Lisabeth Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Hva er vanlig "innetid" på kvelden for en 13/14-åring? Hverdager-helgedager? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Klokka 9 hos meg. Og akkurat nå irriterer jeg meg over foreldre som ikke minner ungene på at de skal hjem fordi min har ikke kommet hjem enda og ingen tok noen telefoner heller før jeg ringte til kompisen til minstemann. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Klokka 9 hos meg. Og akkurat nå irriterer jeg meg over foreldre som ikke minner ungene på at de skal hjem fordi min har ikke kommet hjem enda og ingen tok noen telefoner heller før jeg ringte til kompisen til minstemann. ''Og akkurat nå irriterer jeg meg over foreldre som ikke minner ungene på at de skal hjem fordi min har ikke kommet hjem enda'' Om ikke unger som er på besøk hos oss sier fra at mamma har sagt de skal gå hjem til et bestemt tidspunkt så spør jeg ungen - jeg liker å ha litt oversikt over når jeg kan planlegge neste måltid og om det blir med eller uten en ekstra gjest f.eks. ) Noen foreldre (de jeg kjenner best) sender gjerne melding da - "Kan du sende XX hjem kl. 18" f.eks., veldig greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 ''Og akkurat nå irriterer jeg meg over foreldre som ikke minner ungene på at de skal hjem fordi min har ikke kommet hjem enda'' Om ikke unger som er på besøk hos oss sier fra at mamma har sagt de skal gå hjem til et bestemt tidspunkt så spør jeg ungen - jeg liker å ha litt oversikt over når jeg kan planlegge neste måltid og om det blir med eller uten en ekstra gjest f.eks. ) Noen foreldre (de jeg kjenner best) sender gjerne melding da - "Kan du sende XX hjem kl. 18" f.eks., veldig greit. Disse gutta er jo store da, men jeg spør alltid når de skal hjem og passer på tida, de er ikke noe mindre somlete i en alder av snart 14 enn de er når de er yngre. Og i dag var han på den andre siden av byen og kom hjem klokka halv 12 Mobilen var gått ut på batteri og mora satt i telefonen når jeg prøvde å ringe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tenåringer i hus Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 ''Og akkurat nå irriterer jeg meg over foreldre som ikke minner ungene på at de skal hjem fordi min har ikke kommet hjem enda'' Om ikke unger som er på besøk hos oss sier fra at mamma har sagt de skal gå hjem til et bestemt tidspunkt så spør jeg ungen - jeg liker å ha litt oversikt over når jeg kan planlegge neste måltid og om det blir med eller uten en ekstra gjest f.eks. ) Noen foreldre (de jeg kjenner best) sender gjerne melding da - "Kan du sende XX hjem kl. 18" f.eks., veldig greit. Man gjør jo ikke det med 14-åringer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evigung Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Da jeg var 14 gikk vi bare ut igjen når mamma hadde sovnet. Så drakk vi oss fulle og hadde sex. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Man gjør jo ikke det med 14-åringer. Nemlig! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Min 13-åring har ikke fast innetid, verken hverdag eller helg. Hun kommer alltid hjem i grei tid i forhold til hva hun skal neste dag. Det er likevel ikke akseptabelt å komme hjem sent uten at vi har en avtale om det. Det fungerer greit her og har fungert hos alle mine. Vi bor litt utenfor byen og her er lite å finne på om kveldene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Man gjør jo ikke det med 14-åringer. Hva gjør man med de da på en lørdagskveld med endel fyll ute og de må ta T-bane og gå et godt stykke i sentrum alene i skumle bakgater? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Klokka 9 hos meg. Og akkurat nå irriterer jeg meg over foreldre som ikke minner ungene på at de skal hjem fordi min har ikke kommet hjem enda og ingen tok noen telefoner heller før jeg ringte til kompisen til minstemann. Din minstemann er vel ynger enn 14? Jeg forventer at tenåringer selv tar ansvar for å passe klokka. