Gjest skrivevansker Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Har det noen betydning for karakterene i ungdomsskolen om håndskrifta ikke er bra. F.eks at bokstavene ikke har riktig lengde? Får ungdommskoleelevene skrive stiler og prøver på data om de vil og har egen pc? Eller må de fremdeles skrive for hådn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
scilla Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Vi har en som har brukt skolens PCer mye. Han skriver sent og stygt med hånd, men er en racer på PC. Han har på mange prøver og tentamener brukt PC, men han har også måtte skrive for hånd. Dårlig håndskrift har ikke hatt noe å si for karakterene. Hjemmelekser som skal leveres, blir ofte gjort på Its learning. De har ogdså endel fremføringer som han har forberedt på PC. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg har et barn som hadde (har) dette problemet. han er nå 17 og har fortsatt nesten uleselig skrift. På u.skolen fikk han tillatelse til å bruke pc pga. dette - etter at jeg tok det opp med kontaktlæreren. Lærerne ville jo gjerne være i stand til å lese det han skrev. Av samme grunn ba vgs-lærerne om at han bruker pc - siden de ellers ikke forstår hva han skriver Nå har det gått noen år siden han begynte på u-skolen, og pc-bruk er enda mer vanlig. U.skoleeleven her i huset leverer de fleste oppgaver via nettet eller skriver ut fra pc. Prøver skrives mye for hånd, men gutten min som jeg skrev om, fikk lov til å besvare også dem med pc (når det lot seg gjøre). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.