....AV Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Hvis dere har tilreisende gjester, så er desember kanskje ikke helt ideelt. Det er såpass hektisk den måneden at det kan være greit å ikke måtte bruke en helg på barnedåp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest i julen Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Hvis dere har tilreisende gjester, så er desember kanskje ikke helt ideelt. Det er såpass hektisk den måneden at det kan være greit å ikke måtte bruke en helg på barnedåp. Enig! Hvis det derimot ikke er tilreisende gjester langveisfra, er det superkoselig med barnedåp i selve julen. Jeg har vært i to jule-barnedåper, veldig fint. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådstarter Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Hvis dere har tilreisende gjester, så er desember kanskje ikke helt ideelt. Det er såpass hektisk den måneden at det kan være greit å ikke måtte bruke en helg på barnedåp. Med mindre de skal hit i jula alikevel og feire hos foreldrene... har en svigerinne som bor i en annen by og de pleier å reise oppover i juletider... men måtte timet det i romjulen da så de tok dåpen i samme slengen. Tungvint å måtte reise opp til jul, såhjem igjen og så tilbake igjen noen uker senere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamman til vræleren Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Hvis dere får barn med kolikk bør dere vente til barnet er fire fem måneder. Vår var fem måneder, det gikk fint det også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamman til vræleren Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Det er det samme med hvor gammel barnet er. Det viktigste er at man føler at man har overskuddet på plass slik at dåpsforberedelsene blir ekstra hyggelige og ikke et slit. Selv hadde jeg fødselsdepresjon og skulle ha utsatt dåpen noen måneder. Det ser jeg i ettertid. Men familien mente at barnet måtte være maks 3 mnd for det var standarden. Enden på visa ble at dåpen ikke ble hyggelig for min egen del og jeg gledet meg bare til det var overstått. Mitt andre barn ble mye større, og da var jeg opplagt og var meg selv og hadde verdens beste dåp . Så ikke bestem deg før fødselen er over og du kjenner på din kropp hva du orker og når. Et råd til er at du bør satse på dåp i en familiegudstjeneste. Da er ikke litturgien så alvorlig, det er gjerne et barnekor som synger osv. Litt mer uhøytidelig. Ikke minst for gjester som ikke helt trives i kirken er det en positiv opplevelse og få slippe den lange prekenen. Det var et godt svar! Støtter den 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Barnedåp er ikke mye "styr" egentlig.... Jeg tror jeg ville hatt den i romjula. Kunne blitt veldig koselig det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.