laban Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Så langt har vi hatt en dungadsrunde hvor vi delte ut reklame i postkassene og plukket søppel langs ruta samtidig. Mye bedre det enn å gå på dørene og selge lodd eller dopapir... Men det er mange om beinet når det gjelder slike oppgaver. I bydeler med mange barn og høyt aktivitetsnivå er det ikke betalte dugnadsjobber nok til alle. Dessuten er det nok av dem som mener det motsatte, altså at lodd er bedre enn dugnadstimer. Andre igjen vil helst ha én stor regning og ikke gjøre noe som helst. Så det er en vanskelig balansegang for de som skal drive aktiviteten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jadda12345 Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 I vårt idrettslag skal vi selge en sekk med dopapir + en sekk tørkeruller til kr 500,-. Dette skal skje tre ganger i løpet av sesongen så vi skal altså selge for 1500,-. Dette er pr famlie så det blir ikke for 3000,- hvis man har to barn i samme klubb. Vi har også fått utdelt to kioskvakter hver på Stadio`n når TL-laget spiller hjemmekamper. Dette slipper treneren siden han legger ned mye tid på treninger, kamper og cuper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tidligere ansatt Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Her i huset hadde den regningen ganske enkelt ikke blitt betalt. Da antar jeg at du heller vil betale mer i kontingent/treningsavgift? Eller at du har engasjert deg i styret i idrettslaget slik at du kan påvirke disse beslutningene om hva man skal legge inn av dugnadsinnsats? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Da antar jeg at du heller vil betale mer i kontingent/treningsavgift? Eller at du har engasjert deg i styret i idrettslaget slik at du kan påvirke disse beslutningene om hva man skal legge inn av dugnadsinnsats? ''Da antar jeg at du heller vil betale mer i kontingent/treningsavgift?'' Jepp, jeg betaler meg mer enn gjerne bort fra dugnader, i alle fall fra den typen som innebærer at man må rundt på dørene til folk og selge alt mulig rart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 I turnforeninga til en av våre døtre var det også slik, men vi fikk 20 lodd - nok det. I skytterlaget til mannen min har de det på samme måte - men 20 lodd. Synes 50 lodd var langt i overkant! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikki Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Men som trener som allerede legger ned mange timers arbeid kunne man kanskje får "dugnadsrabatt"? Loddene skal i utgangspunktet barna selge - ikke jeg. Jeg får halv pris på treningskontingenten for barna mine, det er min "lønn" som trener og jeg slipper å stå kioskvakt (for det er når vi selv har kamper.) Utover det så deltar jeg på alle dugnader på lik linje med de andre foreldrene. Idrettslaget er en så positiv faktor i mine og andre barns liv at jeg ikke har problemer med å ofre både tid og penger på at aktiviteten kan opprettholdes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikki Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 ''Da antar jeg at du heller vil betale mer i kontingent/treningsavgift?'' Jepp, jeg betaler meg mer enn gjerne bort fra dugnader, i alle fall fra den typen som innebærer at man må rundt på dørene til folk og selge alt mulig rart. Problemet er jo at ikke alle har råd til å betale seg ut av dugnader, og skal det være noe poeng med dugnader så må det være litt størrelse på det.. Om 90% betaler seg ut, så får man ikke til noen dugnad. Da må de 90% være villig til å betale fri de som ikke kan betale seg ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Så langt har vi hatt en dungadsrunde hvor vi delte ut reklame i postkassene og plukket søppel langs ruta samtidig. Mye bedre det enn å gå på dørene og selge lodd eller dopapir... En del sånne dugnader krever en hel del organisering + at få stiller opp, slik at organisatorene sitter igjen med en MASSE arbeid. (Organisatorene er altså bare vanlige foreldre som prøver å gjøre en innsats for klubben.) Etter noen runder med å organisere + dele ut reklame/plukke søppel for alle de som ikke gidder å stille, så lager man sånne opplegg hvor folk enten skal selge noe eller kjøpe tingene selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 ''Da antar jeg at du heller vil betale mer i kontingent/treningsavgift?'' Jepp, jeg betaler meg mer enn gjerne bort fra dugnader, i alle fall fra den typen som innebærer at man må rundt på dørene til folk og selge alt mulig rart. ''Jepp, jeg betaler meg mer enn gjerne bort fra dugnader'' Jeg synes du sa i svaret ditt over at du ikke ville ha betalt den regningen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Platina Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 ''Da antar jeg at du heller vil betale mer i kontingent/treningsavgift?'' Jepp, jeg betaler meg mer enn gjerne bort fra dugnader, i alle fall fra den typen som innebærer at man må rundt på dørene til folk og selge alt mulig rart. ''jeg betaler meg mer enn gjerne bort fra dugnader'' Da er det jo bare å betale loddene og la være å selge dem. Vips så har du betalt deg bort fra dugnaden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Platina Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 I vårt idrettslag skal vi selge en sekk med dopapir + en sekk tørkeruller til kr 500,-. Dette