Gå til innhold

Lommepenger - hvor mye?

org

Anbefalte innlegg

Ungene er 13 og snart 11 år.

I utgangspunktet skal de holde rommene nogenlunde ryddig (nei, vi er ikke veldig nøye, men en visst standard vil vi ha). De skal tømme oppvaskmaskina og sette i kopper, og de skal gå med søpla ved behov.

Etter hvert måltid skal de sette inn/ rydde opp etter seg selv.

De får kr 400,- i mnd, rett på hver sin brukskonto.

Hvor mye får ungene dere, og hva må de gjøre for de pengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13-åringen min får 300 i mnd inn på konto. Hun skal tømme oppvaskmaskina hver dag, og holde rommet ryddig.

Det med oppvaskmaskina bedret seg kraftig etter at jeg sa at det ikke ble noe spilling på wii'en eller ps3'en før det var gjort :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

våre er yngre enn dine - 11, 9 og 6. De får ikke lommepenger, men får litt innimellom, men det er laaaaaangt fra 400 k i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikkeidag99

400 får min 13 åring også. H*n bærer ut søpla, har ansvar for eget rom, og gjør annet forefallende arbeid på forespørsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får de 400 kr hver måned som de kan disponere fritt?

Ja, men mine to er svært sparsommelige. De sparer det meste, men vil de f. eks. på kino, har de muligheten til det.

De kan også velge å kjøpe seg klær eller noe annet de ønsker seg for disse pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest en mamma til poden

Poden som nå blir 11 får 50 kr uka, og er veldig fornøyd med det. Får litt ekstra når det er ferie eller andre spesielle ting. Rydder og støvsuger rommet sitt. Må hjelpe til med å tømme oppvaskmaskin, dekke bord eller gå med søpla på forespørsel. Mor blir veldig imponert når det første han gjør når han står opp på lørdag er å rydde rommet og støvsuge. Men han må selvfølelgelig ha hjelp til litt mer grundig oppryddning innimellom, da det hoper seg opp i skap og skuffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 13-åring får 100 kroner uka og så betaler jeg trikkekort, mobil, skoleturer og lørdagsgodis når han er her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 13-åring får 100 kroner uka og så betaler jeg trikkekort, mobil, skoleturer og lørdagsgodis når han er her

Det blir sånn nogenlunde like mye, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sånn nogenlunde like mye, det.

Ja, men det er vanlig på skolen der minstemann går, noen får 200 kroner men det synes jeg er for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får ikke junior fast uke- eller månedslønn, han får penger når han trenger det. Jeg synes 400kr måneden er mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenåringen får vel en 500 kr i mnd, men det blir gjort mye for de pengene. Alle egne ting skal holdes orden på og lekser gjøres. Vanlig husarbeid ved behov og MYE pass av yngre søsken som er en smule ville og gale. Bruker ikke mye penger og har spart seg en fin slump over tid. :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, dere er rausere enn oss :)

Jentene er 9 og 10 år gamle. De får 50,- i uka hvis rommet er ryddig (heller ikke perfekt), at de rydder opp etter seg når de har spist samt hjelper oss med ting vi ber om.

Pengene får de i hånda, og de kan bruke dem til det de vil. Så langt har de spart det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

13-åringen min får 300 i mnd inn på konto. Hun skal tømme oppvaskmaskina hver dag, og holde rommet ryddig.

Det med oppvaskmaskina bedret seg kraftig etter at jeg sa at det ikke ble noe spilling på wii'en eller ps3'en før det var gjort :-/

''ikke ble noe spilling på wii'en eller ps3'en før det var gjort ''

Den skal jeg kopiere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 åringen får 20,- i uka om ho ikke gjør noe. Dersom rommet er ryddig og støvsugd så får ho 50,-. Ho hjelper til med småting ved behov uten å få betalt. Om ho gjør en større jobb, så får ho ca. 50,- pr. time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest girasol

6-åringen min får en 5'er i uka, hehe :) Også tjener han 50 øre per spiker han plukker opp fra plenen og fjerner og legger på et avtalt sted (vi la ny kleding på huset for litt sida, det var mange spiker etterpå). Han pleier å vaske speilet på badet og rydde opp egne leker fra stua på forespørsel.

Vet at det ikke var denne alderskategorien du spurte etter, men morsomt å svare likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tolv-åring får 200 kr i mnd på kontankortet, ellers etter behov. Det kan bety mye en mnd og mindre en annen mnd. Ingen spesielle plikter som skal gjennomføre, bortsett fra å rydde rommet, men skal hjelpe til med forefallende ting hjemme. som å gå ut med søpla, tømme oppvaskmaskinen, støvsuge o.l. Nå skal det sies at hun sjelden spør etter penger til snop, kanskje bare en is hvis hun går i butikken for meg, så da er det enklere å gi litt mer innimellom til spesielle ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...