Gå til innhold

Snåsamannen fant den siste omkomne


Gjest Ulvinnen

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna

Mener du at jeg kan få gjort noe med meningen hennes?

Så du må respektere at hun har den meningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 745
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    256

  • hidi, the scorpion

    43

  • morsan

    26

  • ShitDiddelyDo

    18

Gjest Nickløsheletia

Så du må respektere at hun har den meningen?

Nei det må jeg ikke, men jeg kan oppføre meg som folk.

Jeg kan akseptere, men ikke respektere. Det er to forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Så du må respektere at hun har den meningen?

Trenger vel ikke strekke seg lenger enn å akseptere?

*ble fristet inn i tråden...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Trenger vel ikke strekke seg lenger enn å akseptere?

*ble fristet inn i tråden...*

Det har du rett i :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Mener du at jeg kan få gjort noe med meningen hennes?

Nei, men du kan gjøre noe med dine egne holdninger.

Ved at du lar være med å diskutere religion med denne kollegaen, så viser du at du respekterer hennes tro, selv om den ikke er forenelig med det du tror og mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Nei, men du kan gjøre noe med dine egne holdninger.

Ved at du lar være med å diskutere religion med denne kollegaen, så viser du at du respekterer hennes tro, selv om den ikke er forenelig med det du tror og mener.

''Ved at du lar være med å diskutere religion med denne kollegaen, så viser du at du respekterer hennes tro, selv om den ikke er forenelig med det du tror og mener''

Som jeg sa. Jeg lar være å diskutere temaet. Det vil si at jeg aksepterer hennes tro, men jeg kan ikke respektere.

Hun mener at hun kommer til himmelen og jeg til helvete. En slik holding verken kan jeg eller bør jeg respektere.

Det eneste jeg kan gjøre er å akseptere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjøstjerna

''Ved at du lar være med å diskutere religion med denne kollegaen, så viser du at du respekterer hennes tro, selv om den ikke er forenelig med det du tror og mener''

Som jeg sa. Jeg lar være å diskutere temaet. Det vil si at jeg aksepterer hennes tro, men jeg kan ikke respektere.

Hun mener at hun kommer til himmelen og jeg til helvete. En slik holding verken kan jeg eller bør jeg respektere.

Det eneste jeg kan gjøre er å akseptere.

Er dine synspunkter mer rett enn hennes?

I så fall hvordan vet du det? Kanskje det er hun som har rett og du som har feil? ;-)

Tok forresten denne fra wikipedia:

''Respekt er et begrep for vår holdning overfor andre som kan vise at vi anerkjenner at den andre er verdig en aktelse enten som vår likemann eller som en vi setter høyere enn oss selv.''

Når jeg sier jeg respekterer , så mener jeg at jeg likestiller min samtalepartner- selv om han måtte mene noe annet enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

''Ved at du lar være med å diskutere religion med denne kollegaen, så viser du at du respekterer hennes tro, selv om den ikke er forenelig med det du tror og mener''

Som jeg sa. Jeg lar være å diskutere temaet. Det vil si at jeg aksepterer hennes tro, men jeg kan ikke respektere.

Hun mener at hun kommer til himmelen og jeg til helvete. En slik holding verken kan jeg eller bør jeg respektere.

Det eneste jeg kan gjøre er å akseptere.

Iflg. ordboken betyr ordet respektere - ta hensyn til.

Ordet akseptere betyr - godkjenne; godta, gå med på.

Ut fra dette vil jeg mene at det er mer riktig å bruke ordet respektere enn ordet akseptere om kollegaens tro, som du ikke kan godta.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Er dine synspunkter mer rett enn hennes?

I så fall hvordan vet du det? Kanskje det er hun som har rett og du som har feil? ;-)

Tok forresten denne fra wikipedia:

''Respekt er et begrep for vår holdning overfor andre som kan vise at vi anerkjenner at den andre er verdig en aktelse enten som vår likemann eller som en vi setter høyere enn oss selv.''

