Gå til innhold

Når bør vi ha barnedåp?

Gjest tokimoki

Anbefalte innlegg

Hvis dere har tilreisende gjester, så er desember kanskje ikke helt ideelt. Det er såpass hektisk den måneden at det kan være greit å ikke måtte bruke en helg på barnedåp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest i julen

Hvis dere har tilreisende gjester, så er desember kanskje ikke helt ideelt. Det er såpass hektisk den måneden at det kan være greit å ikke måtte bruke en helg på barnedåp.

Enig! Hvis det derimot ikke er tilreisende gjester langveisfra, er det superkoselig med barnedåp i selve julen. Jeg har vært i to jule-barnedåper, veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter

Med mindre de skal hit i jula alikevel og feire hos foreldrene... har en svigerinne som bor i en annen by og de pleier å reise oppover i juletider...

men måtte timet det i romjulen da så de tok dåpen i samme slengen.

Tungvint å måtte reise opp til jul, såhjem igjen og så tilbake igjen noen uker senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamman til vræleren

Hvis dere får barn med kolikk bør dere vente til barnet er fire fem måneder. Vår var fem måneder, det gikk fint det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamman til vræleren

Det er det samme med hvor gammel barnet er. Det viktigste er at man føler at man har overskuddet på plass slik at dåpsforberedelsene blir ekstra hyggelige og ikke et slit.

Selv hadde jeg fødselsdepresjon og skulle ha utsatt dåpen noen måneder. Det ser jeg i ettertid. Men familien mente at barnet måtte være maks 3 mnd for det var standarden. Enden på visa ble at dåpen ikke ble hyggelig for min egen del og jeg gledet meg bare til det var overstått.

Mitt andre barn ble mye større, og da var jeg opplagt og var meg selv og hadde verdens beste dåp .

Så ikke bestem deg før fødselen er over og du kjenner på din kropp hva du orker og når.

Et råd til er at du bør satse på dåp i en familiegudstjeneste. Da er ikke litturgien så alvorlig, det er gjerne et barnekor som synger osv. Litt mer uhøytidelig. Ikke minst for gjester som ikke helt trives i kirken er det en positiv opplevelse og få slippe den lange prekenen.

Det var et godt svar! Støtter den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Barnedåp er ikke mye "styr" egentlig.... Jeg tror jeg ville hatt den i romjula. Kunne blitt veldig koselig det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...