Anonym 82 Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Datteren min på to år falt og skadet armen i barnehagen på tirsdag formiddag. Fallet var ikke høyt, men hun hadde skikkelig vondt i armen resten av dagen, så på ettermiddagen bestemte vi oss for å ta turen til legevakten. Legen der var ikke sikker, selv om armen var til å bevege på. Så vi blei sendt til røntgen. Der og da virket albuen værst, så det blei kun tatt bilder av albue og underarm. De viste hevelse, men ingen brist/brudd. Derfor blei vi sendt hjem og bedt om å se det an en tid. Nå bruker hun armen i lek uten å klage, men får tydelig vondt hvis hun støtter seg på armen eller om hun må løfte/vi løfter den høyt. I tillegg har vi oppdaget noe litt ekkelt. Når vi løfter henne under armene, er det tydelig forskjell på dem. I den friske armen er det motstand fra senen/muskelen (der man blir støl når man har trenet brystmuskler), men i den "syke" armen gir det helt etter. Det er liksom ingen støtte der. Hun har liten styrke i den armen. Kan løfte den halvveis opp, men så klarer hun ikke mer. Ser ikke ut til at det er smertene som stopper henne, men rett og slett mangel på styrke. Det samme gjelder i lek, den armen har mye mindre styrke enn den andre. Jeg skal ringe fastlegen vår i morgen, og høre om vi kan få komme inn før helga, men er jammen ikke sikker på om de får det til, for de stenger tidlig på fredager. Noen som har noen tanker om dette er alvorlig eller ikke? Vi kan evt. ta henne med til en privatklinikk og betale 620 kr for timen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Hvorfor ikke oppsøke legevakten på nytt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Hvorfor ikke oppsøke legevakten på nytt? Har ringt dem nå i dag, men de mente vi ikke ville få noe nytt røntgen nå uansett, siden bildene fra sist ikke viste noe alvorlig. Selv om de altså ikke tok bilde av skulderen, hvor det nå virker som om det sitter. Dermed mente de det ikke var noe poeng i å komme dit i kveld, siden hun heller ikke har store smerter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ingen nick Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Har ringt dem nå i dag, men de mente vi ikke ville få noe nytt røntgen nå uansett, siden bildene fra sist ikke viste noe alvorlig. Selv om de altså ikke tok bilde av skulderen, hvor det nå virker som om det sitter. Dermed mente de det ikke var noe poeng i å komme dit i kveld, siden hun heller ikke har store smerter. Det kan være en brist i en sene til muskelen som løfter armen, evt. at senen har røket, dette kan ikke ses på røntgenbilder og gir ikke noe særlig med smerter når armen ikke beveges. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Har ringt dem nå i dag, men de mente vi ikke ville få noe nytt røntgen nå uansett, siden bildene fra sist ikke viste noe alvorlig. Selv om de altså ikke tok bilde av skulderen, hvor det nå virker som om det sitter. Dermed mente de det ikke var noe poeng i å komme dit i kveld, siden hun heller ikke har store smerter. Ok. Da ville jeg ha ringt fastlegen tidlig i morgen . Kan det være at hun har brukket kragebenet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Ok. Da ville jeg ha ringt fastlegen tidlig i morgen . Kan det være at hun har brukket kragebenet? Nei, det tror jeg ikke. Legen kjente etter nettopp dette den første dagen på legevakten, men fant ikke noe tegn på brudd der. Men det har altså ikke blitt røntget. Får levere henne i barnehagen i morgen tidlig, og ringe legen med en gang jeg kommer på jobb. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2010 Det kan være en brist i en sene til muskelen som løfter armen, evt. at senen har røket, dette kan ikke ses på røntgenbilder og gir ikke noe særlig med smerter når armen ikke beveges. Hmm, dette hørstes liksom ut som det det føles som når vi tar i henne og ser henne bevege armen. Selv om hun bruker armen forsiktig i lek uten store smerter. Men veit du om dette kan vente noen dager? Hvis vi ikke får time i morgen? De er vel kanskje nesten nødt til å ta oss inn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ingen nick Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Hmm, dette hørstes liksom ut som det det føles som når vi tar i henne og ser henne bevege armen. Selv om hun bruker armen forsiktig i lek uten store smerter. Men veit du om dette kan vente noen dager? Hvis vi ikke får time i morgen? De er vel kanskje nesten nødt til å ta oss inn? Ja, dette kan vente noen dager, jeg vet om en mann som gikk lenge slik. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 Ja, dette kan vente noen dager, jeg vet om en mann som gikk lenge slik. Hun hadde visst ødelagt en muskel i skulderen litt. Dette ville gi store smerter dersom muskelen blei brukt, derfor "koplet den ut", sa legen. Slik at den skulle få heles i fred, og hun skulle slippe for mye smerter. Men dette skulle altså lege seg selv i løpet av 3 ukers tid:-) Da er mor ved godt mot igjen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ingen nick Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Hun hadde visst ødelagt en muskel i skulderen litt. Dette ville gi store smerter dersom muskelen blei brukt, derfor "koplet den ut", sa legen. Slik at den skulle få heles i fred, og hun skulle slippe for mye smerter. Men dette skulle altså lege seg selv i løpet av 3 ukers tid:-) Da er mor ved godt mot igjen! Det er bra at det ikke er noe veldig alvorlig. God bedring til datteren! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.