Gå til innhold

Tips til dåpsgave litt utenom det vanlige?

Hushjelpen

Anbefalte innlegg

Skal i dåp i sommer og ønsker og gi noe annet enn det helt vanlige (smykker, smykkeskrin, sparebøsser...) er det noen her som har gitt eller har fått eller ev vet om noen flotte, litt spesielle gaver?

Noen lure ideer rett og slett:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se om du kan få tak i et lite pyntestaffeli med en metallplate (f.eks.messing) på (som skal forestille maleriet) som du kan få gravert inn et fint ordtak, dikt, hilsen fra deg el på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville styrt unna alt mulig dill (som dåpsattestholdere og sånt), men gått for f.eks. en skikkelig eventyrbok eller sangbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg har gitt barnestol som er malt med navn og dato, og barnemotiv. Guttungen selv fikk en krakk med det samme på, den har han brukt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei stor fin bok, med f.eks. eventyr, Barnas store sangbok, eller noe i den dur. Styr unna dill-dall som "tann-boks", dåpsattestholder osv. Ikke engang sølvkopp har jeg sansen for... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Eldstemann fikk en flott gyngehest til dåpen sin, den hadde han mye glede av. Han fikk også et tre, og det er en fin gave, men ikke når mottakeren har en ganske liten hage i utgangspunktet.

Den dåpsgaven jeg har blitt mest glad for som forelder, var en fin barnetursekk til den yngste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstemann fikk en flott gyngehest til dåpen sin, den hadde han mye glede av. Han fikk også et tre, og det er en fin gave, men ikke når mottakeren har en ganske liten hage i utgangspunktet.

Den dåpsgaven jeg har blitt mest glad for som forelder, var en fin barnetursekk til den yngste.

Et tre er også vanskelig å ta med seg når/om man skal flytte... Litt trist å sette igjen dåpstreet sitt da.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dolores77

Noen jeg kjenner kjøpte en barnegyngestol i tre fra Husfliden, rosemalt og med navnet til dåpsbarnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dolores77

Jeg ville styrt unna alt mulig dill (som dåpsattestholdere og sånt), men gått for f.eks. en skikkelig eventyrbok eller sangbok.

Jeg ble faktisk litt skuffet da jeg ikke fikk noen dåpsattestholder eller

lignende. Fikk et par sparebøsser og bestikk i sølv bare...

Men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble faktisk litt skuffet da jeg ikke fikk noen dåpsattestholder eller

lignende. Fikk et par sparebøsser og bestikk i sølv bare...

Men men

''Jeg ble faktisk litt skuffet da jeg ikke fikk noen dåpsattestholder eller lignende''

Du skulle gjerne fått den vi fikk, men jeg må tilstå at den "forsvant" under siste flytting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...