Gå til innhold

Mensen, svømming og tamponger

Gjest Litt bekymret nå

Anbefalte innlegg

Gjest Litt bekymret nå

Har lest tråden om mensen og ser at det ikke anbefales at små jenter bruker tamponger. Jg har en jente som er aktiv svømmer og venter at hun kan få mensen i 11-årsalderen. Jeg hadde tenkt at hun kanskje kunne bruke tamponger under trening når det blir aktuellt. Hvis hun ikke kan dette må hun jo stå over mange treninger og konkurranser. Det ville være kjedelig for henne og ikke vil hun få den utviklingen hun ønsker heller. Er det noen som har erfaring med dette og kan fortelle hvordan dere løste det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror absolutt at hun kan bruke tamponger under svømming dersom hun får det til.

Det er ikke sånn at man må vente til en viss alder, men mange helt unge jenter har problemer med å få dem ordentlig inn. Dessuten er det forskjell på å bruke dem "konstant" og når det trengs pga. treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg husker det fra da jeg var yngre, så var det flere som hadde store problemer med å sette inn tampongen. Det er vel dette som er den største utfordringen.

Men, kanskje går det helt greit hos dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KJH.00

Har nettopp snakket med barnelegen ang tråden nedenfor. Jeg tok opp dette med bruk av tamponger, og legen mente at vi kunne forsøke å bruke de mini-mini tampongene som finnes i butikken. Det går nok på dette om barnet føler seg konfertabel med å få satt den inn. (her trenger de nok litt hjelp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

Jeg har ikke peiling altså, men husker tilbake da jeg startet med tampong, noe jeg gjorde ganske raskt (men jeg var sen med mensen da). Vi (jentegjengen som jo delte alt i de dager) brukte Tampax i starten, der var det med innføringshylse, var mye enklere.

Ser at noen svarer deg at minitampongene skal prøves, så jeg ville testet minitampax jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Men andre ord tror jeg ikke det er farlig for en ung jente å bruke tampong, men det kan være ubehagelig å sette den inn, og å ha den inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KJH.00

Hvorfor forventer du mensen i 11-årsalderen? Det er jo ganske tidlig da.

Min jente fikk mensen i går.9 1/2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste må vel være å spørre treneren?

Man spør vel ikke treneren om en 11-åring kan bruke tampong på svømmetrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man spør vel ikke treneren om en 11-åring kan bruke tampong på svømmetrening.

Selvsagt kan du snakke med treneren om dette. De har jo garantert vært borti problematikken før.

Spør om hva som er vanlig for disse unge jentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...