EnolaGay Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 http://mvno.mikrov.dk/ Her har de programvare til dyslektikere som heter Cd ord, men jeg får ikke opp hvilke systemkrav som stilles for å få det til å funke på maskinen. Noen som bruker dette og vet? Vi kjøpte en PC til ene poden for to år siden, den har ikke vært i bruk fordi skolen ikke eier kompetanse eller midler til å hjelpe/administrere. Og den maskinen (en Compaq presario CQ60-300EO) er en helvetes drittmaskin som er så treg at man har lyst å bare kaste den! Har en annen maskin som kanskje kan brukes, en liten Dell, men vet ikke om Cd ord er for stort. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Fra websiden: ''Systemkrav Windows XP/Vista/Windows 7. Pentium 200 Mhz eller raskere. Min. 1GB harddiskplass '' Det er ikke høye krav. Hvis skolen ikke gjør det de skal, må du true dem. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Fra websiden: ''Systemkrav Windows XP/Vista/Windows 7. Pentium 200 Mhz eller raskere. Min. 1GB harddiskplass '' Det er ikke høye krav. Hvis skolen ikke gjør det de skal, må du true dem. Med vennlig hilsen Takk! Jeg fikk ikke opp annet enn en blank side på systemkrav.. er god på blanke sider gitt. *sukk* Men da kan jeg bruke den lille Dellmaskinen da, om den andre dritten bare fortsetter å streike. Vi har LingDys og LingRight liggende her men poden hater dem og synes de er treige. Cd ord derimot fenget ham og var mer anvendelig, mindre skolerettet og mer brukervennlig (synes han da) Håper dette går i boks..hadde nylig møte med inspektør på skolen som prøvde seg med at "når han ikke tok med maskinen så ble den jo ikke brukt heller..." Men faen heller, hvem unge fidder å drasse på en tung laptop hver dag for å ha den stående ubrukt i sekken?! *babler* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Ta kontakt med Hjelpemiddelsentralen, som kan geleide deg videre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Takk! Jeg fikk ikke opp annet enn en blank side på systemkrav.. er god på blanke sider gitt. *sukk* Men da kan jeg bruke den lille Dellmaskinen da, om den andre dritten bare fortsetter å streike. Vi har LingDys og LingRight liggende her men poden hater dem og synes de er treige. Cd ord derimot fenget ham og var mer anvendelig, mindre skolerettet og mer brukervennlig (synes han da) Håper dette går i boks..hadde nylig møte med inspektør på skolen som prøvde seg med at "når han ikke tok med maskinen så ble den jo ikke brukt heller..." Men faen heller, hvem unge fidder å drasse på en tung laptop hver dag for å ha den stående ubrukt i sekken?! *babler* De systemkravene er ikke mer enn en liten bærbar på 1 kg kan klare. De koster 2-3 tusen. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Hvilket operativsystem kjører dere? Om det er Windows Vista stjeler den _veldig_ mye datakraft. I så fall kan det være en idé å nedgradere til XP, evt. oppgradere til Win.7. Kan også hjelpe mye å oppgradere minnet om det er mulig. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 24. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2010 Hvilket operativsystem kjører dere? Om det er Windows Vista stjeler den _veldig_ mye datakraft. I så fall kan det være en idé å nedgradere til XP, evt. oppgradere til Win.7. Kan også hjelpe mye å oppgradere minnet om det er mulig. mvh Djevlemaskinen har vista ja.. De ba om det når vi fikk den lappen til å kjøpe maskinen. Min gamle Dell er en windows xp, står nå og formaterer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Djevlemaskinen har vista ja.. De ba om det når vi fikk den lappen til å kjøpe maskinen. Min gamle Dell er en windows xp, står nå og formaterer. Tar jeg ikke feil, sluker Vistaen over 1 GB av minnet. Alt blir bedre uten Vista. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 Tar jeg ikke feil, sluker Vistaen over 1 GB av minnet. Alt blir bedre uten Vista. mvh Det har vi igrunnen konkludert med vi også... *sukker* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.