Gå til innhold

Skoleavslutning - vin til lærer i gave?

caprice

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Ja, det er nok enklere med rødvin. Jeg har bare lagt merke til at man sjelden gir bor hvitvin, og jeg tror kanskje det er mye vanetenkning og ikek at folk tenker rasjonelt over om mottakeren liker vinen slik eller sånn.

Husker forresten en gang vi skulle bort på middag til noen der jeg visste at vertinnen ikke liker rødvin. Vi var litt ute i siste liten da jeg løp ned i kjelleren for å hente en vinflaske, og nappet ut grønn en (liggende i en vinhylle) som jeg var sikkert på var hvitvin, løp opp igjen, puttet flaska opp i skoposen og strøk på dør.

Det ble litt pinlig da det viste seg at ikke bare var det en rødvin jeg hadde tatt med meg, men den hadde dertil en egen klistrelapp på der det sto "God påske, hilsen morsans arbeidsgiver" LOL!!!

''Det ble litt pinlig da det viste seg at ikke bare var det en rødvin jeg hadde tatt med meg, men den hadde dertil en egen klistrelapp på der det sto "God påske, hilsen morsans arbeidsgiver"''

LOL (og jeg kunne gjort det samme)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 109
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• laban

9

• trollemor;o)

6

• løvinne71

6

mariaflyfly

hmmm

-er jeg en avholdsnisse som ikke drikker rødvin tro?

-kunne man gitt en 6-pakning øl?

Nei, det kunne man ikke.

Med begrepet avholdsnisse så jeg for meg et hissig medlem i IOGT som på død og liv må irritere seg over hva noen finner på å gi bort i gave, men som er for travel til å melde seg selv som initiativtaker til foreldreutvalget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Å gi pynt (eller skapfyll) til noen man ikke kjenner så godt er udannet...

Jeg husker en gang på et Oprah.show for ørten år siden - hun hadde besøk av en dame som visstnok skulle være ekspert på skikk og bruk... Denne damen sa at det var viktig å gi noe personling til hjemmet, som f eks en pynteting, og at vin osv ikke var så bra! Og spesielt gjaldt dette flrste gangen man var hjemme hos nye venner!!!

Jeg kan skjønne at i land der vinen er billig gir man kanskje ikke bort vin, men pynteting er sjelden bra, og i særdeleshet ikke til nye bekjentskaper man ikke har vært hjemme hos før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok enklere med rødvin. Jeg har bare lagt merke til at man sjelden gir bor hvitvin, og jeg tror kanskje det er mye vanetenkning og ikek at folk tenker rasjonelt over om mottakeren liker vinen slik eller sånn.

Husker forresten en gang vi skulle bort på middag til noen der jeg visste at vertinnen ikke liker rødvin. Vi var litt ute i siste liten da jeg løp ned i kjelleren for å hente en vinflaske, og nappet ut grønn en (liggende i en vinhylle) som jeg var sikkert på var hvitvin, løp opp igjen, puttet flaska opp i skoposen og strøk på dør.

Det ble litt pinlig da det viste seg at ikke bare var det en rødvin jeg hadde tatt med meg, men den hadde dertil en egen klistrelapp på der det sto "God påske, hilsen morsans arbeidsgiver" LOL!!!

Akkurat det kunne jeg fint gjort også. Ettersom vi ikke er overbegeistret for rødvon - og det er en yndet gave - har vi endel flasker liggende i kjelleren. Så i krisesituasjoner har jeg kanskje kommet i skade for å go bort noe jeg selv har fått - dog uten den gamle gavelappen...*knis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg husker en gang på et Oprah.show for ørten år siden - hun hadde besøk av en dame som visstnok skulle være ekspert på skikk og bruk... Denne damen sa at det var viktig å gi noe personling til hjemmet, som f eks en pynteting, og at vin osv ikke var så bra! Og spesielt gjaldt dette flrste gangen man var hjemme hos nye venner!!!

Jeg kan skjønne at i land der vinen er billig gir man kanskje ikke bort vin, men pynteting er sjelden bra, og i særdeleshet ikke til nye bekjentskaper man ikke har vært hjemme hos før.

Hehe, enig! Har mottatt noen veldig få praktiske OG pene vertinnegaver som antatt passer til de aller fleste, men disse er sjeldne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det kunne jeg fint gjort også. Ettersom vi ikke er overbegeistret for rødvon - og det er en yndet gave - har vi endel flasker liggende i kjelleren. Så i krisesituasjoner har jeg kanskje kommet i skade for å go bort noe jeg selv har fått - dog uten den gamle gavelappen...*knis*

Det synes jeg må være helt greit faktisk :-)

Uten gamle merkelapper, sløyfer og denslags da ;-) Og er det en veldig sjelden vin, så prøv kanskje å huske hvem som kom med den. Litt kjedelig å gi samme vinflaska tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Husker at jeg fikk to store badehåndklær og sololje i en kurv som gave til sommeravslutning fra en klasse engang. Det satte jeg pris på og brukte mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg må være helt greit faktisk :-)

Uten gamle merkelapper, sløyfer og denslags da ;-) Og er det en veldig sjelden vin, så prøv kanskje å huske hvem som kom med den. Litt kjedelig å gi samme vinflaska tilbake.

