Gå til innhold

Bekkenløsningsplager

Gjest = null tilbud

Anbefalte innlegg

Gjest = null tilbud

Har skrevet inn her før, med spørsmål om mulige løsninger på å lette hverdagen når man har bekkenløsning.

Fikk flere gode råd som jeg har fulgt, men allikevel er det null hjelp og få!

Ergoterapeuten var på hjemmebesøk, eneste hn så på var om jeg trengte hjelp opp trappa! Sa at det jeg savner er å kunne gå en tur med barnet mitt, fikk beskjed om at det var ingen rettighet å gå tur med barnet sitt! Men hn hjalp meg med å søke om barnebilstol med svingskive da, og sende en søknad om hjemmehjelp.

Resultat: Hjemmehjelp er for eldre, og avslaget på svingstolen kom nå med begrunnelse for at en sykdom/skade skal være varig altså to- tre år!!

Saksbehandleren på NAV: Foreslo frivillighetssentralen, som visstnok gjorde det de kunne for å få tak i noen som kunne hjelpe meg å passe barnet mitt så jeg kunne hente 7 åringen på Sfo. Men ingen ville ta på seg det fast! Altså ingenting å hente der heller!

Ringte rektor som anbefalte å kontakte skolekontoret, hvor jeg fikk beskjed om at det ikke var noen rettighet til taxi ifh til Sfo.

Så oppsummert så er tilbudet til bekkenløsningsplagede lik null!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest = null tilbud

En bekkenløsning kan gjerne sitte i mer enn 2-3 år...

Har du snakket med legen din etter dette?

Har ikke snakket så mye med legen min etter at jeg ba om henvisning til fysioterapeut og fikk beskjed om å dra hjem og gjøre diagonal rygghev!

Gudskjelov har jeg en fysioterapeut som er gull verdt og som har hjulpet meg mye og så andre plager også som viste seg og være slitasjegikt i hoftene.

Har vært hos spesialist som har tatt doktorgrad på bekkenplager, og mitt tilfelle er sammensatt. Med både bekken, rygg og hofter.

Så det er nå godt å ha vite at man får riktig behandling hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenplager er noe ordentlig herk!!!!

Jeg gikk i flere år med milde bekkenplager. Men selv om plagene er milde, så hindret de jo meg i flere ting.

En osteopat hjalp meg. Han flyttet ting tilbake på plass som han sa.

Jeg har også ei venninne som har hatt skikkelige plager. Dvs. at det har vært helt utelukket å f.eks. sitte på et sykkelsete.

Nå, 6 år etter siste fødsel, så ser ho endelig litt forbedring. Og ho har gjort alt!!! (Inkl. å få tabletter som satt ho i overgangsalderen)

Men ho lærte seg hvordan/hva ho kunne gjøre og ikke gjøre, og klarte å leve med det i alle disse årene. (Ho har en tenåring hjemme også, så det har vært en del år....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...