Gjest GA Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 8-åringen har gått lenge og vært kvalm og slapp. Var hjemme fra skolen i går og i dag, har ikke feber men er litt varmere enn vanlig. (hun ligger vanligvis på rundt 36 men nå var det 37,8 på det høyeste) Kvalmen har kommet og gått de siste 3 ukene, noen dager er hun helt fin, andre dager må hun ligge på sofaen med bøtte ved siden av seg. Kaster ikke opp. Noe som hjelper bortsett fra Cola og Biola? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Kvalm i tre uker? Har du sjekket for flåttbitt? Snakk med legen, man skal ikke være kvalm i tre uker hvis man ikke er gravid! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Ingefær skal dempe kvalme. Fersk ingefær, lag te eller iste, kan gjerne presse litt sitron oppi dersom hun liker det litt surere. Hun har ikke forstoppelse? Det kan gi kvalme og dårlig almenntilstand, typisk at det varierer fra dag til dag. Dersom en har løs mage, kan det allikevel være en propp oppi systemet som kan skape svært mye ugagn. Kom bare til å tenke på det, da kompisen til guttungen sliter med det nå, og har gjort det lenge. Typisk fin en dag, kvalm og dårlig en dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 En av mine hadde det sånn i en periode, en tur til legen viste jernmangel, og jerntilskudd fikset det. Jeg ville gått til legen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Vær også åpen for at det kan være noe psykisk. Dersom ho sliter med noe på skolen, fritid, familie e.l. så setter slike ting seg ofte i magen. (Vondt i magen/kvalm) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caloni Makaroni Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Feber defineres vel som temperatur høyere enn vanlig? Om barnets normaltemperatur er 36 grader, er 37,8 feber. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Feber defineres vel som temperatur høyere enn vanlig? Om barnets normaltemperatur er 36 grader, er 37,8 feber. Leger definerer det som kroppstemperatur over 38 grader. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caloni Makaroni Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Leger definerer det som kroppstemperatur over 38 grader. Gjør alle leger det? Jeg har "vokst opp med" at mer enn 37 om morgenen eller 37,5 om kvelden er feber. Selv tenker jeg at avvik fra normalen er feber (og det vanlige er vel 37 i kroppstemperatur). Så høyt som 38 har jeg ikke hørt definert som "febergrense", men jeg har aldri lest noe om emnet eller noe, så det kan godt være jeg tar feil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caloni Makaroni Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Leger definerer det som kroppstemperatur over 38 grader. Ble litt nysgjerrig og googlet. Ser ut til at 38-regelen er ganske velkjent, men at når det gjelder barn setter de "grensen" på 37,5 om morgenen. Får også en del treff hvor det argumenteres for at når kroppstemperaturene til folk varierer, så kan man heller ikke kun forholde seg til en viss grense, da de vil innebære en stigning på 0,5 grader for noen, og 2 grader for andre. Så da ble jeg bittelitt klokere i dag også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Roza Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Jeg hadde helt klart gått til legen. Ikke vanlig at barn skal gå rundt å være kvalm i flere uker. Finn ut av det!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Ble litt nysgjerrig og googlet. Ser ut til at 38-regelen er ganske velkjent, men at når det gjelder barn setter de "grensen" på 37,5 om morgenen. Får også en del treff hvor det argumenteres for at når kroppstemperaturene til folk varierer, så kan man heller ikke kun forholde seg til en viss grense, da de vil innebære en stigning på 0,5 grader for noen, og 2 grader for andre. Så da ble jeg bittelitt klokere i dag også Jeg har ei kusine som er lege på legevakta i Oslo, og hu har snakket om foreldre som kommer med unger de påstår har feber, legene på legevakta godtar ikke at det er feber før den er over 38 i følge henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.