Gjest Fixoni Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Jeg søker og søker på internett, men klarer ikke å finne ut av dette. Hvor lang tid etter at barnet har tømt brystene fyller de seg opp igjen? Er det noen som vet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kontinuerlig Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Brystene etterfylles kontinuerlig, og det er den enkeltes melkeproduksjon som avgjør hvor raskt de er "fulle" igjen. Jo mer barnet spiser, jo mer melk vil bli produsert. Det kan være mer enn nok mat til et måltid for barnet selv om brystene ikke er sprengte. Etterfyllingstempoet vil også bli påvirket av væskeinntak, helse, individuelle forhold osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Det blir egentlig ikke tomt. Hvis man lar barnet suge lenge, så produseres det melk mens barnet suger. Og jo oftere man ammer, jo større blir produksjonen, og da blir det "fult" raskere. Derfor kan man ikke si at "etter X timer har brystet fylt seg opp", dette er individuelt. Min erfaring var at mens jeg fullammet ble det ganske fullt etter et par-tre timer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fixoni Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Brystene etterfylles kontinuerlig, og det er den enkeltes melkeproduksjon som avgjør hvor raskt de er "fulle" igjen. Jo mer barnet spiser, jo mer melk vil bli produsert. Det kan være mer enn nok mat til et måltid for barnet selv om brystene ikke er sprengte. Etterfyllingstempoet vil også bli påvirket av væskeinntak, helse, individuelle forhold osv. Ok. Tusen takk! Jeg har begynte å pumpe meg for å gi melk til sykehuset! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.