Gå til innhold

Gruer seg veldig til svømmetimen

Lillemus

Anbefalte innlegg

''Hun må få slippe. Barna må da ikke gjøre noe de ikke har lyst til!''

Jeg tror (eller håper) at vedkommende tuller! Sett i lys av alle avisoppslagene de siste dagene er det vel viktig at barn forstår at noe må man bare gjøre. Og svømmetime i skolens regi syns jeg er en sånn ting, særlig når det bare er en time igjen.

Hun ble med, ble tatt litt ekstra vare på av læreren (hun er helt fantastisk!) og det hadde gått helt fint. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun ble med, ble tatt litt ekstra vare på av læreren (hun er helt fantastisk!) og det hadde gått helt fint. :o)

Så bra :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett dette her nei... Morshjertet blør jo, men samtidig blir hun jo hengende enda lenger etter dersom hun slipper unna.

Og hun her har en tildels sterk tendens til krokodilletårer og drama queen-fakter i tillegg... Hun trenger å tøffes opp litt og presses litt, det er det ingen tvil om, men jeg er usikker her altså, det må jeg innrømme.

''Det er ingen som er slemme, ingen som har sagt noe eller noe sånt (det har jeg fått brakt på det rene), men rett og slett opplegget som er aaaaalt for ambisiøst.''

Tror jeg ville satset på å forberede henne på å takle de noe overambisiøse instruktørene. Å trekke seg i motgang er sjeldent et godt valg, særlig ikke for dramadronninger.

Mine lærte forresten crawl først. De gikk på kurs. Skolen har for lite svømming til at det duger til noe.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er ingen som er slemme, ingen som har sagt noe eller noe sånt (det har jeg fått brakt på det rene), men rett og slett opplegget som er aaaaalt for ambisiøst.''

Tror jeg ville satset på å forberede henne på å takle de noe overambisiøse instruktørene. Å trekke seg i motgang er sjeldent et godt valg, særlig ikke for dramadronninger.

Mine lærte forresten crawl først. De gikk på kurs. Skolen har for lite svømming til at det duger til noe.

mvh

''Skolen har for lite svømming til at det duger til noe.''

Ja, slik er det dessverre blitt mange steder nå, så det er superviktig å melde ungene på svømmekurs. Svømming er tross alt den eneste idretten man kan dø av å ikke kunne.

Tenk bare på den kanoulykken for litt siden der en 17 åring druknet - han kunne ikke svømme :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Skolen har for lite svømming til at det duger til noe.''

Ja, slik er det dessverre blitt mange steder nå, så det er superviktig å melde ungene på svømmekurs. Svømming er tross alt den eneste idretten man kan dø av å ikke kunne.

Tenk bare på den kanoulykken for litt siden der en 17 åring druknet - han kunne ikke svømme :-(

Tragisk.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mvh

''Å trekke seg i motgang er sjeldent et godt valg, særlig ikke for dramadronninger.''

Hun her er født drama-queen... Heldigvis får jeg støtte fra en psykolog i familien på at jeg gjør helt rett i forhold til grensesetting for denne lille dronningen. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Å trekke seg i motgang er sjeldent et godt valg, særlig ikke for dramadronninger.''

Hun her er født drama-queen... Heldigvis får jeg støtte fra en psykolog i familien på at jeg gjør helt rett i forhold til grensesetting for denne lille dronningen. :o)

Godt med litt proff oppbacking med sånt, ja.

Det jeg synes er aller vanskeligst med denne dronningtypen er å vite når det virkerlig er trist og vondt, jmf. ulv-ulv.

Et godt spørsmål for mødre til dramadronninger å stille omgivelsene er varianter av: "Hvor vondt var dette _før_ jeg kom hjem?"

;-)

Men de vokser opp. Og blir som regel til varme, empatiske og omsorgsfulle prinsesser.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...