Gå til innhold

Spille i korps

Gjest korpsmor??

Anbefalte innlegg

Gjest verinoca

Jeg har selv spilt i korps i mange år, spiller trompet.

Og jeg har alltid hørt at det er vanskeligere å lære seg å spille treblåsinstrumenter framfor messing. Om det er sant vet jeg ikke, ettersom jeg kun har spilt messinginstrumenter selv. :)

Det er jo en del flere grep på f.eks klarinett, men det er antakelig ikke noe lettere å lære seg alle tonene bare på 3 ventiler. Jeg har bare spilt treblås, så kan ikke snakke for brassene. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. man bruker munnen til å forme en del toner på messinginstrumenter, mens på treblås som klarinett og saksofon baseres tonene på grepene man tar med fingrene.

Det er en sannhet med visse modifikasjoner. Det går an å spille rimelig surt og umusikalsk på et treblåsinstrument også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv spilt i korps i mange år, spiller trompet.

Og jeg har alltid hørt at det er vanskeligere å lære seg å spille treblåsinstrumenter framfor messing. Om det er sant vet jeg ikke, ettersom jeg kun har spilt messinginstrumenter selv. :)

Tipper at det vanskeligste å lære seg er waldhorn, for der ligger tonene så inni hampen tett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Det er en sannhet med visse modifikasjoner. Det går an å spille rimelig surt og umusikalsk på et treblåsinstrument også!

Å, for all del :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...