Gå til innhold

Problemer med serveringen, muslimer

Anbefalte innlegg

Er i utgangspunktet veldig enig med deg. Ville absolutt ikke løyet for å få en muslim til å spise maten jeg serverte.

Er det noen ganger du mener det kan være best å tie om feks utroskap i et parforhold? Eller er ærlighet alltid best?

Det siste spørsmålet er nesten for stort til å ta inne i denne tråden.

Det å "lure muslimer" og å "lure partneren" er egentlig ganske like saker. Muslimen blir ikke fysisk skadet, og (forutsatt at man er fornuftig og bruker kondom) så blir ikke partneren fysisk skadet. Likevel er det åpenbart ikke OK å gjøre det.

Hvorvidt det er best ikke å si noe (når det først har skjedd) er jo også en lignende problemstilling i begge tilfellene.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 226
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

51

• morsan

14

• Angustia

12

• Lillemus

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest MayLynn

''de blir tross alt ikke syke slik som en med cøliaki blir...''

Nei, men de er innprentet at de kan havne i helvete om de spiser uren mat. Hvor traumatisk må ikke det være for et lite barn å finne ut at de har spist svin da?

Poenget mitt var jo at HVIS de ikke visste at noe var stekt i samme gryte etc så ville de ikke merke det men en med cøliaki ville antageligvis bli syk. Got it?

Poenget mitt var jo at HVIS de ikke visste at noe var stekt i samme gryte etc så ville de ikke merke det men en med cøliaki ville antageligvis bli syk. Got it?

Hvis partneren din var utro (men brukte beskyttelse), ville jo du heller ikke merke noe.

Med vennlig hilsen

Gjest slabbedask

''de blir tross alt ikke syke slik som en med cøliaki blir...''

Nei, men de er innprentet at de kan havne i helvete om de spiser uren mat. Hvor traumatisk må ikke det være for et lite barn å finne ut at de har spist svin da?

''Nei, men de er innprentet at de kan havne i helvete om de spiser uren mat. ''

Foreldrene bør ta ansvar her og slutte å lære bort overtro.

Annonse

hidi, the scorpion

''Nei, men de er innprentet at de kan havne i helvete om de spiser uren mat. ''

Foreldrene bør ta ansvar her og slutte å lære bort overtro.

''Foreldrene bør ta ansvar her og slutte å lære bort overtro.''

Du har ikke mye peiling.... Anbefaler deg å lese og oppdatere deg på alt du ikke vet. Dvs alt.

''Foreldrene bør ta ansvar her og slutte å lære bort overtro.''

Du har ikke mye peiling.... Anbefaler deg å lese og oppdatere deg på alt du ikke vet. Dvs alt.

Hva tyder på at det er så mye som et fnugg av sannhet i religion? Intet som tilsier at det ikke er overtro.

hidi, the scorpion

Hva tyder på at det er så mye som et fnugg av sannhet i religion? Intet som tilsier at det ikke er overtro.

''Hva tyder på at det er så mye som et fnugg av sannhet i religion? Intet som tilsier at det ikke er overtro.''

Det er ikke det fnugg av bevis for ateisme heller...!

''Hva tyder på at det er så mye som et fnugg av sannhet i religion? Intet som tilsier at det ikke er overtro.''

Det er ikke det fnugg av bevis for ateisme heller...!

Nei, selvsagt ikke. Det ligger jo i sakens natur at man ikke har bevis for noe som ikke er der.

Annonse

Ja, nettopp. I begge tilfellene lyver du om noe du mener ikke betyr noe for den andre personen hvis de ikke vet det.

For deg er sikkert utroskap en stor ting. For muslimen er å spise svinekjøtt en stor ting.

''Ja, nettopp. I begge tilfellene lyver du om noe du mener ikke betyr noe for den andre personen hvis de ikke vet det.

For deg er sikkert utroskap en stor ting. For muslimen er å spise svinekjøtt en stor ting.''

Huff, dette minner meg om en historie min far forteller om da han gjentatte ganger tjenestegjorde i FN-styrken på Gaza på 1960-tallet:

Kanadierne (ifølge han) hadde en "artig" hobby - de kasta stekt kjøtt over gjerdet til de muslimske, sultne barna som spiste med stor appetitt. Så ropte de "svinekjøtt" på arabisk (uansett om det var svin eller ikke) og lo av barna som skrekkslagne stakk fingeren i halsen for å kaste opp :-(

Hver gang faren min humrer over historien, forlater jeg åstedet i vantro og avsky:-/

''Ja, nettopp. I begge tilfellene lyver du om noe du mener ikke betyr noe for den andre personen hvis de ikke vet det.

For deg er sikkert utroskap en stor ting. For muslimen er å spise svinekjøtt en stor ting.''

Huff, dette minner meg om en historie min far forteller om da han gjentatte ganger tjenestegjorde i FN-styrken på Gaza på 1960-tallet:

Kanadierne (ifølge han) hadde en "artig" hobby - de kasta stekt kjøtt over gjerdet til de muslimske, sultne barna som spiste med stor appetitt. Så ropte de "svinekjøtt" på arabisk (uansett om det var svin eller ikke) og lo av barna som skrekkslagne stakk fingeren i halsen for å kaste opp :-(

Hver gang faren min humrer over historien, forlater jeg åstedet i vantro og avsky:-/

Uff. Sånt er bare grusomt, og særlig når det gjelder sultende barn.

:-(

Med vennlig hilsen

PS: De muslimske, palestinske flyktningebarna..

Uff. Sånt er bare grusomt, og særlig når det gjelder sultende barn.

:-(

Med vennlig hilsen

Ja, orka nesten ikke å poste historien :-(

Men kan det få noen til å tenke, er det verdt det. Dette er snart 40 år siden, men tviler ikke på at det fortsatt skjer i større eller mindre skala :-/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...