Gå til innhold

Biologisk mor på facebook

Gjest kjempeanonym

Anbefalte innlegg

Gjest kjempeanonym

Jeg søkte og fant min sønns biologiske mor på facebook. Det er sprøtt, bare et tastetrykk fra kontakt....

Men jeg kontakter henne selvsagt ikke!!

Måtte bare dele det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det forstår jeg at du føler for å dele! Det er en ny verden - dette blir selvfølgelig også virkeligheten for barna våre. Det er vel egentlig noe en burde diskutere litt, faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det forstår jeg at du føler for å dele! Det er en ny verden - dette blir selvfølgelig også virkeligheten for barna våre. Det er vel egentlig noe en burde diskutere litt, faktisk...

Kanskje vi kan risikere at våre barn finner sin biologiske familie i Kina, Korea eller andre land på facebook. Håper ikke det skjer, det vil bli vanskelig for meg som mor å forholde meg til, sikkert også for våre barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjempeanonym

Ja, det vil vel bli mer og mer aktuellt vil jeg tro... Det er helt merkelig å vite at hun er der....nesten litt skummelt. Jeg kan lese alt som skjer på veggen hennes. Tror hun er helt ny på facebook da hun har bare sju venner. Vi kommer ikke til å vise dette til barnet vårt. (h*n er 7 år) Eller skulle vi gjort det?

Det er vel slike ting vi burde diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vil vel bli mer og mer aktuellt vil jeg tro... Det er helt merkelig å vite at hun er der....nesten litt skummelt. Jeg kan lese alt som skjer på veggen hennes. Tror hun er helt ny på facebook da hun har bare sju venner. Vi kommer ikke til å vise dette til barnet vårt. (h*n er 7 år) Eller skulle vi gjort det?

Det er vel slike ting vi burde diskutere.

Jeg ville absolutt ikke sagt noe til en 7-åring, de er ikke mentalt modne for en slik konfrontasjon. Selv ikke min 12-åring er moden for bio- familie selv om han snakker om det ganske ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest girasol

Kanskje vi kan risikere at våre barn finner sin biologiske familie i Kina, Korea eller andre land på facebook. Håper ikke det skjer, det vil bli vanskelig for meg som mor å forholde meg til, sikkert også for våre barn.

Hvis de gjør det - da er det ihvertfal viktig at vi er klar over at de er der og kan prate med dem om det! Vi må ikke være så redde for realitetene, bare tenke mye over og diskutere hvordan vi skal takle dem!

Men jeg ville ikke vist en sånn profil til en 7-åring, vent til det kommer naturlig (så naturlig som noe sånt kan komme...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kjempeanonym

Jeg ville absolutt ikke sagt noe til en 7-åring, de er ikke mentalt modne for en slik konfrontasjon. Selv ikke min 12-åring er moden for bio- familie selv om han snakker om det ganske ofte.

nei, jeg kommer ikke ti å si noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Kjemperart. Min fars "nye" kone og mine tre halvsøsken er også der. Har aldri kjent noen av dem, men plutselig lyser muligheten der rett foran nesa på meg.

Men jeg trykker heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gakken den andre

Samme opplevelse her - gjelder en annen i familien. Tenkte bare å kikke litt på favebook. Eneste vi vet er etternavn og alder ved bortadopsjon. Tok ett minutt ig vips var det ingen tvil. De var kliss like!!! Som snytt ut av nesa på hverandre. Har ikke klart å si noe om at biologisk far er et tastetrykk unna. Har tenkt MYE ¨på det i ettertid. Skulle ønske jeg ikke hadde søkt. Trodde jo ikke det ville være så enkelt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bekymret tante

jeg er i et liknende dillemma. Mitt tantebarn som er fosterbarn, har en mor som nå er på facebook. Jeg har ikke sagt noe om det, han er ikke ennå på Facebook. men hva om han lager seg en profil, og moren oppsøker han? Moren har ikke lenger besøksrett, og er ustabil pga stoffmisbruk. Facebook langer en del problemstillinger som vi ikke hadde før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest movenpink

jeg er i et liknende dillemma. Mitt tantebarn som er fosterbarn, har en mor som nå er på facebook. Jeg har ikke sagt noe om det, han er ikke ennå på Facebook. men hva om han lager seg en profil, og moren oppsøker han? Moren har ikke lenger besøksrett, og er ustabil pga stoffmisbruk. Facebook langer en del problemstillinger som vi ikke hadde før.

Veldig viktig problemstilling. Fant en artikkel om dette. Legger den ut i en ny tråd, slik at den synes lett.

Mvh-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bekymret tante

Veldig viktig problemstilling. Fant en artikkel om dette. Legger den ut i en ny tråd, slik at den synes lett.

Mvh-.

Facebook skaper mange rare problemstillinger.

Jeg fant en gruppe på Facebook med noen folk som hadde ganske ekstreme meningsytringer på et viss felt. Jeg lurte på om jeg skulle skrive et motinnlegg. Så ser jeg at min tidligere psykiater er moderator på gruppa, og er aktivt med i debatten. Jeg ble litt paff. Har jeg da vikeplikt eller hvordan blir dette? Det er jo en problemstilling jeg ikke har tenkt på før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baluba77

Jeg kjenner en dame som har mistet omsorgen for sine barn,

de bor i fosterhjem, men hun har kontakt med dem via nettby og facebook. Tror hun har besøksrett, men ikke så ofte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bekymret tante

Jeg kjenner en dame som har mistet omsorgen for sine barn,

de bor i fosterhjem, men hun har kontakt med dem via nettby og facebook. Tror hun har besøksrett, men ikke så ofte...

