Gjest Melis34 Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Poden er 11 år blitt..huuuu å tiden går. Det jeg lurer på er hva slags regler/grenser har dere på deres 11 åringer? Innetid ved vanlig hverdag og helger Leggetid? Datatid? lommepenger? rydding? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Eldste her i huset fyller 11 senere i år. Enn så lenge skal hun være inne kl. 19.30. Rommet skal ryddes med jevne mellomrom. Lommepenger får hun, 50,-/uka, hvis rommet er ryddig og hun har utført andre oppgaver hun blir bedt om (ta ut søppel, rydde ut/inn av oppvaskmaskinen, brette klær, støvsuge, tørke støv f.eks.). Data har det ikke vært nødvendig å regulere noe særlig enda, så jeg har ikke tatt stilling til det. Hun er glad i å være på dataen, men når jeg sier det er nok, så slutter hun uten protester. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Snuppa har også blitt 11 nå. Vi har ikke hatt faste innetider da ho oftest er hjemme på kvelden. Men i går var ho ute, og fikk beskjed om å være hjemme kl. 20:30. Leggetid 21:30, men det hender at det blir 21:45. Ukepenger = 20 om ho ikke gjør noe, og 50 om rommet er ryddig og støvsugd til helgen. Utover det har ho ingen faste oppgaver, men hjelper til når ho vil. Dersom ho gjør en litt større jobb så får ho betalt for dette. Hjelp til matlaging, dekke bord osv. får ho ikke noe for. Ho har ikke fast tid på PC. Men jeg sier at nå er det nok dersom jeg synes ho sitter for lenge. (Ho har hatt mange timer trening pr. uke (gjerne 8-9 timer + gym på skolen), og da er det liksom greit om ho også sitter litt stille med PC. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.