Gå til innhold

ammet i 2,5 år


alexj

Anbefalte innlegg

Hei!

Ønsker desperat hjelp til å få sluttet å amme. Min sønn er nå 2 år og 8 måneder,altså snar 3 år. Hva skal jeg gjøre for å klare å slutte. Hvis han ikke får,gråter han så han blir blå i ansiktet. Når jeg er på jobb og han skal legge seg,går det bra uten pupp. Det er så fort jeg er hjemme,da gir han seg ikke. Jeg var borte fra han i 5 dager,det første han ba om var PUPP!!!!

Håper på et godt forslag. TAKK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære alexj. Du må nok regne med protest og gråt fra barnet i en overgangsperiode når du har bestemmt deg for å slutte. Prøv å finn fram til andre måter du kan gi han kos og nærkontakt på, han trenger mye av det i en overgangsperiode.Innfør noen andre ritualer på den tiden han pleier å die. Sitte på fanget, lese bok, synge, fortelle eventyr? Kan den som legger gutten din når du er på jobb også gjøre det i en overgangsperiode? Barn har like stort behov for å vise føleser som oss voksne. Forskjellen er at det ofte har litt kraftigere uttrykksform. Hvis det er vanskelig for deg å være tilstede, gå i et annet rom. Hvis du klarer å stå fast ved besluttningen din, forstår gutten din etter en tid at raserianfallene hans ikke gir noen belønning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...