Gå til innhold

Vimsejenta mi

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Jenta mi på snart 9 år fikk regulering (plate) for 3 uker siden. Neste uke skulle vi til kontroll og stramme skruen for første gang. Hun har vært flink til å bruke reguleringen og er veldig stolt av den.

Vel - i går hadde hun vært med ei venninne på sykkeltur. De hadde kjøpt is, og hun hadde tatt ut reguleringen mens hun spiste is. Hadde lagt den i et papir som hun holdt i hånda.

Vips - så er tannreguleringen borte!

Hun kom på det om kvelden da hun skulle legge seg. Reguleringen kan ligger hvor som helst på det området der de løp og syklet rundt :-(

Får lete litt i morgen (mest for syns skyld) - og så får jeg krype til korset og ringe tannlegen til mandag. Det var flere ukers levering på den plata (måtte produseres i England)...

:-((((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner en som skulle gå med gom (eller hva det nå heter) i munnen en stund etter at tannreguleringen var fjernet etter å ha bodd i munnen i flere år. På ferie mistet hun den imidlertid på uforklarlig vis, og hun gadd ikke få tak i en ny. Tennene ble ikke sittende som de skulle, og mange år som reklame for NSB var forgjeves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg kjenner en som skulle gå med gom (eller hva det nå heter) i munnen en stund etter at tannreguleringen var fjernet etter å ha bodd i munnen i flere år. På ferie mistet hun den imidlertid på uforklarlig vis, og hun gadd ikke få tak i en ny. Tennene ble ikke sittende som de skulle, og mange år som reklame for NSB var forgjeves.

Kjipt.

Vel - jenta mi er jo helt i oppstarten, og skal helt klart få ny plate. Lurer på hvor mye ekstra det blir...'

Men mest irriterende er det jo at hun kommer ut av det mht vanen i flere uker nå :-((((

Husker at jeg tråkket på min en gang jeg hadde lagt den på gulvet, så den knakk... Vanvittig flaut å si det til tannlegen, husker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt.

Vel - jenta mi er jo helt i oppstarten, og skal helt klart få ny plate. Lurer på hvor mye ekstra det blir...'

Men mest irriterende er det jo at hun kommer ut av det mht vanen i flere uker nå :-((((

Husker at jeg tråkket på min en gang jeg hadde lagt den på gulvet, så den knakk... Vanvittig flaut å si det til tannlegen, husker jeg.

Sånt kan skje... Men fryktelig kjipt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var i det minste ærlig, i motsetning til et minne jeg har fra mine ungdomsår:

Da vi var 14 - 15 år, var ei venninne av meg ute en lørdagskved. På et sted hun ikke fikk lov å være, med folk hun helt sikkert ikke fikk lov til å treffe, og med en del flytende innabords. Og da hun våknet neste morgen manglet hun ei halv fortann.

Far var sint og lurte på hvordan dette hadde skjedd. Hun fortalte derfor at hun hadde hengt på skoleområdet på kvelden og falt av et turnestativ. Dermed stod far og lette blandt løv og møkk store deler av farsdagen (!), etter ei tann som ganske sikkert lå igjen på ett eller annet lugubert sted på andre siden av byen! Tror hun har dårlig samvittighet for det enda, og hun har aldri fortalt det til sine foreldre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Plutselig i dag oppdaget jeg at reguleringen lå på buffeten i stua! Ingen kan huske hvem som har lagt den der, og ingen har vært her og levert den.

Vimsejenta mi har nok bare trodd at hun har vimset den bort....

Så nå trenger vi ikke krype til korset hos tannlegen likevel, og kontrollen til uka kan gå som planlagt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plutselig i dag oppdaget jeg at reguleringen lå på buffeten i stua! Ingen kan huske hvem som har lagt den der, og ingen har vært her og levert den.

Så nå trenger vi ikke krype til korset hos tannlegen likevel, og kontrollen til uka kan gå som planlagt :-)

Kan nesten høres ut som den midterste jenta her det :-)))

Flott at den dukket opp da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh her har vi FLUST med sånne hell i uhellet! Jeg DIGGER å legge slike "regninger" i peisen! Nesten like bra som å vinne i lotto synes jeg. *ikke kravstor*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Bra dere fant den. Huff, jeg mistet eller ødela platen min flere ganger. Puttet den i lomma og vips så knakk den. Jeg mistet den ned under verandaen, fant den 6 mnd etterpå. La den igjen på ferie. Osv osv.

Lillesøster tok opp tradisjonen da det ble hennes tur. Stakkars mamma ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...