Gå til innhold

Får de beste lærerne 1 klasse?

Gjest har snart en førsteklassing

Anbefalte innlegg

Det tror jeg ikke noe på. Den ene ungen her bytter lærer nå i 5. klasse, den andre ungen har samme lærer hele barneskolen og begge lærerne er intet mindre enn fantastiske! :o)

Den læreren den ene hadde den første tiden i første klasse derimot, h*n var vi ikke helt fornøyde med og barnet fikk bytte gruppe og alt ble mye bedre - men det skyldtes ikke bare læreren da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Kan jeg være trygg for at skolen har plukket ut de som de tror er de beste lærerne for jobben?''

Jeg tror det rett og slett er en kabal som skal gå opp.

Utrolig mange faktorer som spiller inn, og at det er de aller beste lærerne som får 1. klasse tror jeg faktisk ikke noe på.

Utgangspunktet må jo være at alle lærerne på skolen er gode, og noen passer bedre til å undervise de litt større barna og noen er flinkere med de mindre barna.

Hva står den beste læreren for?

Er det en lærer som ser alle barna, som er flink til å få en sammensveiset gjeng og jobber mye med det sosiale,er det en lærer som er flink rent faglig, er det en som er flink til å stå på for elevene sine internt i skolen (ressursene er selvsagt begrenset), er det en lærer som er flink til å pushe de faglig svake og gjerne de faglig sterke også?

Ingen lærer har alle egenskaper man kunne ønske seg, så jeg synes det blir feil å si "beste lærer".

Gode lærere ønsker vi oss alle, og det blir jo vitterlig feil å tenke som så at kun de lærerne som har 1. klasse er de beste lærerne på skolen. Resten er middelmådige..

Godt skrevet!!! Er helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Nei, det tror jeg neppe stemmer. Lærerne blir som regel spurt om hvilket trinn de gjerne ønsker seg til og dette sammen med lærerens kvalifikasjoner/erfaring og kabalen som skal gå opp, avgjør hvor læreren blir plassert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...