Gå til innhold

Problemer med serveringen, muslimer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 226
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

51

• morsan

14

• Angustia

12

• Lillemus

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletia

Hadde du hatt min appetittsvake nevø til bords, så ville du ikke fått i han kalkunpølse :-)

Men nevøen din var ikke til bords. Det går ei grense et sted. Jeg pleier ikke spørre ungene på forhånd om de har god eller dårlig appetitt :-)

Annonse

Gjest MayLynn

Har ikke lest heile tråden, men tenker at dette ikke er "verre" enn en gjest med glutenallergi, diabetes, laktoseintoleranse eller annet.

Og du snakker om en bursdag som skjer en dag pr år; hva er problemet?

Nei det er ihvertfall ikke "verre".. de blir tross alt ikke syke slik som en med cøliaki blir...

Gjest MayLynn

Poenget er at man selvsagt ikke skal være uærlig med folk, enten det har en konsekvens for deg eller ei.

Og jo, i Sør-Afrika så spiser man en type larver, og i Laos så spiser man noe som ser ut som en stor kakerlakk. Akkurat som du neppe har lyst på noe av det (og ville blitt sur hvis jeg lurte deg til å spise det), så vil en muslim forståelig nok bli sur hvis du lurer ham/henne.

Jo - men de blir ikke SYKE av det ihvertfall...

Halalpizza finnes ikke på Rimi i utkantstrøk.

Vel, jeg bor i et grisgrendt utkanstrøk og her finnes halal-pizza på Rimi, Rema 1000 og Coop Prix, samt halal-kjøttdeig.

Er det heilt krise og du må servere kjøtt, kan du be foreldrene h*ns om å ta med mat / ingredienser.

Lykke til :-)

Annonse

Hvorfor lage et problem ut av dette?

Da jeg var i samme situasjon, serverte jeg kalkunpølser.

Jeg skrev det på invitasjonen, slik at foreldrene skulle la han få lov til å komme.

Han kom og det var det første bursdagsselskapet han kom i, noen som gjorde meg veldig glad :-)

Bra!:) I 2010 er ikke dette noe problem...:) som min snusfornuftige niese sa i går: " En skal være snill mot alle og en skal ikke erte noen selv om de ikke kan spise gris!" søtt...

Sikkert kjempekoselig å høre at dette var den første bursadgen til dette barnet ja.

Mvh

Nei det er ihvertfall ikke "verre".. de blir tross alt ikke syke slik som en med cøliaki blir...

Nemlig! I dag må vi ta så mange hensyn ift mat, så dette er en bagatell.

Minner meg på min yngste som nylig hadde besøk av ei ny venninne etter skolen. De valgte tomatsuppe og pannekaker til meny. Alt gikk greit til venninna blei kjempedårlig, det viste seg at ho var allergisk mot jordbær(syltetøy).

Skrekk og gru :-(

Gjest MayLynn

Nei, men man trenger da ikke gi folk noe de ikke skal ha, bare fordi de ikke "dør" av det?

Nei da - men jeg hadde forventet at noen "sa fra" til meg hvis det kom noen praktiserende muslimer i selskap slik at jeg kunne vært forberedt. Har ingen i klassene til ungene (foreløbig).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...