skal skje tre ganger i løpet av sesongen så vi skal altså selge for 1500,-. Dette er pr famlie så det blir ikke for 3000,- hvis man har to barn i samme klubb. Vi har også fått utdelt to kioskvakter hver på Stadio`n når TL-laget spiller hjemmekamper. Dette slipper treneren siden han legger ned mye tid på treninger, kamper og cuper. Sånn har vi det her også. Synes det er veldig greit å selge noe folk har bruk for istedet for å selge lodd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 ''Jepp, jeg betaler meg mer enn gjerne bort fra dugnader'' Jeg synes du sa i svaret ditt over at du ikke ville ha betalt den regningen? *hehe* Litt selvmotsigende kanskje ja. ) Men ja, jeg hadde betalt meg ut av en dugnad, men 1000,- for noen lodd er i meste laget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 ''jeg betaler meg mer enn gjerne bort fra dugnader'' Da er det jo bare å betale loddene og la være å selge dem. Vips så har du betalt deg bort fra dugnaden. Joda, men 1000,- var litt mye synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Vi har også akkurat hatt en runde med en loddbok her i huset. Jentungen gikk rundt på 17. mai og solgte halvparten til bekjente da, og så sto hun og en klassevenninne utenfor nærbutikken og solgte resten der. Loddene kostet 25,- så de fleste kjøpte bare ett. Tror kanskje hun la inn tilsammen to timers jobb på den loddboka som dro inn 1250,- til foreningen. Når alle 125 medlemmene (minus søsken) drar inn såpass hver ser vi jo at foreningen tjener over 100 000 på en sånn loddrunde. Det koster penger å drive foreninger for barn, kommunalt tilskudd er ikke nok til å få det til å gå rundt. Jeg synes vi skal være glade for at noen stiller i styre og stell og ordner til så ungene har et idrettslag, korps eller kor å "vokse opp i". Jeg selger ihvertfall gladelig en loddbok eller tre i året for å få inn leddstaur til slalåmen, nytt nett til tennisen eller ny kornett til korpset! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Her i huset hadde den regningen ganske enkelt ikke blitt betalt. Tror du at ungene dine hadde fått være medlem lengre da, hvis ikke dere stiller opp på loddsalg og dugnad? Hvordan tenker du at foreningene skal få inn penger ellers? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Tror du at ungene dine hadde fått være medlem lengre da, hvis ikke dere stiller opp på loddsalg og dugnad? Hvordan tenker du at foreningene skal få inn penger ellers? Det kommer helt an på hva dugnaden er. Å gå på dørene til folk gjør jeg bare ikke, jeg hater å få selgere av alle slag på døra selv (men neida, jeg er ikke ufin mot dem!). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Det kommer helt an på hva dugnaden er. Å gå på dørene til folk gjør jeg bare ikke, jeg hater å få selgere av alle slag på døra selv (men neida, jeg er ikke ufin mot dem!). -men da må du jo ha en løsning klar hvis du får en loddbok (eller en rull dasspapir!) i handa? Hvis alle tenker som deg går det jo ikke an å drive frivillig barne- og ungdomsarbeid her i landet hvor så mye av driften er bassert på dugnad fra medlemmene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
black wealch Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 *hehe* Litt selvmotsigende kanskje ja. ) Men ja, jeg hadde betalt meg ut av en dugnad, men 1000,- for noen lodd er i meste laget. Du har vel noen venner, familie eller andre som stikker innom og som kan kjøpe noen lodd? Ungene kan vel gå til naboer å selge? Men klart om man ikke vil, er det lett å finne problemer med alt.. Er så lei snyltere som aldri stiller opp. Men klage det kan de jammen. (Er ikke sikkert du stiller i denne kategorien da..) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 ''Loddene er tungsolgte og vi regner med at vi må betale godt over halvparten selv'' Jeg synes det høres merkelig ut at loddene er vanskelig å selge. Stadig treffer jeg på barn og ungdom som står utenfor kjøpesenteret og selger lodd. De har nok å gjøre ser det ut som, og folk kjøper. Med litt innsats tror jeg det skal gå bra å selge alle loddene. For øvrig ville jeg gladelig betalt en tusen-lapp til idrettslaget som sysselsetter mine barn med aktiviteter, lodd eller ikke lodd. Jeg er kjempeimponert over alle ildsjelene som orker å stå på for andres barn, bruker sin fritid til trening, reiser osv. Når de da ber om en økonomisk håndsrekning synes jeg vil skal yte vårt uten å klage. ''Jeg er kjempeimponert over alle ildsjelene som orker å stå på for andres barn, bruker sin fritid til trening, reiser osv. Når de da ber om en økonomisk håndsrekning synes jeg vil skal yte vårt uten å klage.'' Enig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Du har vel noen venner, familie eller andre som stikker innom og som kan kjøpe noen lodd? Ungene kan vel gå til naboer å selge? Men klart om man ikke vil, er det lett å finne problemer med alt.. Er så lei snyltere som aldri stiller opp. Men klage det kan de jammen. (Er ikke sikkert du stiller i denne kategorien da..) ''Er så lei snyltere som aldri stiller opp. Men klage det kan de jammen. (Er ikke sikkert du stiller i denne kategorien da..)'' Nå har vi hatt bare en dugnad så langt i vår tid i idrettsklubben og den stilte vi opp på så jeg har ikke dårlig samvittighet eller føler meg som en snylter nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.