Gå til innhold

Problemer med serveringen, muslimer

Anbefalte innlegg

Gjest har mye å gjøre

Det nærmer seg bursdagsfeiring, og den lille jubilanten vil ha pizza og pølser, kake og muffins.

Så er det selvsagt en muslim i gjengen her. Mener dere at jeg skal avstå fra å servere denne varmrett, eller skal jeg lage noe ekstra for denne personen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/348619-problemer-med-serveringen-muslimer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 226
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

51

• morsan

14

• Angustia

12

• Lillemus

7

Mest aktive i denne tråden

Du kan vel ha en pizza uten svinekjøtt, og noen kyllingpølser, for jødiske og muslimske venner?

Det er jo akkurat det samme som hvis en person var allergisk.

Med vennlig hilsen

Ikke sikkert kyllingen er slaktet på halal-vis...?

Men det finnes muslimer som spiser akkurat det de vil uten å bry seg om hva som står i koranen.

Vi har hatt mange muslimske barn på bursdagfest og vi har servert kyllingpølser. Merkelig nbok ser det ut som om kyllingpølsene er de mest populære også blant norske barn. Med pizzaen er det bare å servvere en kylling, eller vegetarpizza ved siden av. Kaker og snop er det som regel ikke problemer med. Bare husk på at endel muslimske barn ikke spiser vingummi, da det kan være svinefett i det.

Annonse

Gjest medister-Lovisa

Så hvis du fikk servert "stekt hund" så ville du spist?

Og du ville servert svinekjøtt til jødiske barn?

Hadde jeg blitt bedt hjem til en kinesisk familie og blitt servert stekt hund, hadde jeg selvfølgelig spist det da (og spist det på restaurant i Shanghai og det smakte aldeles udmerket, faktisk. Minnet ganske mye som oksekjøtt).

Annonse

''Så er det selvsagt en muslim i gjengen her. Mener dere at jeg skal avstå fra å servere denne varmrett, eller skal jeg lage noe ekstra for denne personen?''

Det er da ikke noe problem - på pizza kan du ha "hva som helst" på en del eller heile. Evt kjøpe Halal fossenpizza på f.eks Rimi. Pølser kommer i mange varianter.

En av juniors bestevenner er vegetarianer.Han får servert soyapølser eller vegetarpizza i burdager her i huset.

Hadde jeg blitt bedt hjem til en kinesisk familie og blitt servert stekt hund, hadde jeg selvfølgelig spist det da (og spist det på restaurant i Shanghai og det smakte aldeles udmerket, faktisk. Minnet ganske mye som oksekjøtt).

Men du er voksen; her er det snakk om unger.

Når man får gjester så tar man selvsagt også hensyn til hva de kan og "kan" spise, og særlig når det er så enkelt å finne noe de kan spise.

Med vennlig hilsen

Jeg serverte grandiosa sist bursdag her i huset, og så laget jeg noen små pizzaskiver med bare kethup og ost på til det muslimske barnet. Jeg stakk ut skivene i hjerte form, og det endte opp med at også noen av de andre barna ville ha disse skivene i steden for grandi.

Ikke alle muslimer kan spise kyllingpølser, så tror ikke jeg hadde tatt sjansen på å servere det, da ville jeg i allefall spurt foreldrene først om hvilken type pølse barnet kan spise.

Gele er også fy fy, (pga av spor av svin i gelantinen) det var ikke jeg klar over, men heldigvis serverte vi ikke det, og ser at barnet ditt heller ikke har det så sin "matbestilling" for dagen:0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...