Gjest nok søvn? Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Tiåringen min har pleid å legge seg i 21.30 tida og står opp ca. kl.07.00. Må ofte vekke ham. Nå i det siste har han ligget en stund før han har sovnet og vil derfor ikke legge seg før kl. 22.00. Er ikke dette litt sent? Når legger andre tiåringer seg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Min fylte ti nå i mai og legger seg senest 20.30. Hun vekkes kl. 06.45 på morgenen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
også en mor Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Jeg har også en formening om at min ti-åring skal sove klokken ni, men jeg har måttet innse at han ikke er blant dem som sovner før han sovner Og det gjør han sjeldent før klokken er minst ti, men vi begynner leggeritualet i teorien klokken ni, ofte blir den dog av mystiske grunner halv-ti. Han vekkes ca 7:30. Som oftest ganske så blid og uthvilt...... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Jeg synes kl 22 er sent for en ti-åring. Min gutt på 12 år har til nå vært i seng ca 21.15. Nå er det varmt, lyst og snart ferie, da får han være opp til 21.30. Han vekkes kl.07.15 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Her rusles det på badet kl. 20:30 når det er skole dagen etter, både for 9-åringen og 11-åringen. De suller en stund på badet, men er i seng stort sett kl. 20:50 og 9-åringen sovner som regel ganske fort (i alle fall for tiden), 11-åringen får ligge og lese til 21:30 om han vil og det vil han. ) I helgene varierer det litt etter om vi har planer dagen etter og/eller hva som går på tv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Her rusles det på badet kl. 20:30 når det er skole dagen etter, både for 9-åringen og 11-åringen. De suller en stund på badet, men er i seng stort sett kl. 20:50 og 9-åringen sovner som regel ganske fort (i alle fall for tiden), 11-åringen får ligge og lese til 21:30 om han vil og det vil han. ) I helgene varierer det litt etter om vi har planer dagen etter og/eller hva som går på tv. ''Her rusles det på badet kl. 20:30 '' Helt av seg selv!? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 ''Her rusles det på badet kl. 20:30 '' Helt av seg selv!? ''Helt av seg selv!?'' Hehe...fikk assosiasjoner til at du plutselig så for deg at det kunne finnes forbedringspotensiale i forhold til dagens praksis...*s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 ''Helt av seg selv!?'' Hehe...fikk assosiasjoner til at du plutselig så for deg at det kunne finnes forbedringspotensiale i forhold til dagens praksis...*s* Nåja, drar dem ikke akkurat etter øret, men har nok tenkt at det kanskje ville være mer effektivt.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Har ikke tiåring, men en åtteåring, snart ni. Han legger seg litt før 21, men sovner ofte ikke før 22. Var det opp til ham kunne han gjerne være oppe til 22 eller 23. Kan telle på én hånd de gangene han har ønsket å legge seg. Han er svært trøtt om morgenen, tror han er et uforbedrelig B-menneske. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 ''Her rusles det på badet kl. 20:30 '' Helt av seg selv!? Som regel ikke helt av seg selv nei. ) Det hender 9-åringen gjør det etter fotballtrening, men ellers må de fortelles at "nå er det på tide å gå på badet" og som regel går det ganske greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Det der er veldig likt min sønn, han er 11 år. Men det er sjelden han må vekkes. Han har aldri trengt mye søvn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Snuppa har akkurat blitt 11. Ho legger seg kl. 21:30, men ofte tar det tid å sovne. I det siste tror jeg også hodet har vært fullt av alt mulig, så da har ho trengt å ligge å snakke en tid for å roe seg. Tror at ho ofte ikke sovner før 22:30 og er dødtrøtt når jeg vekker ho 7:15. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Min er nesten 11, han er som regel i seng mellom 21 og 2130, men sovner nok ikke før over 22. Blitt merkbart trøttere om morgenen, men det tror jeg er fordi han begynner å bli større med mer våken-om-kvelden-trøtt-om-morgenen-døgnrytme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Har ikke tiåring, men en åtteåring, snart ni. Han legger seg litt før 21, men sovner ofte ikke før 22. Var det opp til ham kunne han gjerne være oppe til 22 eller 23. Kan telle på én hånd de gangene han har ønsket å legge seg. Han er svært trøtt om morgenen, tror han er et uforbedrelig B-menneske. Sånn er 8-åringen min også. Hun sier selv at hun er et "B-barn"! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Min 12-åring må legge seg halv ni når det er skole dagen etter. Sovner sjelden før i 10-tiden, men strekker vi leggetiden brukes det likevel tid til å roe seg. Vekkes ca halv seks. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Min 12-åring må legge seg halv ni når det er skole dagen etter. Sovner sjelden før i 10-tiden, men strekker vi leggetiden brukes det likevel tid til å roe seg. Vekkes ca halv seks. ''Min 12-åring må legge seg halv ni når det er skole dagen etter'' Oi, det var tidlig. Men ser jo også at dere er svært tidlig oppe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Vår 10-åring legger seg kl. 20.30 på ukedager. Hun leser til ca. 21.30. Hun må opp kl. 07. Hun er ikke spesielt trøtt om morgenen. I helgene får hun være oppe lenger, og sover gjerne litt utover morgenen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Vår snart 10-årige jente er på samme viset. Jeg tror hun burde legge seg 21 og komme seg i sovingen innen 21.30 men sånn generelt sett fungerer hun med de timene mellom 22 og 07 - og det er vanskelig å få henne i sovingen tidligere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Snart 11-åringen her legger seg mellom 20.45 og 21.00 (i praksis blir kl 21) når det er skoledag dagen etter. Hun står opp kl 7.00, og ser ut til å trives med å ha det sånn. Ikke spesielt trøtt om morgenen, og sovner relativt raskt om kvelden. Det har hendt at hun har vært oppe til ca 21.30 - da er hun stuuupferdig om morgenen, og kommenterer det gjerne selv også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.