Når jeg sier jeg respekterer , så mener jeg at jeg likestiller min samtalepartner- selv om han måtte mene noe annet enn meg.

''Er dine synspunkter mer rett enn hennes? I så fall hvordan vet du det? Kanskje det er hun som har rett og du som har feil? ;-)''

Hvis ikke jeg mente at mine meninger var mer rett enn hennes, hadde jeg vel ikke hatt en mening?

Ja, jeg mener at jeg har mer rett enn henne, når hun sier at hun kommer til himmelen og jeg til helvete.

''Tok forresten denne fra wikipedia:

Respekt er et begrep for vår holdning overfor andre som kan vise at vi anerkjenner at den andre er verdig en aktelse enten som vår likemann eller som en vi setter høyere enn oss selv''

Jeg har lest det. Som sagt, jeg repekterer ikke meningen hennes, men jeg aksepterer.

''Når jeg sier jeg respekterer , så mener jeg at jeg likestiller min samtalepartner- selv om han måtte mene noe annet enn meg''

Selvsagt. På jobben likestiller jeg min kolega, men jeg respekterer ikke meningen hennes. Altså den meningen hvor hun sier at hun kommer til himmelen og jeg til helvete.

Jeg respekterer henne for arbeidet hun gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Iflg. ordboken betyr ordet respektere - ta hensyn til.

Ordet akseptere betyr - godkjenne; godta, gå med på.

Ut fra dette vil jeg mene at det er mer riktig å bruke ordet respektere enn ordet akseptere om kollegaens tro, som du ikke kan godta.

:-)

Det blir riktig å bruke ordet akseptere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

''Er dine synspunkter mer rett enn hennes? I så fall hvordan vet du det? Kanskje det er hun som har rett og du som har feil? ;-)''

Hvis ikke jeg mente at mine meninger var mer rett enn hennes, hadde jeg vel ikke hatt en mening?

Ja, jeg mener at jeg har mer rett enn henne, når hun sier at hun kommer til himmelen og jeg til helvete.

''Tok forresten denne fra wikipedia:

Respekt er et begrep for vår holdning overfor andre som kan vise at vi anerkjenner at den andre er verdig en aktelse enten som vår likemann eller som en vi setter høyere enn oss selv''

Jeg har lest det. Som sagt, jeg repekterer ikke meningen hennes, men jeg aksepterer.

''Når jeg sier jeg respekterer , så mener jeg at jeg likestiller min samtalepartner- selv om han måtte mene noe annet enn meg''

Selvsagt. På jobben likestiller jeg min kolega, men jeg respekterer ikke meningen hennes. Altså den meningen hvor hun sier at hun kommer til himmelen og jeg til helvete.

Jeg respekterer henne for arbeidet hun gjør.

Man kan da fint mene noe- og samtidig skjønne at andre mener noe annet.

Men å heve seg over andre- og påstå at ens egen mening er det eneste rette...vel...Det får jeg ikke meg til å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Man kan da fint mene noe- og samtidig skjønne at andre mener noe annet.

Men å heve seg over andre- og påstå at ens egen mening er det eneste rette...vel...Det får jeg ikke meg til å gjøre.

''Man kan da fint mene noe- og samtidig skjønne at andre mener noe annet''

Jada, det er sant.

''Men å heve seg over andre- og påstå at ens egen mening er det eneste rette...vel...Det får jeg ikke meg til å gjøre''

Jeg kan kan akseptere at Baneheiamordene har skjedd, fordi jeg må. Jeg kan ikke respektere det.

Jeg har full rett til å mene et mine meninger om at det er grusomt å drepe er de eneste rette i forhold til de som mener det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Er dine synspunkter mer rett enn hennes? I så fall hvordan vet du det? Kanskje det er hun som har rett og du som har feil? ;-)''

Hvis ikke jeg mente at mine meninger var mer rett enn hennes, hadde jeg vel ikke hatt en mening?

