Gå til innhold

Hvor lang tid før brystet har fylt seg opp?

Gjest Fixoni

Anbefalte innlegg

Gjest Fixoni

Jeg søker og søker på internett, men klarer ikke å finne ut av dette. Hvor lang tid etter at barnet har tømt brystene fyller de seg opp igjen? Er det noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kontinuerlig

Brystene etterfylles kontinuerlig, og det er den enkeltes melkeproduksjon som avgjør hvor raskt de er "fulle" igjen. Jo mer barnet spiser, jo mer melk vil bli produsert. Det kan være mer enn nok mat til et måltid for barnet selv om brystene ikke er sprengte.

Etterfyllingstempoet vil også bli påvirket av væskeinntak, helse, individuelle forhold osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir egentlig ikke tomt. Hvis man lar barnet suge lenge, så produseres det melk mens barnet suger. Og jo oftere man ammer, jo større blir produksjonen, og da blir det "fult" raskere. Derfor kan man ikke si at "etter X timer har brystet fylt seg opp", dette er individuelt. Min erfaring var at mens jeg fullammet ble det ganske fullt etter et par-tre timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fixoni

Brystene etterfylles kontinuerlig, og det er den enkeltes melkeproduksjon som avgjør hvor raskt de er "fulle" igjen. Jo mer barnet spiser, jo mer melk vil bli produsert. Det kan være mer enn nok mat til et måltid for barnet selv om brystene ikke er sprengte.

Etterfyllingstempoet vil også bli påvirket av væskeinntak, helse, individuelle forhold osv.

Ok. Tusen takk! Jeg har begynte å pumpe meg for å gi melk til sykehuset! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...