Gå til innhold

Problemer med serveringen, muslimer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 226
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

51

• morsan

14

• Angustia

12

• Lillemus

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest medister-Lovisa

Det handler da ikke om svinekjøtt er verdens sunneste matvare, eller om "alle" her spiser det. Noen grupper anser det som skittent (akkurat som de fleste i Norge ikke spiser larver eller insektene i Laos som ser ut som kakerlakker), og så forstår man at et fødselsdagsselskap ikke er det rette stedet for en slik diskusjon.

Nå regner jeg med at dette selskapet skal foregå i Norge, ikke Laos.

Gjest medister-Lovisa

Jeg tror det viktigste for barna er å bli invitert. :-)

Og så har man sitt bursdagsbarn sitt ønske om hva å servere å ta hensyn til.

Jeg synes jeg gjør begge deler. Vi inviterer alle, vi lager det bursdagsbarnet vil- og tar det fra der.

Når det gjelder pølser, så er det ingenting i veien for å ta to pølsegryter - en med kalkunpølser og en med "vanlige" pølser. Å bare skulle ha kalkunpølser til appetittsvakt bursdagsbarn med klare preferanser blir også galt.

Det høres fornuftig ut.

Gjest vanlig kristen islending

Jeg er utrolig glad for at jeg aldri har vært vanlig norsk kristen;-)

''Jeg er utrolig glad for at jeg aldri har vært vanlig norsk kristen;-)'

Nei, du har jo aldri vært vanlig norsk, så dermed kan du heller ikke bli vanlig norsk kristen.

Annonse

Gjest medister-Lovisa

Det avhenger vel om man vet det kommer diabetikere, muslimer, nøtte-allergikere.

Det er ikke alltid det er praktisk å ta hensyn til alle avvik fra normalen. Man får heller sørge for at ha såpass mye på bordet at man kan finne et alternativ.

Man serverer ikke kakkerlakker i barneselskap. Det var altfor søkt Sør. Regner med at man kan bli dårlige av det eller at det er giftig...

Ingen som blir dårlige her om det ikke er adskilt og de ikke vet om det... slik som ved cøliaki.

Poenget er at man selvsagt ikke skal være uærlig med folk, enten det har en konsekvens for deg eller ei.

Og jo, i Sør-Afrika så spiser man en type larver, og i Laos så spiser man noe som ser ut som en stor kakerlakk. Akkurat som du neppe har lyst på noe av det (og ville blitt sur hvis jeg lurte deg til å spise det), så vil en muslim forståelig nok bli sur hvis du lurer ham/henne.

Det er ikke alltid det er praktisk å ta hensyn til alle avvik fra normalen. Man får heller sørge for at ha såpass mye på bordet at man kan finne et alternativ.

Vel, svinekjøtt gjelder for muslimer, jøder og vegetarianere. Det er ikke en ubetydelig gruppe.

Annonse

Hvorfor lage et problem ut av dette?

Da jeg var i samme situasjon, serverte jeg kalkunpølser.

Jeg skrev det på invitasjonen, slik at foreldrene skulle la han få lov til å komme.

Han kom og det var det første bursdagsselskapet han kom i, noen som gjorde meg veldig glad :-)

Enig. Det er også fullt mulig å få til pizza uten svin i.

Jeg ser ærlig talt ikke problemet.

Hvorfor lage et problem ut av dette?

Da jeg var i samme situasjon, serverte jeg kalkunpølser.

Jeg skrev det på invitasjonen, slik at foreldrene skulle la han få lov til å komme.

Han kom og det var det første bursdagsselskapet han kom i, noen som gjorde meg veldig glad :-)

Enig. Det er også fullt mulig å få til pizza uten svin i.

Jeg ser ærlig talt ikke problemet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...