Ja, resirkulering av vin må være godtagbart:-) Men dumt med den klistrelappen...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg holdt på å kommentere at forslagene tydet på at flere regnet med at begge lærerne var kvinner :-)

Jeg synes ikke restaurantgavekort var så dumt, forutsatt at de bor i nærheten. Hvis de "bare" jobber i nabolaget, er det kanskje litt mer pes å få brukt det.

Eller gi en bok med vedlagt leseskjema og forlang å få det i retur etter ferien...

''Jeg synes ikke restaurantgavekort var så dumt, forutsatt at de bor i nærheten. Hvis de "bare" jobber i nabolaget, er det kanskje litt mer pes å få brukt det.''

Dels enig, men en lærergave vil kanskje koste 200-300, og det blir ikke rare restaurantbesøket av dét, i hvertfall ikke om man skal ha følge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hehehehehehehehhehehehehhehe* Søtt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amazoonas

''Enten man liker vin eller ikke, liker man ikke alkoholfri vin.''

Og alkoholfri eplevin? Kan man ikke da like gjerne kjøpe eplemost? Og gir man det bort i gave? ;o) Kanskje om det er en spesiell, eksklusiv fransk sak, men ikke den man får kjøpt på super'n her i alle fall...

Eplemost er noe noe helt annet. De selger eplevin mange steder. jeg synes den er god, og et alternativ til alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg synes ikke restaurantgavekort var så dumt, forutsatt at de bor i nærheten. Hvis de "bare" jobber i nabolaget, er det kanskje litt mer pes å få brukt det.''

Dels enig, men en lærergave vil kanskje koste 200-300, og det blir ikke rare restaurantbesøket av dét, i hvertfall ikke om man skal ha følge.

Nei, det kommer jo selvfølgelig an på hva slags restaurant det er. Det blir ikke særlig stas hvis prisen tilsier at de får f.eks. en rett fra barnemenyen.

Jeg stemmer for en bok med vedlagt leseskjema og pålegg om tilbakelevering i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest harikkenickfortiden

Jeg hadde aldri gått med på å gi vin til en lærer, det må da finnes tusenvis av andre ting å finne på? Skal barna læres opp til at læreren ble såå glad for vin, så det må være gode greier? Har ingen sans for den ideen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amazoonas

Jeg hadde aldri gått med på å gi vin til en lærer, det må da finnes tusenvis av andre ting å finne på? Skal barna læres opp til at læreren ble såå glad for vin, så det må være gode greier? Har ingen sans for den ideen.

Hva med konfekt, er ikke det et greit alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Nei, det kommer jo selvfølgelig an på hva slags restaurant det er. Det blir ikke særlig stas hvis prisen tilsier at de får f.eks. en rett fra barnemenyen.

Jeg stemmer for en bok med vedlagt leseskjema og pålegg om tilbakelevering i august.

''Jeg stemmer for en bok med vedlagt leseskjema og pålegg om tilbakelevering i august.

''

LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det problemet oppstår ikke hos oss.

Vi hyler ned de sjeldne gaveflaskene så fort de kommer i hus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har da vel ikke en pøkk å si om vinen blir drukket eller ei.

De vil jo SE at vinen blir levert. For barn som vokser opp med alkoholmisbruk i hjemmet, kan bare synet av flasken ødelegge dagen. Alkohol representerer utrygghet, på absolutt alle måter. Skal de virkelig måtte utsettes for det i skolesammenheng?

Skulle være interessant å vite hvorfor du mener alkohol er en så strålende ide, så lenge det er barn involvert? Hva i allverden er vitsen?

Greit at det ikke er så spennende med gavekort, blomster osv, men at det er SÅ utrolig kjedelig er da sannelig også en overdrivelse. Dessuten er slike gaver ment som en "oppmerksomhet", ikke som årets mest fantastiske overraskelse.

øh, jeg hadde faktisk tenkt til å pakke inn vinen da...Ingen reaksjoner fra klassensforeldre, men her blir jeg jo hunset bare for tanken på alkohol, så det spørs om det da ikke blir party i heimen i stedet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Jeg drikker ikke, så jeg ville ikke likt å få en flaske vin. Vet du hvorvidt disse lærerene drikker? Mange tar det for gitt at alle som ikke er fanatiske kristne drikker, men det er faktisk ikke alle som gjør det.

Vin i gave er forsåvidt ellers helt greit til folk som drikker, men jeg synes nok kanskje heller ikke at alkohol passer seg i avslutningsgave til lærer.

jeg hadde heller ikke likt å få vin i gave, spesielt ikke siden jeg ikke liker vin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nei,nei,nei

Uvilje? Trådstarter har kommet opp med ideen om ei flaske vin i gave, bedt om respons fra andre foresatte, og så har ingen kommet med innvendinger.

Jeg synes at dersom noen måtte ha innvendinger, kan de melde seg neste gang til å fikse det som skal fikses.

Jeg synes fortsatt det er uproblematisk med vin i gave - så fremt trådstarter vet at vedkommende drikker vin.

Jeg har meldt meg selv. Har vært FAU-rep i flere år og fikset gaver like mange ganger.

"Hvis de ikke liker det, så fiks det sjæl" er verdens dårligsta argument!

Må kunne gå an å se helheten i ting, selv om man tilfeldigvis har fått det enorme ansvaret å kjøpe gave til lærere for en gangs skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...