Speak Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Det har jo vært et tema her i det siste. I går kom snuppa som går i 5-klasse hjem og fortalte at helsesøster hadde snakket om dette, og at barna gjerne kunne prøve den aller minste typen. Så det er i hvert fall helt OK at de prøver for å se om det fungerer for dem:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg kjenner at jeg fortsatt er for sjokkert til å ta inn over meg ordene "barn" og "tampong" i samme setning. Jeg ante ikke at det var en åpning der før jeg var ca 14 og hadde hatt mens i et år omtrent! Fullstendig fortrengning av temaet. *streiker med Hildegunnfjes* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KJH.00 Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg kjenner at jeg fortsatt er for sjokkert til å ta inn over meg ordene "barn" og "tampong" i samme setning. Jeg ante ikke at det var en åpning der før jeg var ca 14 og hadde hatt mens i et år omtrent! Fullstendig fortrengning av temaet. *streiker med Hildegunnfjes* *lol* Ser det for meg det du bøyer hode og prøver å titte for å sjekke om det er et hull oppi der;-) Jeg skal snakke med min datters helsesøster om temaet. Jeg får heller ikke det til å stemme at så små barn skal dytte noe oppi der enda, huff,og huff. Barnelegen jeg snakket med var helt med på at dette er tidlig, og at jeg som mor syntes det var minst 1-2 år for tidlig. Hun viste forståelse, og det var utrolig godt. Ellers har barnet taklet det utrolig bra,heldigvis. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 *lol* Ser det for meg det du bøyer hode og prøver å titte for å sjekke om det er et hull oppi der;-) Jeg skal snakke med min datters helsesøster om temaet. Jeg får heller ikke det til å stemme at så små barn skal dytte noe oppi der enda, huff,og huff. Barnelegen jeg snakket med var helt med på at dette er tidlig, og at jeg som mor syntes det var minst 1-2 år for tidlig. Hun viste forståelse, og det var utrolig godt. Ellers har barnet taklet det utrolig bra,heldigvis. Jeg syntes det var greit nok at helsesøster tok opp denne problematikken i 5. klasse. Det kan jo være jenter i klassen som har fått mens allerede, og andre er jo definitivt "på trappene" til det. Om de ikke bruker tampong i år, så kommer tiden fort nok. Og da har de lært om dette. Og ho har samtidig sagt at det ikke er skadelig eller farlig for dem. Noen er nok klare for dette tidlig, mens andre nesten ikke blir klare i det hele tatt. Hvor gammelt er barnet ditt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KJH.00 Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Jeg syntes det var greit nok at helsesøster tok opp denne problematikken i 5. klasse. Det kan jo være jenter i klassen som har fått mens allerede, og andre er jo definitivt "på trappene" til det. Om de ikke bruker tampong i år, så kommer tiden fort nok. Og da har de lært om dette. Og ho har samtidig sagt at det ikke er skadelig eller farlig for dem. Noen er nok klare for dette tidlig, mens andre nesten ikke blir klare i det hele tatt. Hvor gammelt er barnet ditt? 9 1/2 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 9 1/2 Det er veldig ungt da... Men kanskje greit å fortelle at det finnes. Kjøpe inn en pakke. Og også si at dette kanskje ikke er noe du kan bruke før du nærmer deg å være voksen. Snuppa mi var veldig nysgjerrig og spurte om jeg kunne kjøpe en pakke. Og det gjorde jeg. (selv om ho ikke har fått mens enda) Så da kan ho jo forberede seg på at det sikkert er hennes tur snart også. (Uansett om ho velger bind eller tampong) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Jeg slipper jo alt dette med 2 sønner, men jeg brukte selv ikke tampong før jeg ikke var jomfru lenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uffffffffff Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Jeg fikk mens da jeg var tolv år, men brukte bind til jeg var 13 før jeg prøvde tampong, prøvde både med og uten innføringshylse, men fikk det ikke til, fikk den ikke skikkelig inn og det var vondt å få den ut igjen, trodde den satt fast, la meg i badekaret for å bløte opp og greier.. nei huff Det var ikke før jeg var rundt 19 år, mistet møydommen som 18 åring at jeg ble trygg på tamponger og klarte å bruke de. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Jeg fikk mens da jeg var tolv år, men brukte bind til jeg var 13 før jeg prøvde tampong, prøvde både med og uten innføringshylse, men fikk det ikke til, fikk den ikke skikkelig inn og det var vondt å få den ut igjen, trodde den satt fast, la meg i badekaret for å bløte opp og greier.. nei huff Det var ikke før jeg var rundt 19 år, mistet møydommen som 18 åring at jeg ble trygg på tamponger og klarte å bruke de. Samme her. Jeg fikk ikke en tampong på plass før jeg ikke var jomfru lenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Jeg slipper jo alt dette med 2 sønner, men jeg brukte selv ikke tampong før jeg ikke var jomfru lenger. Jeg begynte før. Fungerte helt OK. (En tamponger er jo også mye mindre enn en penis) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Jeg fikk mens da jeg var tolv år, men brukte bind til jeg var 13 før jeg prøvde tampong, prøvde både med og uten innføringshylse, men fikk det ikke til, fikk den ikke skikkelig inn og det var vondt å få den ut igjen, trodde den satt fast, la meg i badekaret for å bløte opp og greier.. nei huff Det var ikke før jeg var rundt 19 år, mistet møydommen som 18 åring at jeg ble trygg på tamponger og klarte å bruke de. Vi er selvsagt veldig forskjellige der. Jeg hadde blødd meg totalt bort lenge før jeg var 19. Så bare bind hadde ikke fungert for meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Jeg begynte før. Fungerte helt OK. (En tamponger er jo også mye mindre enn en penis) "En tamponger er jo også mye mindre enn en penis." Næh?..... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 "En tamponger er jo også mye mindre enn en penis." Næh?..... :-) OK. Den var muligens litt opplagt *ler* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.