Gjest litt pinlig for ham Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Guttungen på 6 år skal begynne på skolen til høsten. Han sluttet med bleie når han var nesten 4 år. Men av og til, dvs. ca en gang i måneden, så rekker han ikke toalettet og bæsjer på seg. Dette skjedde igjen i dag og da var det helt vanlig avføring. Det var ikke så mye men en klump. Er det vanlig at seksåringer kan ha slike uhell en gang i blant eller bør dette sjekkes opp av lege? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Går han på do når han kjenner han må eller drøyer han fordi han ikke har tid? Sistnevnte er nok ikke helt uvanlig. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest litt pinlig for ham Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Går han på do når han kjenner han må eller drøyer han fordi han ikke har tid? Sistnevnte er nok ikke helt uvanlig. ) Vanskelig å få ut av ham hva det skyldes. Han bare skylder på at han ikke rakk toalettet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest segunda Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Det blir pinlig for han på skolen og jeg ville drøftet det med lege uten gutten tilstede. Helt uvanlig er dette ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Jeg jobber i barnehage og uhell av ymse slag forekommer nå og da. Også hos større barn. Årsaken er oftest at de har vært for travel i leken til at de har kjent etter. Eller de har glemt seg bort. Dette er ganske vanlig og ikke noe man behøver rådspørre legen om. Så lenge det ikke forekommer oftere enn nå og da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 holder man seg for lenge kan vel dette skje både store og små... Virker ikke som om det skjer veldig ofte heller... så jeg tror ikke det er noe unormalt i dette.. Men siden det skjer av og tilhan bør vel trene seg på å bli selvhjulpen slik at han kan ordne opp etter uhellet selv... og ha det han trenger sammen med skiftetøyet... dvs at når/om uhellet skjer på skolen, kan han ta med seg skiftetøyposen inn på toalettet, få av seg klærne som er berørt av uhellet og putte dem i en pose, rengjøre seg, og kle på seg rene klær... Ta med seg skittentøyet hjem... Greier han dette på egenhånd vil sjansen være større for at det ikke vil bli lagt merke til av andre... Går han derimot rundt med klumpen uten å bry seg.. vil det lukte av ham og andre unger vil snart kommentere det... Så han bør trene seg på å greie å ordne opp etter seg.Skal ikke se bort fra at det å måtte ordne opp selv også virker prevantivt..slik at uhellene skjer enda skjeldnere. Lykke til iallfall 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Hvordan reagerer gutten? En nabogutt har en gutt som holdt på sånn langt inn i skolealder, men uten at han selv syns det var ekkelt. Foreldrene mente derfor at han bare skulle få tid på seg, noe jeg syns var rart og feil. I utgangspunktet høres det ok ut, men ungene rundt reagerte jo, så det gikk jo ikke lange tiden før de første kommentarer om lukt kom. Jeg ville tatt en tur til fastlegen jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Har dere prøvd med faste dotider? Uansett om han synes han skal da eller ikke... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.