Gå til innhold

Over termin ved andregangsfødsel

Gjest solstice

Anbefalte innlegg

Gjest solstice

Til dere som har født to eller flere barn og gikk over termin med første barn:

Gikk dere over termin med andre barnet også? Hvor mange dager over termin med andre i forhold til første?

Går selv på overtid med andre barnet og håper på å ikke gå like lenge som første gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fembarnsmamma

Jeg har fått fem barn og har gått to uker på overtid med fire av de og fødsel ble igangsatt ved to av barna. Minsten ble tatt med keisersnitt før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann kom to dager før termin, andre kom fire dager før termin. Min venninne fikk førstemann tre uker før, andremann tre dager etter termin. En annen venninne fikk sin første hele seks uker før termin mens nr to kom 12 dager på overtid. Jeg tror det fins like mange forskjellige erfaringer som det fins mødre, termin er helt klart bare et arbeidsbegrep og ikke noe definitivt tidspunkt å gå ut fra!

Lykke til med forestående fødsel, håper du slipper å vente lenge når du først er klar for "avspark" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lalula

Jeg gikk 8 dager over tiden med alle 3 barna. De er også alle født natt til søndag så de har alltid bursdag på samme ukedag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk 4 dager over med første, og 10 dager over med andre. Men med første ble jeg strippet, det bidro nok til at ting begynte å røre på seg.

Lykke til med fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Gikk 18 dager over termin med førstemann, gikk 15 dager over termin med andremann, og tredjemann fikk jeg med planlagt keisersnitt 2 uker før termin :-)

Min mor gikk 14 og 16 dager over termin med meg og min søster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dager med førstemann, 8 dager med andremann, 11 dager med tredjemann og 14 dager med fjerdemann. Da nektet jeg å forlate sykehuset uten barn, så overtidslegen prøvde med en manuell utvidelse av livmorhalsen. Fryktelig vondt, men effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstice

Takk til alle som har svart. Ser ut til at jeg bare må smøre meg med tålmodighet. Ungen kommer vel når den kommer, men etter ni lange måneder er jeg veldig klar for å bli ferdig nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 4.barnsmammaen

Har 4 barn.

Førstemann kom 12 dager før termin, nr 2 kom en uke over termin, nr 3 kom en dag over termin, nr 4 kom 13 dager over termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper for din skyld at du ikke følger mitt mønster. 1. barn ble født 13. dager over termin. Da var jeg sliten og full av vondter, og fødsel ble i gangsatt med drypp (fæl opplevelse). "Alle" sa at jeg ikke kom til å gå så lenge med nr. 2 fordi barn nr. 2 alltid kommer før (særlig!). Her gikk jeg 14. dager over. 13. dager over var jeg på overtidskontroll og ble "røsket" litt i for å forsøke å få i gang fødsel. Det var visst det som skulle til, for under et døgn etter var nr. 2 født. Men jeg tror ikke jeg var særlig trivelig å være i hus med disse 13 og 14 dagene... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solfryd

Gikk 19 (!) dager over med førstemann. Ble tilslutt igangsatt.

2 dager "over" med barn nr. 2. Normal, spontan fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matildes mor

Jeg gikk 12 dager over med første og det startet av seg selv. Gikk 10 dager over med andre,ble satt igang pga lite fostervann og gikk tilslutt 7 dager over med 3 mann,som kom av seg selv.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uvitende......!

Hei.

Eg gjekk 15 dagar over med nr. 1 og 17 dagar over med nr. 2.. No venter eg nr. 3 og er veldig spent på kor lenge eg må gå over denne gongen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...