Gå til innhold

Snop hver dag

Gjest erlis

Anbefalte innlegg

Stigmatiserende?? Detso mere sukker en får desto større fare for avhengighet.

Her kan du lese hvor skadelig sukker er:

http://www.utdanningsnytt.no/templates/udf20____10993.aspx?mode=print

Vi vet godt at sukkerinntaket bør begrenses, men så få sommerdager vi har med sol og varme så utgjør de isene (om det så blir flere for dagen!) fint lite... Jeg synes det er i overkant hysterisk å nekte ungene is om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hdjqphdfo

Det at kompisene hans får snop hver dag, vet du det sikkert eller er det bare noe sønnen din sier til deg?

Tror jeg ville spurt kompisene hans om de virkelig får snop hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, barna har streng beskjed om å holde seg unne kiosk/butikk etter skolen, og får kun gå dit når de har bedt om lov. En og annen lørdag for å kjøpe lørdagsgodt eller en is.

Synes det hørtes ut som en uting å dra innom kiosken daglig for å kjøpe godteri.

Tror jeg hadde snakket med gutten og fått en avtale med han om at han ikke skal være med på dette. Gi han et incentiv for å holde motivasjonen oppe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg forstår det. Samtidig vil jeg søke råd og gjøre mitt beste så han ikke starter med snop hver dag selv. Jeg tror nok en del foreldre er sløve. Vet om flere barn som får spise is hjemme også hver dag på sommeren.

Is hver dag??!!

*Sjokk*

Tralalalalala.....

Avdeling for dårlige mødre værsågod...

Alvorlig talt, sommeren i Norge er kort, is på fine dager må det være lov å nyte. Jeg snakker små pinneis, ikke digre halvkilos. Jeg kjenner det ikke en plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...