Gå til innhold

Over termin ved andregangsfødsel

Anbefalte innlegg

Gjest solstice

Til dere som har født to eller flere barn og gikk over termin med første barn:

Gikk dere over termin med andre barnet også? Hvor mange dager over termin med andre i forhold til første?

Går selv på overtid med andre barnet og håper på å ikke gå like lenge som første gang...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/347935-over-termin-ved-andregangsf%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Førstemann kom to dager før termin, andre kom fire dager før termin. Min venninne fikk førstemann tre uker før, andremann tre dager etter termin. En annen venninne fikk sin første hele seks uker før termin mens nr to kom 12 dager på overtid. Jeg tror det fins like mange forskjellige erfaringer som det fins mødre, termin er helt klart bare et arbeidsbegrep og ikke noe definitivt tidspunkt å gå ut fra!

Lykke til med forestående fødsel, håper du slipper å vente lenge når du først er klar for "avspark" :-)

Annonse

Annonse

Håper for din skyld at du ikke følger mitt mønster. 1. barn ble født 13. dager over termin. Da var jeg sliten og full av vondter, og fødsel ble i gangsatt med drypp (fæl opplevelse). "Alle" sa at jeg ikke kom til å gå så lenge med nr. 2 fordi barn nr. 2 alltid kommer før (særlig!). Her gikk jeg 14. dager over. 13. dager over var jeg på overtidskontroll og ble "røsket" litt i for å forsøke å få i gang fødsel. Det var visst det som skulle til, for under et døgn etter var nr. 2 født. Men jeg tror ikke jeg var særlig trivelig å være i hus med disse 13 og 14 dagene... :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...