BobbyPeru Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Case: En 1 1/2-åring velter en sykkel som lager en liten bulk i en annen sin bil fordi foreldrene ikke rekker frem. Problem: hvem har skylden/ansvaret for skaden? Noen som har vært borti en slik situasjon? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Foreldrene er ansvarlig for de første kr 5000,-. Utover det, bileierens forsikring, hvis han/hun har. Med vennlig hilsen (og med juridiske forbehold! ;-) ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mettewa Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Foreldrene er ansvarlig for de første kr 5000,-. Utover det, bileierens forsikring, hvis han/hun har. Med vennlig hilsen (og med juridiske forbehold! ;-) ) Her er en god artikkel om dette: http://www.kna.no/default.asp?ItemID=1523 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blanke ark Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Foreldrene er ansvarlig for de første kr 5000,-. Utover det, bileierens forsikring, hvis han/hun har. Med vennlig hilsen (og med juridiske forbehold! ;-) ) Det er i hvert fall det som er tilfelle når barn dekorerer fine, nyvaska, svarte bildører med steinskrapa tegninger... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mettewa Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Her er en god artikkel om dette: http://www.kna.no/default.asp?ItemID=1523 Og svaret skulle være til trådstarter, ikke til Sør :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Hvorfor sto sykkelen så nær bilen? Hvem eier sykkelen? Hvor skjedde dette, privat hjem, offentlig parkering, i garage, ute? mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekte nick Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Her er en god artikkel om dette: http://www.kna.no/default.asp?ItemID=1523 Dette var en nyttig link å ha! Takk fra meg også! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Foreldrene til barnet får erstatningsansvaret. (Det finnes faktisk forsikringer du kan tegne på barnet slik at forsikringsselskapet betaler.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbyPeru Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 Foreldrene til barnet får erstatningsansvaret. (Det finnes faktisk forsikringer du kan tegne på barnet slik at forsikringsselskapet betaler.) Fine greier. Da er det avklart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ugh da Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 uff da jeg var liten var jeg på sykkeltur, var vel 9 år... kjørte inn i en parkert bil men tenkte ikke på at det kunne bli bulk i bilen, var mest synd i meg selv der og da og jeg haltet meg hjemover og turte ikke fortelle foreldrene mine hva som var skjedd... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.