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Din minstemann er vel ynger enn 14? Jeg forventer at tenåringer selv tar ansvar for å passe klokka. mvh Men det er ikke alle som klarer det og min er en av dem. Og når mobilen er gått ut på batteri så ser han heller ikke hvor mye klokka er. Jeg har ikke så god tidssans sjøl heller, har jeg det hyggelig så går tida fort og kjeder jeg meg så går tida sakte. Mora mi var sånn også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Men det er ikke alle som klarer det og min er en av dem. Og når mobilen er gått ut på batteri så ser han heller ikke hvor mye klokka er. Jeg har ikke så god tidssans sjøl heller, har jeg det hyggelig så går tida fort og kjeder jeg meg så går tida sakte. Mora mi var sånn også. Kanskje de han besøker har tilsvarende svak tidsfølelse og dermed ikke passer klokka for andre... mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Kanskje de han besøker har tilsvarende svak tidsfølelse og dermed ikke passer klokka for andre... mvh Guttene har kanskje det, men foreldre pleier å vite mye klokka er når det er andre unger på besøk. Han er min tredje unge og jeg har alltid passet på tider for de som var på besøk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Din minstemann er vel ynger enn 14? Jeg forventer at tenåringer selv tar ansvar for å passe klokka. mvh Han blir 14 nå i sommer 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Kanskje de han besøker har tilsvarende svak tidsfølelse og dermed ikke passer klokka for andre... mvh Det er vel ganske vanlig å sende 13-14-åringer hjem etterhvert dersom de ikke går selv eller blir "hjemkalt" av foreldrene? Selv ikke da jeg var barn, var det vanlig å tillate besøk til langt på kveld i den alderen der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Det er vel ganske vanlig å sende 13-14-åringer hjem etterhvert dersom de ikke går selv eller blir "hjemkalt" av foreldrene? Selv ikke da jeg var barn, var det vanlig å tillate besøk til langt på kveld i den alderen der. ''Det er vel ganske vanlig å sende 13-14-åringer hjem etterhvert'' Ikke i vår tid:( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Det er vel ganske vanlig å sende 13-14-åringer hjem etterhvert dersom de ikke går selv eller blir "hjemkalt" av foreldrene? Selv ikke da jeg var barn, var det vanlig å tillate besøk til langt på kveld i den alderen der. Jeg mener det og særlig når de må rundt halve byen og nedenom sentrum. Jeg synes ikke unger på 13-14 år har noe i sentrum å gjøre om kvelden og denne mora forlanger at min skal følge hennes til Sentrum T-banestasjon og vente til banen kommer. Så jeg sender ham hjem så minstemann er hjemme igjen klokka 21. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Jeg mener det og særlig når de må rundt halve byen og nedenom sentrum. Jeg synes ikke unger på 13-14 år har noe i sentrum å gjøre om kvelden og denne mora forlanger at min skal følge hennes til Sentrum T-banestasjon og vente til banen kommer. Så jeg sender ham hjem så minstemann er hjemme igjen klokka 21. Det er jammen forskjell på hvordan man bor! Min snart 13-åring går kun i 30-soner i rolige boligområder med masse blindveier når han besøker venner. To av de tre beste vennene bor i samme veien som oss, hhv 300 og 600 meter unna, og den tredje bor en drøy kilometer unna og da må det krysses en vei med 50 sone og gangfelt... Men vi sender ungene hjem likevel, hvis de ikke blir hjemkalt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 ''Det er vel ganske vanlig å sende 13-14-åringer hjem etterhvert'' Ikke i vår tid:( Her hvor jeg bor, så. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Det er jammen forskjell på hvordan man bor! Min snart 13-åring går kun i 30-soner i rolige boligområder med masse blindveier når han besøker venner. To av de tre beste vennene bor i samme veien som oss, hhv 300 og 600 meter unna, og den tredje bor en drøy kilometer unna og da må det krysses en vei med 50 sone og gangfelt... Men vi sender ungene hjem likevel, hvis de ikke blir hjemkalt. Det kan jo ikke sammenlignes. Men de to største jeg har dro sjelden ut av området og jeg kjente foreldrene og det blir noe helt annet. Så da var jo tanken på innetid mer at de skulle på skolen dagen etter og ikke hvilke farer de utsatte seg for. Men dattera mi var redd husker jeg og fikk alltid noen til å følge seg hjem og venninna hennes gikk alltid med kniv og det visste gutta og de rørte dem aldri. Men hun var ikke helt norsk heller og det var vel noe av grunnen til at hun fikk være i fred. Men den verste av guttegjengen nå er norsk så 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.