Gjest engstelig mummy Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Femåringen min har fått to kuler i hodebunnen. De er gulaktige og ligner på byll. Kan barn få byller? Han har også vært i skogen i det siste på Østlandet. Kan det være myggstikk? Eller hva annet kan det være? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Flått. For eksempel. Gå til lege om du er usikker. Alltid! :0) Bedre føre var osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest engetselig mummy Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Flått. For eksempel. Gå til lege om du er usikker. Alltid! :0) Bedre føre var osv. Jeg tror ikke det kan være noe flott for jeg kan ikke se noe brunt dyr der. I kveld syns omtrent ikke kulene i det hele tatt, men jeg kjente de godt. Tror det var mygg i skogen der han var. Kan det være myggstikk om en ikke ser noe omtrent men bare kul? Håper noen kan svare meg på det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Jeg tror ikke det kan være noe flott for jeg kan ikke se noe brunt dyr der. I kveld syns omtrent ikke kulene i det hele tatt, men jeg kjente de godt. Tror det var mygg i skogen der han var. Kan det være myggstikk om en ikke ser noe omtrent men bare kul? Håper noen kan svare meg på det. Ikke sikkert at flåtten fortsatt er der, den kan ha sugd seg mett og sluppet. Kulene kan være en allergisk/betennelsesreaksjon på bittet. Gå til legen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Høres ut som myggstikk, synes jeg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest engstelig mummy Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Høres ut som myggstikk, synes jeg :-) Men blir ikke myggstikkene alltid røde? Jeg syns det virket littegranne gult igjen i dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Men blir ikke myggstikkene alltid røde? Jeg syns det virket littegranne gult igjen i dag. Nei, myggstikk kan ofte bli gulaktige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest engstelig mummy Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Nei, myggstikk kan ofte bli gulaktige. Takk for svar. Da håper jeg inderlig det bare er myggstikk og at kulene snart forsvinner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest engstelig mummy Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Ikke sikkert at flåtten fortsatt er der, den kan ha sugd seg mett og sluppet. Kulene kan være en allergisk/betennelsesreaksjon på bittet. Gå til legen. Jeg har fått time til ungen i neste uke. Fikk ikke time før. Jeg får bare håpe det ikke er noe alvorlig. Er så redd det skal være noe skummelt, lymfeknute eller noe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest engstelig mummy Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Nei, myggstikk kan ofte bli gulaktige. Ok. Vet du hvor lenge slike kuler fra myggstikk pleier å vare før de forsvinner? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Ok. Vet du hvor lenge slike kuler fra myggstikk pleier å vare før de forsvinner? En ukes tid :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Jeg har fått time til ungen i neste uke. Fikk ikke time før. Jeg får bare håpe det ikke er noe alvorlig. Er så redd det skal være noe skummelt, lymfeknute eller noe. Man skal alltid tenke at det helt sikkert er en lokal liten greie som kun trenger ettersyn, og i verste fall litt penicillin! For i 99% av tilfellene, så ER det bare en liten greie. Som man er glad man sjekket, tross alt. ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.