Gå til innhold

Problemer med serveringen, muslimer

Anbefalte innlegg

Gjest enda mer å passe på

Det får enhver prioritere som de vil.

Dersom ei enslig studinemor endelig skal spandere selskap på knøttet, og må velge å kjøpe kyllingpølser til 40 kr eller godis som bursdagsbarnet ønsker- så blir vel valget på det siste.

Pass nå endelig på gele, og godis med gelatin laget av svin ;-)

Fortsetter under...

• Svar 226
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

51

• morsan

14

• Angustia

12

• Lillemus

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest har mye å gjøre

Har dere aldri pizza uten svinekjøtt ellers, altså, sånn at det er heeelt utenkelig for dere å servere dette nå?

Tar man svinet fra gjennomsnittsnordmannen, tar man visst livslykken fra ham med det samme.

Her er det ikke bare svinet som er problemet. Halal.

Annonse

Mrs. Wallace

Det er virkelig ikke noe problem. Man kan servere pizza uten kjøtt, ostesnurrer uten kjøtt, eller kjøpe en frossen halapizza i en hvilken som helst dagligvarebutikk.

Det er rett og slett ikke veldig vanskelig å unngå svinekjøtt, med mindre man ønsker at det skal være et problem. Selv er jeg verken muslim eller vegetarianer, men jeg spiser svin- og kjøttfritt rett som det er, og det er neppe særlig unikt.

Det er virkelig ikke noe problem. Man kan servere pizza uten kjøtt, ostesnurrer uten kjøtt, eller kjøpe en frossen halapizza i en hvilken som helst dagligvarebutikk.

Det er rett og slett ikke veldig vanskelig å unngå svinekjøtt, med mindre man ønsker at det skal være et problem. Selv er jeg verken muslim eller vegetarianer, men jeg spiser svin- og kjøttfritt rett som det er, og det er neppe særlig unikt.

Amen :-)

Gjest MayLynn

''de blir tross alt ikke syke slik som en med cøliaki blir...''

Nei, men de er innprentet at de kan havne i helvete om de spiser uren mat. Hvor traumatisk må ikke det være for et lite barn å finne ut at de har spist svin da?

Sier ikke at de skal spise svin... men de havner jo ikke i helvete pga at de har spist svin da - så om de ikke VISSTE det så hadde det ikke gjort noe.

Sier ikke at jeg hadde servert dem svin pga at jeg har respekt for andre sin tro - det var ikke det som var poenget mitt.

Men jeg hadde ikke automatisk gått ut fra at en ny elev som var begynt i klassen vår var muslim.... så noen måtte ha fortalt meg det for at jeg skulle ha vært forberedt i et selskap.

Gjest MayLynn

Sier ikke at de skal spise svin... men de havner jo ikke i helvete pga at de har spist svin da - så om de ikke VISSTE det så hadde det ikke gjort noe.

Sier ikke at jeg hadde servert dem svin pga at jeg har respekt for andre sin tro - det var ikke det som var poenget mitt.

Men jeg hadde ikke automatisk gått ut fra at en ny elev som var begynt i klassen vår var muslim.... så noen måtte ha fortalt meg det for at jeg skulle ha vært forberedt i et selskap.

...men en med cøliaki blir syk uansett om han vet at han har spist brød eller ikke - det var liksom poenget mitt.

(ja da vet at ikke alle med cøliaki reagerer så sterkt som datteren min...)

mariaflyfly

Bra innlegg!

Annonse

mariaflyfly

Er det noe stort problem? For meg var det viktig at ei av Datras beste venninner, som er muslim, kom i bursdagen. En sms til faren hennes, og så fikk jeg vite at fiskepinner var det som var mest safe. Javel, da blei det fiskepinner, da. No fuzz.

En annen ting var at veldig mange av de andre prinsessene også helst ville ha fiskepinner, så det gikk med en hel eske Findus. Så da sjonglerte jeg pølser og fiskepinner om hverandre, og alle var glade.

Gjest Amazoonas

At det var halal tenkte jeg rett og slett ikke på.Er det bare kjøttprodukter som skal være slaktet halal eller er det alle dyr generelt? kan vel egentlig google det selv.

hva med å ha en pizza margarita i tillegg til det andre? Eller lage en av pizzaene, event ta en halv en uten kjøtt?

mariaflyfly

Server det du har tenkt.

En som er allergisk mot et eller annet vil vite det, og tar ansvar for det. Tilsvarende må man kunne forvente fra muslim eller vegetarianer eller liknende.

Jøss. Merkelig holdning.

Pleier du å forvente tilsvarende av voksne gjester?

Gjest Draketemmeren

ok, så du ville gjort det samme med en vegetarianer? sagt at det ikke var animalske produkter i maten?

Så klart ikke da vegetarianerere ikke spiser kjøtt fordi de synes synd på dyra. Jøder og muslimer vil kun spise kjøtt fra dyr som har fått strupen kuttet over, de er det ikke synd å lure. De fortjener ikke noe bedre.

Mrs. Wallace

Jøss. Merkelig holdning.

Pleier du å forvente tilsvarende av voksne gjester?

''Pleier du å forvente tilsvarende av voksne gjester?''

Jeg antar at dersom man kjører den holdningen lenge og knallhardt, ender man opp med at "gjester" blir et høyst hypotetisk begrep til slutt. ;)

Enn om bursdagsbarnet selv ikke like de da?

''Enn om bursdagsbarnet selv ikke like de da?''

Man skal ha et fryktelig lite bursdagsselskap dersom det holder med bare én pakke pølser! Kjøp en annen pakke til bursdagsbarnet, da vel. Verre er det ikke :-)

Det er ikke å lure når hva de lever etter er bare tull. De vet ikke sitt eget beste.

Du har en stor del av Norges befolkning som mener butikker må være stengt på søndager, at Jesus ble født av en jomfru, og at han gjenoppstod fra de døde.

Poenget er dog ikke hvor "logisk" dette er, men at man ikke lurer folk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...