Ja, jeg mener at jeg har mer rett enn henne, når hun sier at hun kommer til himmelen og jeg til helvete.

''Tok forresten denne fra wikipedia:

Respekt er et begrep for vår holdning overfor andre som kan vise at vi anerkjenner at den andre er verdig en aktelse enten som vår likemann eller som en vi setter høyere enn oss selv''

Jeg har lest det. Som sagt, jeg repekterer ikke meningen hennes, men jeg aksepterer.

''Når jeg sier jeg respekterer , så mener jeg at jeg likestiller min samtalepartner- selv om han måtte mene noe annet enn meg''

Selvsagt. På jobben likestiller jeg min kolega, men jeg respekterer ikke meningen hennes. Altså den meningen hvor hun sier at hun kommer til himmelen og jeg til helvete.

Jeg respekterer henne for arbeidet hun gjør.

''Ja, jeg mener at jeg har mer rett enn henne, når hun sier at hun kommer til himmelen og jeg til helvete.''

Du kan _mene_ at du har mer rett enn henne, men vite 100% sikkert kan ingen av dere....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

''Ja, jeg mener at jeg har mer rett enn henne, når hun sier at hun kommer til himmelen og jeg til helvete.''

Du kan _mene_ at du har mer rett enn henne, men vite 100% sikkert kan ingen av dere....!

''Du kan _mene_ at du har mer rett enn henne, men vite 100% sikkert kan ingen av dere....!''

Nei, iom at synskhet ikke finnes, så kan vi jo ikke det ;-)

Det kan jo være at det er hun som havner i helvete, siden hun har så dobbelmoralistisk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

''Man kan da fint mene noe- og samtidig skjønne at andre mener noe annet''

Jada, det er sant.

''Men å heve seg over andre- og påstå at ens egen mening er det eneste rette...vel...Det får jeg ikke meg til å gjøre''

Jeg kan kan akseptere at Baneheiamordene har skjedd, fordi jeg må. Jeg kan ikke respektere det.

Jeg har full rett til å mene et mine meninger om at det er grusomt å drepe er de eneste rette i forhold til de som mener det motsatte.

Jeg skrev en annen plass her at min forutsetning for å respektere, var at meningene ikke medførte handlinger som går i mot norsk lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Jeg skrev en annen plass her at min forutsetning for å respektere, var at meningene ikke medførte handlinger som går i mot norsk lov.

Det er mange grusomme meninger som ikke går imot norsk lov også.

Jeg kan akseptere dem, men ikke respektere dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Det er mange grusomme meninger som ikke går imot norsk lov også.

Jeg kan akseptere dem, men ikke respektere dem.

Akseptere er bedre enn å på død og liv skulle forsøke omvende motpart til sitt synspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Akseptere er bedre enn å på død og liv skulle forsøke omvende motpart til sitt synspunkt.

Ja, da er vi ihvertfall enige i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Istapp

Det er ikke mine "tvangstanker" (jeg er ateist, og tror jo ikke på Gud), men i følge Bibelen er Gud allmektig (bemerk), og kunne derfor ha unnlatt å lage tsunamien.

Så enkelt er det.

Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Nei, det er ikke bare Sør som syns det. Jeg tror det er ganske mange som har hoppet av disse evindelige diskusjonene hvor en hel mobb ser det som sin oppgave å knekke Sør. Tror egentlig ikke det er mulig, og argumentene blir tynnere og tynnere. Men for all del. Fortsett bare. Men personlig tror jeg Sør og hans/hennes like har mange stilltiende sympatisører som ikke orker maset fra anti-gjengen.

Det er vel heller Sør som har som mål å knekke de som argumenterer mot ham. Han har aldri "knekket" mine argument. Vel - han tror kanskje det selv - men jeg gidder bare ikke å holde på i evigheter. Begynner å lure på hvorfor han er så utrolig iherdig... Bare man påstår en ting lenge nok så blir det sant liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...