengang Braatens fløj fra Oslo, med med mindre fly via SAS. - Og med fly af vaierende størrelse mellem Billund og København, Her må du næsten tjekke via netsiden for Billund Lufthavn for at se hva der bliver mest praktisk for dig. Men selve flypladsen er der i hvertfald ingenting at udsætte på. Kan forøvrigt også anbefale Løveparken i Givskud hvis man først er på de kanter. Takk for svar ) Jeg har kikket litt, og ved å bo på hotellet kan vi også få inngang til det nye resortet. Og finne fly er også enkelt, jeg bruker bl.a finn.no som søker på mange for meg. Det var litt fullbooket, men siden vi evnt bare skal være noen dager, så er vi fleksible med datoene. Må snakke med sambo litt, det er han det egentlig står på, for det er han som skal jobbe hele sommeren, med kun noen dager fri her og der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Da er dette hotellet en ypperlig løsning. Ungene syntes det var helt fantastisk å gå direkte fra hotellet og inn i parken :-) Og det var utrolig mye gøy å gjøre for dem om kvelden der - konkurranser og skattejakt, mange stasjoner med legobygging - og ikke minst den fantastiske frokostbuffeten, med lekerom, slik at foreldrene kunne sitte leeeeenge og nyte maten mens barna lekte :-) Høres bra ut ) Guttungen er grei og ha med seg overalt, så jeg har lyst til å gi han en tur på bare hans premisser, og lego er han storfan av, har alltid vært. Han var 5 år da vi der sist, så han husker ikke alt. Da hadde vi Danmarksferie med mange opplevelser, var veldig kjekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.