Gjest Gjøre det?- Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 I blokken vi bor bor det ett ektepar i 60 årene.De tåler ikke at barna i blokken setter sykkel utenfor. Det er mye plass å sette sykler på så de må stå foran inngangen eller i sykkelboden. Men ett barn setter ikke inn sykkelen når dem skal bare inn å spise og skal ut igjen. Med det ekteparet setter sykkelen inn med en gang noen setter den fra seg. Jeg hører de sier: jeg blir så lei av syklene som står utenfor. Men jeg kjennet at nå er det nok. Når man bor i blokk så bør man tåle det. Bør jeg si noe til dem eller? De er veldig opptatt av hvordan det ser ut foran oppgangen med planter og blomster og sånt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Jeg kunne nok ha sagt noe sånt som at "det hender syklene står der når de bare er innom en kort stund, men vi passer på at syklene blir ryddet når de ikke skal brukes mer i dag" eller noe sånt... Tror ikke jeg hadde hatt "guts" nok til å si at "nå må dere slappe av og ikke være så inn i hampen pertentlige.... Men jeg skjønner frustrasjonen, og JA; jeg synes man faktisk må tåle litt når man bor i blokk (så lenge det er snakk om sånne ting som dette, ikke bråk til langt på natt og virkelig mangel på hensyn liksom...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Tror jeg hadde prøvd det litt med det pene først. Sagt noe sånt som at jeg skjønner det er irriterende med disse syklene, men det er litt for tungvint for ungene å sette syklene inn i boden hvis de bare skal inn på do eller spise litt. Hvor mener dere at vi kan sette syklene slik at de er til minst mulig sjenanse? Eller noe sånt. Da spiller dere ballen litt over til dem også. Ellers kan det å bo i blokk være litt av en prøvelse innimellom. Et sted jeg bodde klaget beboeren i 3 etasje over at beboeren i 4 etasje hadde hunden på soverommet om natten. Han våknet nemlig om natten fordi hunden dunket med halen i gulvet. Hvorpå han ba styret om å nekte å ha hunder på soverommet om natten. Det nde med at han som ikke fikk sove flyttet i enebolig. He, he 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Om man tidvis snubler over sykler på vei ut, kan jeg forstå frustrasjonen. Det må alltid være god passasje, og inngangspartiet må ikke helt eller delvis blokkeres med sykler. Så det handler også om hvor mange og hvordan ungene plasserer syklene. Veltede sykler rundt omkring foran inngangen er lite ok. Særlig om man har med seg mye å bære, en hund og/eller er skral til beins. Har det vært slike problemer over tid, kan jeg forstå om paret i 60-årene har bygd opp en solid akkumulert frustrasjon. Er det til en hver tid kun snakk om en eller to sykkler pent plassert så langt utenfor allfarvei som mulig, låter irritasjonen over syklene mer pedantisk. Jeg ville ikke ønsket at mine barns sykler sto ute, selv ikke en kort stund, pga fare for tyveri. Ville det vært mulig å få satt opp sykkelstativer, evt. ofret litt omkringliggende plen til formålet? Det har syklene en fast og rettmessig plass, i tillegg til at de kan låses fast. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Jeg har bodd i blokk i mange år. Jeg er enig med de som antyder en kompromissmulighet. Ta saken opp med dem, og forsøk å bli enige om at syklene skal inn om natten, men kan stå på et fast sted i kortere perioder om dagen. Finn ut sammen hvor dette faste stedet skal være, og få ungene til å respektere det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Jeg skjønner at de blir frustrerte dersom inngangen mer eller mindre konstant er blokkert av en haug sykler - sånn er det nemlig hos oss. Er det for ille så flytter jeg dem unna, men når man har hendene fulle med bæreposer og sånt så er det irriterende å måtte sette fra seg posene unødvendig også. Men prøv som de andre foreslår - å finne en plass hvor dere kan sette opp et sykkelstativ og innprent ungene at de skal bruke det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Skjønner dem godt jeg! Jeg irriterer meg grønn over sykler som er slengt rett utafor døra, så jeg må snuble over dem med en femåring og masse bæreposer.. MÅ unga sette de rett utafor da? Kan de ikke sette de litt ved siden av døra? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg skjønner godt at de eldre irriterer seg om inngangen blir mer eller mindre blokker av barnesykler. Men om syklene settes pent ved siden av inngangen, og i korte perioder, forstår jeg ikke helt irritasjonen. Men i blokk finnes det jo alltid mye å irritere seg over og folk vil ha ulike syn på regler og overholdelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yr Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Vi er så heldig å ha sykkelbod bare 10 meter unna inngangen,så ungene her setter den rett inn ,selv om de bruker den like etter! Noe alle foreldrene bør lære ungene sine med engang.Bor man i borettslag må man følge ordensregler. De som har bodd her en god stund,gjør det veldig koselig i inngangspartiet hvert år og steller og pynter,så det er trivelig å komme inn og ut! Dette er vel ikke noe å mase om? Litt samarbeid med andre beboere skader vel ikke og ungene lærer seg å ta litt hensyn! med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjøre det? Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Det er ikke mange andre palsser å sette sykler på enn ved inngangen. Men den står på siden da så det er ikke vanskelig å gå inn og ut. I går hadde sønnen min (8 år) besøk av 3 kompiser. Da de kom ut stod han mannen ut og spurte hvem sine sykler er dette?. Det er våres sa de. Ta syklene deres og kom dere vekk sa han. Jeg synes at det er drøyt å snakke sånn til 8 åringer. De tørr vel ikke komme hit å besøke oss mere no. En annen gang satt jeg på veranda(rett over inngangen) da 2 gutter på 11 år skulle besøke noen i oppgangen. Da de gikk inn sa han til dem: vet dere hva dette er sa han og pekte på dørmatten ute. Ja sa guttene. Ja så ta å bruk den da sa mannen. Vist han skal ta alle barn som kommer hit så skremmer han vekk alle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Det er ikke mange andre palsser å sette sykler på enn ved inngangen. Men den står på siden da så det er ikke vanskelig å gå inn og ut. I går hadde sønnen min (8 år) besøk av 3 kompiser. Da de kom ut stod han mannen ut og spurte hvem sine sykler er dette?. Det er våres sa de. Ta syklene deres og kom dere vekk sa han. Jeg synes at det er drøyt å snakke sånn til 8 åringer. De tørr vel ikke komme hit å besøke oss mere no. En annen gang satt jeg på veranda(rett over inngangen) da 2 gutter på 11 år skulle besøke noen i oppgangen. Da de gikk inn sa han til dem: vet dere hva dette er sa han og pekte på dørmatten ute. Ja sa guttene. Ja så ta å bruk den da sa mannen. Vist han skal ta alle barn som kommer hit så skremmer han vekk alle. Jeg synes litt synd på denne mannen, jeg. Tenk seg til at han ikke har annet å fordrive tiden sin med enn å være sur og kjeftete overfor alle ungene og andre. Tenk på hvor lite han har å gjøre, når han har tid til å stå og passe de opp ved inngangsdøren. Stakkars mann! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.