Gjest momma Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Tiåringen min fikk seg mobil i fjor. Han drar den med overalt. Han bruker den ikke så mye men ringer meg når han har syklet et stykke, f.eks til kamerater og til skolen. Nå er han lei av og måtte ringe til meg år han er fremme. Jeg syns det er best han ringer slik at jeg kan oppsøke ham om han ikke ringer og noe skulle ha skjedd. Pleier deres andres tiåringer å ringe når de har syklet noen km. for å si at alt gikk bra på turen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Nei, vi har aldri hatt slike regler. Jeg regner med at ting går greit. :-) De har mobil med, og jeg når dem om jeg ønsker det. Svarer de ikke - så ringer jeg kompiser/venninner- og får således tak i mine barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Nå pleier ikke min å sykle rundt omkring, men han har som regel mobilen avslått uansett. Har prøvd å få inn i hodet på ham at han må slå den på når han går fra skolen i tilfelle vi skal ha tak i ham, men det skjønner han tydeligvis ikke. Så lenge han ikke skal ringe oss ser han ingen grunn til å slå på telefonen. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Mine største på 10 og 9 har mobil. De har den gjerne med seg om de drar noe sted på ettermiddagene. De behøver ikke å ringe meg når de kommer frem, men jeg vil vite hvor de skal. Drar de noe annet sted vil jeg at de ringer/sender beskjed. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Min tiåring trenger ikke å ringe bare for å si at han er ok. Som regel har han avtalt på forhånd med dem han skal besøke, og jeg regner med at de ringer hvis han ikke dukker opp innen rimelig tid. Mobilen har han bare med hvis vi ikke har en absolutt tid han skal være hjemme. evt ringer han for å si ifra til oss hvis han drar innom noen på vei hjem fra skolen. -ellerrs brukes den endel til sms-ing med en kompis. Jeg vil gjerne at han skal ha litt frihet under ansvar og ikke føle på at han må ringe meg hele tiden for at ikke jeg skal bli engstelig. Jeg regner jo med at hvis noe går VIRKELIG galt så får jeg beskjed uansett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 ''Pleier deres andres tiåringer å ringe når de har syklet noen km. for å si at alt gikk bra på turen?'' Nei (nå er min riktignok niogethalvt, men det går vel omtrent for det samme). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Vi forlanger at barna skal si fra når de blir med noen hjem slik at vi vet hvor de er, men de trenger ikke si fra når de er fremme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Jeg har ei på 11 som har hatt mobil i noen år. Ho ringer aldri for å si i fra at ho har kommet fram. Men har har jo sagt hvor ho skal før ho drar. Det får holde! Og om jeg lurer på noe så kan jeg jo få tak i henne. Ho pleier å gi beskjed dersom ho drar et annet sted enn avtalt. Men det er egentlig ikke noe jeg har forlangt av henne. Ho er jo uansett i nærområdet (Ho beveger seg max 3-4 kilometer hjemmefra) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Skjønner godt at han er lei av å melde til deg så ofte. Og hvis han glemmer det regner jeg med at du blir engstelig? Han bør få slippe det. Jeg tenker som så at hører jeg ikke noe er alt OK, skjer det noe får jeg beskjed. Mine barn har lagret mitt nummer som "mamma" og "ICE" - (in case of emergency). Så lenge de har mobilen med og den er påslått får folk tak i meg hvis barnet mitt har vært utsatt for en ulykke eller noe sånt. Jeg prøver å ikke bruke unødig tid til engstelse for ting jeg likevel ikke kan gjøre noe med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Nei, vanligvis ikke. I så fall avtales det spesielt, og da er det som regel fordi vi må ha beskjed om noe mer enn at han har kommet fram. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Nei, vi har aldri krevd slik jevnlig rapportering. Tror det forstyrrer leken/samværet, og tenker selv at jeg ville gått lei av å hele tiden måtte ringe hjem. Hvis han er borte hele dagen, skjønner jeg jo at du vil ha et livstegn. Send han heller melding etter et par tre timer og hør hvordan det går. Da får du sannsynlig til svar BRA. Så må du bare stole på at han kommer hjem til avtalt tid. Han er vel ikke borte fra 9 om morgenen til 9 om kvelden, vel? Slik at du ser han vel litt selv i løpet av dagen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Min eldste har ikke mobil ennå, men når han får det kommer vi ikke til å kreve stadig rapportering om at alt er ok. Unntaksvis kan jeg vel kanskje ønske melding om at han er fremme (om han skal sykle spesielt langt/et nytt sted), men forventer vel generelt at "no news is good news". Forøvrig regner jeg med at han ringer/sender melding om han gjør noe utenom vanlig rutine, f.eks. blir med en kompis hjem eller av annen grunn kommer hjem senere enn vanlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Nei, men det kommer an på hvor de sykler. Som regel har de avtalt med den de besøker, så om de ikke dukker opp, regner jeg med å høre det. For meg sitter det langt inne å la barna sykle på veier der jeg ikke stoler på billistene. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.