Gå til innhold

Problemer med serveringen, muslimer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 226
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

51

• morsan

14

• Angustia

12

• Lillemus

7

Mest aktive i denne tråden

Se svaret til lillemus.

Det er lett for oss som har rimelig god råd, og synes alt er så enkelt med ekstra kjøp.

Jo, jeg så det svaret, men den kyllingpølsepakka kan jo erstatte en av de andre pølsepakkene i selve bursdagsselskapet. g om det ikek gjør det, så kan jo denne studentmoren spise kyllingpølser selv til middag dagen derpå og spare inn middagsinnkjøp da.

Hun sparer jo dessuten svinepølsekostnader til dette barnet.

Gjest harikkenickfortiden

Har muslimer i familien, jeg. og da vi ba dem til selskap for et år siden, skulle vi ha hjemmelaget pizza. da ringte jeg min søster og spurte hva de kunne spise. fikk beskjed om at jeg ikke trengte å tenke på det. etter mye mas fikk jeg endelig vite at de kunne ha kylling/kalkun pølse på pizza. så da laget jeg "ørten" pizzaer, noen med skinke, noen med pølse og noen med vanlig kjøttdeig og saus. det gikk strålende, det.

Gjest annlovinda

Høres enkelt ut, men ikke alle tenker sånn.

Og ikke alle har råd til også kjøpe kyllingpølser i tillegg til det andre.

Kan jo la alle barna få kyllingpølser. Var akkurat å kjøpte en pakke grill-kyllingpølser nå jeg, kostet 18,90, prior.

Gjest annlovinda

Hva koster en pakke kyllingpølser da? 40,-? Da kan man heller kutte ut noe av alt det andre søt-godiset som det uansett som oftest blir alt for mye av.

En pakke med grill-kyllingpølser koster under 20,- de fleste steder nå i grillsesongen i alle fall. Kjøpte nettop en pakke i stad, den kostet 18,90

Annonse

Gjest annlovinda

Ja, det er synd når ikke folk ser at det er viktig å inkludere, og å ta hensyn til at folk er forskjellige.

I mitt barns klasse er det ingen muslimer, men allergikere er det noen av, blant annet min sønn. Han er superallergisk for nøtter, allergisk for soya og melk. Men han blir invitert i alle bursdager til gutta i klassen, og det er alltid mat han også kan spise der. Jeg legger også til rette for alle vi inviterer hjem til oss, enten det er barn eller voksne. Viktigste er at alle skal kose seg sammen.

Gjest annlovinda

Server det du har tenkt.

En som er allergisk mot et eller annet vil vite det, og tar ansvar for det. Tilsvarende må man kunne forvente fra muslim eller vegetarianer eller liknende.

Du mener man ikke skal ta hensyn til om det er noe et barn ikke kan spise da? Uansett om det er pga allergi eller religion. Heldigvis tar de fleste hensyn til sine gjester, uansett om det er barn eller voksne.

Min sønn har en del allergier, men heldigvis taes det hensyn til dette når han er invitert i bursdager. Hadde vært utrolig trist og leit for han om han ikke skulle bli invitert pga allergiene sine.

I mitt barns klasse er det ingen muslimer, men allergikere er det noen av, blant annet min sønn. Han er superallergisk for nøtter, allergisk for soya og melk. Men han blir invitert i alle bursdager til gutta i klassen, og det er alltid mat han også kan spise der. Jeg legger også til rette for alle vi inviterer hjem til oss, enten det er barn eller voksne. Viktigste er at alle skal kose seg sammen.

Nettopp! :-)

Med vennlig hilsen

Gjest annlovinda

Selvfølgelig er det udannet å nekte å spise det en får servert som gjest. Slik er det ihvertfall her i landet. Mulig at det er vanlig på Island å spytte ut maten på gulvet hvis en ikke liker den?

Synes det er udannet å servere mat du vet enkelte ikke kan spise jeg, uansett om det er pga allergi eller religion

Gjest sjøstjerna

Det gjør jeg også. Jeg har alltid noe som kan spises av alle. Men ejg lager ikke ørten ulike retter i tilfelle en nøtteallergiker eller muslim kommer.

Annonse

Gjest forørvrig enig

Nei det er ihvertfall ikke "verre".. de blir tross alt ikke syke slik som en med cøliaki blir...

''de blir tross alt ikke syke slik som en med cøliaki blir...''

Nei, men de er innprentet at de kan havne i helvete om de spiser uren mat. Hvor traumatisk må ikke det være for et lite barn å finne ut at de har spist svin da?

Gjest sjøstjerna

Det koster da neppe mer å kjøpe noen vanlige pølser og noen kyllingpølser?

Jeg har ikke vært i slik situasjon selv.

Men jeg kjente ei som hadde studentbolig og ditto økonomi. Dersom poden ønsket en grandiosa + en pakke svinepølser på bursdagen sin, så ble det det. De få gjestene de hadde plass til måtte spise av de tingene. Poden fikk ikke velge til hverdags- men bursdag fikk bli bursdag.

Gjest sjøstjerna

Du mener man ikke skal ta hensyn til om det er noe et barn ikke kan spise da? Uansett om det er pga allergi eller religion. Heldigvis tar de fleste hensyn til sine gjester, uansett om det er barn eller voksne.

Min sønn har en del allergier, men heldigvis taes det hensyn til dette når han er invitert i bursdager. Hadde vært utrolig trist og leit for han om han ikke skulle bli invitert pga allergiene sine.

Jeg har flere barn. Hvert av dem inviterer opp til 20 unger pr bursdag. Jeg har ikke kapasitet til å huske/vite hver enkelt unges allergi/religion.

Alle blir invitert. De som ikke tåler en ting, har pleid å si det- og heller spise noe annet.

Gjest Amazoonas

Har ikke lest hele tråden men, hva med vegetarpizza? Masse frossenpizza som er vegetar.

Kos dere med barnebursdag! Tenk så gøy at barna kan leke sammen uavhengig av religioner!:):)

men muslimer flest er vel ikke vegetarianere? De spiser vel det meste utenom svin? Jeg ser ikke på det som noe problem å servere svinepølser så lenge en også serverer Pizza. Ellers kan en jo også ha noen kalkunpølser på lur.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...