En ting er at de kan opprette hjemmesider, legge ut bilder av barna de har blitt fratatt og navngi fosterforeldre som de vil svartliste.

Så engasjerer de seg i Facebook også. Hva blir det neste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest movenpink

Facebook skaper mange rare problemstillinger.

Jeg fant en gruppe på Facebook med noen folk som hadde ganske ekstreme meningsytringer på et viss felt. Jeg lurte på om jeg skulle skrive et motinnlegg. Så ser jeg at min tidligere psykiater er moderator på gruppa, og er aktivt med i debatten. Jeg ble litt paff. Har jeg da vikeplikt eller hvordan blir dette? Det er jo en problemstilling jeg ikke har tenkt på før.

Det må ha vært en ekkel ting å oppdage ja. T.o.m. at han på mange måter leder gruppa! Som moderator står han vel fritt til å slette innlegg som postes og/eller redigere dem. Han husker deg sikkert via navn eller når han ser bildet ditt. Det betyr jo selvsagt ikke at du ikke har ytringsrett. Uvante problemstillinger en kan møte på på facebook ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bekymret tante

Det må ha vært en ekkel ting å oppdage ja. T.o.m. at han på mange måter leder gruppa! Som moderator står han vel fritt til å slette innlegg som postes og/eller redigere dem. Han husker deg sikkert via navn eller når han ser bildet ditt. Det betyr jo selvsagt ikke at du ikke har ytringsrett. Uvante problemstillinger en kan møte på på facebook ja.

Det forundrer meg også at en kjent psykiater som har blitt brukt som sakkyndig i en del saker kan lire ut av seg sånne kontroversielle holdinger under fullt navn og bilde på FB. Og dette handler jo ikke gang om psykiatri men antinasjonalisme. Jeg må si at jeg begynner å tvile på hennes seriøsitet. Var aldri så begeistret for henne i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest movenpink

Det forundrer meg også at en kjent psykiater som har blitt brukt som sakkyndig i en del saker kan lire ut av seg sånne kontroversielle holdinger under fullt navn og bilde på FB. Og dette handler jo ikke gang om psykiatri men antinasjonalisme. Jeg må si at jeg begynner å tvile på hennes seriøsitet. Var aldri så begeistret for henne i utgangspunktet.

Antinasjonalisme i tillegg... Fysj. Personlig synes jeg det er en uting å være på FB når en er i helse- og sosial- og undervisningsstillinger. Særlig psykologer og psykiatere synes jeg burde holde seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bekymret tante

Antinasjonalisme i tillegg... Fysj. Personlig synes jeg det er en uting å være på FB når en er i helse- og sosial- og undervisningsstillinger. Særlig psykologer og psykiatere synes jeg burde holde seg unna.

ja hvis hun vil bli sitert på dette senere så gjerne for meg...kanskje hun tenker at hun bare opptrer som privatperson, men hun har jo ellers et rykte hun må holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Må bare si at jeg blir litt skremt når jeg leser at dere ikke vil si til barna deres at dere har funnet de biologiske foreldrene.

Er dette bare fordi barna er mindreårig, eller kommer dere aldri til å fortelle dem det? Og hvis barna deres en dag av eget initiativ vil finne sine biologiske foreldre, vil dere da hindre dem eller bli skuffet?

Jeg er selv adoptert og mine foreldre var i ekstase da jeg fant bio.familien min. Det var etter at jeg møtte dem at jeg virkelig skjønte hvem som var de ordentlige foreldrene mine. Nemlig foreldrene mine her. Hvis jeg hadde fått vite at de hadde visst om bio.familie lenge, men ikke sagt noe, eller om de hadde prøvd å hindre meg eller blitt skuffet over meg, tror jeg forholdet vårt hadde endret seg drastisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest girasol

Må bare si at jeg blir litt skremt når jeg leser at dere ikke vil si til barna deres at dere har funnet de biologiske foreldrene.

Er dette bare fordi barna er mindreårig, eller kommer dere aldri til å fortelle dem det? Og hvis barna deres en dag av eget initiativ vil finne sine biologiske foreldre, vil dere da hindre dem eller bli skuffet?

Jeg er selv adoptert og mine foreldre var i ekstase da jeg fant bio.familien min. Det var etter at jeg møtte dem at jeg virkelig skjønte hvem som var de ordentlige foreldrene mine. Nemlig foreldrene mine her. Hvis jeg hadde fått vite at de hadde visst om bio.familie lenge, men ikke sagt noe, eller om de hadde prøvd å hindre meg eller blitt skuffet over meg, tror jeg forholdet vårt hadde endret seg drastisk...

Det ville ikke være hensiktsmessig eller fornuftig å fortelle min 6-årige sønn om at biologisk mor er på Facebook og at vi vet hvem hun er og hvor hun befinner seg!

Når han blir gammel nok, derimot, er det en helt annen sak!

Flott at det har vært en positiv opplevelse for deg å finne dine bio-foreldre da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...