Gå til innhold

Gutt som er tørr om natten, men skvetter om dagen.

Gjest Lillianna

Anbefalte innlegg

Gjest Lillianna

Hei! Jeg har en gutt på 5 år som sluttet med bleie på dagen og natta da han var 3. Han er tørr om nettene og det har nesten ikke skjedd uhell i løpet av de to årene han har vært tørr, unntaksvis ved feber/ annen sykdom. Problemet er om dagen. Han må veldig plutselig tisse, og klarer nesten ikke å vente til han får ned buksene, og da kommer det full sprut. Vi har prøvd å ignorere det, belønne det når han klarer å huske å gå på do, regelmessig tissing(1 gang i timen osv), men ingenting hjelper. Det blir verken bedre eller verre uansett hva vi gjør. Barnehagen har også vært utrolig flinke til å sende ham på do. Nå er han fem, og andre barn har kommentert at han lukter, selv om vi passer på at han har masse skift, -og minner ham på at han skifter/ vi skifter på ham selv. Har kjøpt treningsstruser, som hjelper mot at alle klærne blir våte, men de lukter jo allikevel. Når vi spør hvorfor han ikke gikk på do da han kjente at han måtte, f.eks når uhellet skjer 5 min etter vi gikk hjemmefra, og da spurte om han måtte på do, så sier han at han ikke måtte på do da. Har merket at han setter seg på huk eller krysser beina når trangen plutselig kommer. Har lest litt om emnet, og lurer på om det kan være ustabil blære? Er han for liten til utredning? Er det noen behandling for dette? Er det da i tilfellet fastlegen jeg henvender meg til? Det er lite aktuelt å begynne med bleie igjen, da noen av de andre barna i barnehagen til tider har kommentert rundt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nerda

Jeg kan dessverre ikke svare på hvordan dere takler problemet/hva som er galt, men jeg forstår godt deres frustrasjon og rådløshet!

Det eneste jeg kan si er at dere må begynne host fastlegen. H*n kan henvise til riktig sted - er vel rimelig at en barnelege kommer inn i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...