Gå til innhold

To kuler i hodebunnen

Gjest engstelig mummy

Anbefalte innlegg

Gjest engstelig mummy

Femåringen min har fått to kuler i hodebunnen. De er gulaktige og ligner på byll. Kan barn få byller? Han har også vært i skogen i det siste på Østlandet. Kan det være myggstikk? Eller hva annet kan det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest engetselig mummy

Flått. For eksempel. Gå til lege om du er usikker. Alltid! :0) Bedre føre var osv.

Jeg tror ikke det kan være noe flott for jeg kan ikke se noe brunt dyr der. I kveld syns omtrent ikke kulene i det hele tatt, men jeg kjente de godt. Tror det var mygg i skogen der han var. Kan det være myggstikk om en ikke ser noe omtrent men bare kul? Håper noen kan svare meg på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det kan være noe flott for jeg kan ikke se noe brunt dyr der. I kveld syns omtrent ikke kulene i det hele tatt, men jeg kjente de godt. Tror det var mygg i skogen der han var. Kan det være myggstikk om en ikke ser noe omtrent men bare kul? Håper noen kan svare meg på det.

Ikke sikkert at flåtten fortsatt er der, den kan ha sugd seg mett og sluppet. Kulene kan være en allergisk/betennelsesreaksjon på bittet. Gå til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engstelig mummy

Høres ut som myggstikk, synes jeg :-)

Men blir ikke myggstikkene alltid røde? Jeg syns det virket littegranne gult igjen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men blir ikke myggstikkene alltid røde? Jeg syns det virket littegranne gult igjen i dag.

Nei, myggstikk kan ofte bli gulaktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engstelig mummy

Takk for svar. Da håper jeg inderlig det bare er myggstikk og at kulene snart forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engstelig mummy

Ikke sikkert at flåtten fortsatt er der, den kan ha sugd seg mett og sluppet. Kulene kan være en allergisk/betennelsesreaksjon på bittet. Gå til legen.

Jeg har fått time til ungen i neste uke. Fikk ikke time før. Jeg får bare håpe det ikke er noe alvorlig. Er så redd det skal være noe skummelt, lymfeknute eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engstelig mummy

Ok. Vet du hvor lenge slike kuler fra myggstikk pleier å vare før de forsvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått time til ungen i neste uke. Fikk ikke time før. Jeg får bare håpe det ikke er noe alvorlig. Er så redd det skal være noe skummelt, lymfeknute eller noe.

Man skal alltid tenke at det helt sikkert er en lokal liten greie som kun trenger ettersyn, og i verste fall litt penicillin!

For i 99% av tilfellene, så ER det bare en liten greie. Som man er glad man sjekket, tross alt.

;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...