Gå til innhold

Barn som sitter med pc hele natta

Gjest Barn som sitter med pc hele natta

Anbefalte innlegg

Gjest Barn som sitter med pc hele natta

Hva mener dere om at en 14-åring får lov å spille dataspill/se på filmer på pc`n hele natta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tviler på at det er noen som synes det er greit.

Natta skal brukes til søvn, som er veldig viktig for kroppen, for at vi skal klare å utføre neste dags aktiviteter på en tilfredsstillende måte.

Og det gjelder om vi så er 5 eller 75.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos oss er det uakseptabelt.

I lange skoleferier er det lov å forskyve døgnet litt, men ikke la natt bli dag og omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at da må foreldrene konfiskere pc'n kl. 23 om kvelden og ikke gi den tilbake igjen før kl. 7 neste morgen f.eks. Nå snakker jeg om vanlige hverdager med skole dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig ikke bra, og går utover skolearbeid og alt mulig annet som skjer når "resten av verden" er våken.

Uten at jeg har erfaring som tenåringsforelder ville jeg nok beslaglagt pc'n (og mobilen!) om natta hvis det hadde sklidd ut så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et unntak nå og da, f.eks i ferier, så er det jo greit. Men i uke dagene eller veldig ofte - NEI, absolutt ikke!

De fleste tenåringer trenger endel søvn. Og våken-netter vil jo ganske sikkert gå utover hvor opplagt man er på dagtid.

Pc bruk bør ikke få lov til å gå på bekostning av skole og "sunne" fritidsaktiviteter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Det hadde ikke min 13-åring fått lov til ... tror neppe jeg ville tillatt det i det hele tatt så lenge hun bodde hjemme og var under myndighetsalder....? Men kanskje vanskelig å si siden jeg ikke har stått overfor denne problemstillingen før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...