Gå til innhold

Å bytte bolig og jobb

Liliaceae

Anbefalte innlegg

finner man seg da jobb først, og bolig etterpå?

Leier man huset sitt, eller selger man det først som sist?

Er det noe man i utgangspunktet tenker at: Vi prøver og ser hvordan det går i 1-2 år. Dersom det ikke går, flytter vi tilbake?

Tenker da ikke på de som flytter for å komme nærmere familien eller det stedet de er oppvokst i.

Hva er grunnene til at noen ønsker å bryte helt opp med miljøet de er i, og ta barna ut av skole/bhg og starte på nytt et annet sted - langt unna?

Tenker da på om noen gjør dette pga karrieren, både å skape karriere og å "bygge ned" karrieren, eller er det for barnas skyld, eller at man rett og slett ønsker å prøve noe nytt, miljøskifte?

Synes det er utrolig spennende og flott at det finnes modige mennesker som tør å ta slike sjanser, gripe muligheter.

Hører jo om polakker og nederlendere som flytter fra storbyer til bygder i Norge med med familie og tilpasser seg nye miljøer og stortrives! Det er jo kjempeflott.

Vet ikke om jeg hadde tord det selv, men drømmer iblant om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MayLynn

All ære til de som "tør" - selv betyr stedet jeg bor på mest for meg - tilpasser jobb og hus etter det. (Men det er jo fordi jeg bor på en veldig kjekk plass da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

De fleste finner seg en jobb først og så bolig etterpå. Hvis det er snakk om å prøve så er det vanlig å ta permisjon fra jobb og leie ut hus/leilighet for siden å leie på det nye stedet. Etterhvert kan man finne ut om man vil tilbake eller bli på det nye stedet. Da kommer prosessen med å selge bolig og kjøpe en ny.

Det er forskjellige årsaker til flytting. Karriere, lønn, studier, nye muligheter, opplevelser osv. Barn tilpasser seg oftest fort nytt miljø.

Jeg har gjort dette noen ganger og har aldri vært redd, men dette er mye jobb og koster penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...