Gå til innhold

Flass/skurv hos 2åring

Gjest skurvete

Anbefalte innlegg

Gjest skurvete

Hun var plaget med skurv da hun var baby, men så ble hun så og si bra igjen, men merker nå at hun har en del store flak i hodebunnen, disse er stort sett løse, ser ut som flass... Har dere tips om å bli kvitt dem?

Skal jeg bruke olje evnt salisylsyre som jeg gjorde mot skurven?

Føler det er litt vanskeligere nå som hun er større,

hun er veldig sta og hater at noen børster håret hennes og pirker borti skurven....

Husker jeg selv slet med skurv og hadde det nok frem til treårsalder faktisk, husker moren min drev og gredde den ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Jeg har brukt lusekam på mi jente i de periodene hun hadde flass. prøvde å få det til å bli så kosete som mulig, og småprate med henne og gjerne la henne stå foran vasken og leke mens jeg gredde bort flasset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skurvete

Bruker du shampo da du vasker håret hennes?

Ja, men en mild allergivennlig sjampoo og bare litt.

Hun sliter litt med atopisk eksem og tørr hud i tillegg,

så bader seg maks 1-2 ganger per uke.

Jeg merker min mann sliter med flass og seborreisk eksem, så det er kanskje arvelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...