Gjest skuffet over mor og far Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Syntes at kvantiteten høres nok ut. Hva "kvaliteten" angår så vet jeg ikke noe opm det. men du skriver at du kjøper gaver og koser. Kanskje han føler at du bare kommer inom med en bamse/ body el. l. holder babyen litt og skifter en bleie og drar. Og føler at du kommer mest fordi du "må". Man merker utrolig fort om besøket er mest av "plikt". Man har kanskje lett for å forvente at besteforeldre skal bli "fra seg av begeistring over barnebarn", spesielt om det er deres første. Selv føler jeg at mine foreldre kommer mest fordi de syntes "de må", OG fordi at i min mors symøte gjeng er det mange engasjerte besteforeldre som "ofte" (mer enn 3 ganger i året) passer barnebarna. MEN hun ar aldri NOEN gang selv spurt om å få passe de, god et skuffer meg aller aller mest! CA. 3 ganger i året trenger vi barnevakt, og da sier hun ja, men skulle som sagt ønske at hun selv spurte slik at jeg følte at hun hadde lyst å se barnebarna, ikke for å hjelpe oss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colette Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 ''og kan nok tenke oss å bruke livet på andre ting enn å være omsorgspersoner i det uendelige.. '' Jeg synes dette er et merkelig utsagn. Det finnes sikkert flusst av dem som mener at besteforeldrene må "stille opp" og "hjelpe til", men mange av oss ønsker bare at de skal synes at barnebarna er fantastiske, selv om de ikke ser dem så ofte, og ikke være mest opptatt av å snakke om den nye kjolen sin eller andre ting når det første barnebarnet er helt nyfødt. (NB: Dette er IKKE en kommentar til trådstarters situasjon, men en generell betraktning) ''men mange av oss ønsker bare at de skal synes at barnebarna er fantastiske, selv om de ikke ser dem så ofte, og ikke være mest opptatt av å snakke om den nye kjolen sin eller andre ting når det første barnebarnet er helt nyfødt.'' Jeg forguder mine barnebarn, bare så det er sagt:-) Langt utover nyfødstadiet. Jeg har bare ikke noe ønske om et nytt ansvar for små barn - utover det jeg allerede har hatt for mine egne barn i mange år. Jeg snakker stort sett mye mer om barnebarna enn om mine nye klær. Det får da være måte på å være selvopptatt:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.