Gjest prust Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Ja, da går vi inn i streikens andre uke, hørte vi akkurat på Kveldsnytt. Noen som har noen formening om hvor lenge dette kan/vil vare? Er det realistisk å tenke at streiken i alle fall varer ut kommende uke? Ut neste uke? Jeg synes dette er så uforutsigbart å forholde seg til, som foreldre. Er det slik at vi må sjekke nyheter/internett hver morgen, i tilfelle det plutselig har blitt enighet mellom partene, slik at ungene med ett skal på skolen igjen? Vi er ikke i verst tenkelig situasjon, siden barnehagebarnet går i en barnehage som ikke streiker. Men skolebarna (9 og 11 år) må være hjemme, stort sett alene. Slik ordnet vi oss i forrige uke: Onsdag: mormor kom og var her noen timer. Torsdag: Skolebarna var hjemme alene Fredag: 9-åringen var med pappaen på jobb, 11-åringen var med meg. I morgen skal de være alene hjemme, tirsdag skal de til mormor/morfar. Hadde selvsagt være enda vanskeligere dersom minstebarnet ikke hadde hatt pass. PUH! Håper streiken snart er over! Hvordan gjør dere andre det, som har barn i barnehage/skole som streiker? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Vi har også minstejenta i en barnehage som ikke streiker, men andreklassingens skole er tatt ut i streik. Dvs SFO har en "tilsynsordning" på ettermiddagene 12-16, det skal de ha til og med i morgen, så er de også ute. Jeg har hyrt naboens ungdomsskoledatter, som også er i streik, til å passe datteren min, pluss en venninne. Det fungerer (foreløbig) helt greitt. Har akkurat vært på nettet og sjekket nå, kl 0630, og finner ikke noe om streiken, så den er nok ikke slutt enda. Sukk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 I Oslo ble partene enige i år, så jeg har ikke vært rammet av problemet. Kan en av dere ta en hjemmekontordag denne uka? Eller kanskje halv dag hjemme? Godt at ungene er blitt så store at de klarer seg sjøl noen timer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 I Oslo ble partene enige i år, så jeg har ikke vært rammet av problemet. Kan en av dere ta en hjemmekontordag denne uka? Eller kanskje halv dag hjemme? Godt at ungene er blitt så store at de klarer seg sjøl noen timer. Ja - må nok ta i alle fall en halv dag hjemme onsdag eller torsdag, tenker jeg. Mannen min skulle visst ta en halv eller muligens en hel dag hjemme i dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Vi har også minstejenta i en barnehage som ikke streiker, men andreklassingens skole er tatt ut i streik. Dvs SFO har en "tilsynsordning" på ettermiddagene 12-16, det skal de ha til og med i morgen, så er de også ute. Jeg har hyrt naboens ungdomsskoledatter, som også er i streik, til å passe datteren min, pluss en venninne. Det fungerer (foreløbig) helt greitt. Har akkurat vært på nettet og sjekket nå, kl 0630, og finner ikke noe om streiken, så den er nok ikke slutt enda. Sukk. Det var lurt å engasjerer en ungdomsskoleelev! SFO streiker helt her hos oss, så alt barnepass må vi ordne selv. Men det er jo greit at de er såpass store som de er da! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Akkurat i dette tilfellet har vi veldig flaks... Barnehagen til 4-åringen er i streik, har vært det siden onsdag. Jeg er ped.leder i en privat barnehage i en annen kommune, så jeg har henne med meg. Ingen ideell situasjon, men hun er vant til å være der av og til (når det er vanskelig med henting f.eks) og kjenner barna der, så ingen merker egentlig at hun er der... Kjenner jeg er glad for at jeg ikke er tannlege eller noe annet tilsvarende i denne situasjonen Ser ut som det kan vare en stund dette her... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Jeg streiker sjøl så jeg har ungene når jeg ikke står streikevakt. Pappan har dem når jeg er på vakt, enten på jobb eller han avspaserer og kjører dem til meg etterpå. Går så fint så. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blanke ark Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Med en datter og en sønn, så har jeg i hvert fall ikke problemer med å ha forståelse for streiken. Så en poster i dag om at hvis du vil forberede din datter på yrkeslivet, så start med å gi henne mindre ukepenger enn din sønn får... Her i huset har vi måttet ta ut noen feriedager, og da fyller vi huset med de ungene som måtte ønske/ha behov for å være her. Så på fredag var det fire stykker, i dag er det bare en ekstra. Det er selvsagt ikke alle som har anledning til å ta ut feriedager, men det er mulig å alliere seg med andre foreldre, eller oppegående ungdomsskoleelever, for å få regnestykket til å gå opp. Det er mange i samme situasjon nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Vi har vært veldig forskånet så langt. Barnehagen er privat, og streiker ikke. Skolen stenger fra og med i morgen. I morgen har jeg kveldsvakt Onsdag har jeg også kveldsvakt, og kan være hjemme med ungene om streiken ikke blir avblåst. Hadde jeg hatt tidligvakt hadde jeg nok ordnet det slik at svigermor (som skal passe ungene på ettermiddagen/kvelden) hadde kommet noen timer tidligere, så kunne jentene (9 og 10) vært hjemme alene noen timer først. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Vi hadde første hjemmedag fra skolen i dag - og jentene våre (6 og 8 år) + ei jente til (7 år) var hjemme alene fra 08.00 til 13.30. Mannen min dro hjem da. Hadde telefonkontakt med de et par ganger i løpet av dagen - og ellers var mammaen til 7-åringen innom her én gang. De har hatt det kjempefint i dag. Lekt masse og spist en hel pakke knekkebrød til lunsj *smiler* I morgen skal storesøster på gårdsbesøk med klassen (i regi av foreldrene), mens lillesøster drar til 7-åringen som var her i dag. Mamman til 7-åringen tar hjemmekontor. Hvordan det blir resten av uka vet vi ikke, men det blir nok flere hjemme-alene-dager. Fredag har jeg fri, så da blir det ikke noe styr om streiken fortsatt varer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.