Gjest koffi Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Tiåringen min vil ofte ha te til frokost og det pleier han å få. Nå har jeg merket et par ganger at han har vært trett når han ikke har drukket te. Kan de virkelig bli avhengif av den lille koffeinmengden som er i teen? Bør jeg slutte å gi ham te? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Det kan jeg ikke tenke meg - men hva med å bytte til en koffeinfri te-type? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 5. juni 2010 Del Skrevet 5. juni 2010 Svart te har mer koffein enn mange tror, opptil halvparten av det som er i kaffe. Barn blir lettere påvirket av koffein enn voksne. Så ja, te kan nok godt virke oppkvikkende og til dels avhengighetsskapende på barn. Grønn te har mindre koffein. Ellers finnes det jo mange urteteer som ikke inneholder te i det hele tatt og dermed er koffeinfrie. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Det høres ikke ut som noen farlig avhengighet om det skulle være en lett avhengighet. Tror jeg hadde gitt barnet te. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 ''Kan de virkelig bli avhengif av den lille koffeinmengden som er i teen?'' Jeg leste om en undersøkelse i England, der det er veldig vanlig at skolebarn drikker te om morgenen. De fant ut det samme som det du har sett, at barna blir trøtte og uopplagte uten den faste tekoppen om morgenen. Konklusjonen var at de ble avhengige av koffeinet. Men det betyr jo ikke nødvendigvis at det er så skadelig, men kanskje unødvendig. Selv er jeg avhengig av kaffe om morgenen, men jeg ser det ikke som noe problem :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Du kan jo alltids kjøpe inn te uten koffein og se om du ser forskjell. Men jeg har gitt te til snuppa siden ho gikk i barnehagen. Ho ville ikke ha kakao, og da tror jeg ikke at te er noe værre:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.