Gjest Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Om barnet ditt er adoptert og litt eldre enn nyfødt (i tillegg til at du ikke har gått igjennom fødsel), så er det nok mange som ikke tenker så langt som at du er sliten. Senk standaren og server kaffe/te/saft og la det bli med det Tviler IKKE på at en er sliten etter en fødsel, men tror likevel en nybakt adoptivmamma kan være vel så sliten. For det første har hun levd leeeeeeeenge i sto uvisshet om NÅR "fødselen" skulle skje, så har hun vært på en lang reise, fått et barn som IKKE sover på dagtid (slik at mamman kan slappe litt av) for det er jo ikke et spebarn men en sprell levende 2-åring som trenger et fang, trygghet og oppmerksomhet fra den nye mamman. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attekattenoa Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Jeg har nok aldri hatt med noe mat når jeg har vært på barselbesøk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Tviler IKKE på at en er sliten etter en fødsel, men tror likevel en nybakt adoptivmamma kan være vel så sliten. For det første har hun levd leeeeeeeenge i sto uvisshet om NÅR "fødselen" skulle skje, så har hun vært på en lang reise, fått et barn som IKKE sover på dagtid (slik at mamman kan slappe litt av) for det er jo ikke et spebarn men en sprell levende 2-åring som trenger et fang, trygghet og oppmerksomhet fra den nye mamman. Glimtipper sa jo ikke at trådstarter ikke kunne være sliten - hun sa at mange nok ikke tenkte så langt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ----------------------- Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Dette er en skikk fra gamledager.Da var det vanlig at besøkende tok med mat og vartet opp den nybakte moren. Jeg har aldri tatt med mat når jeg har vært på besøk, men jeg forventer heller aldri å få servert noe.Man har da nok med barnet den første tiden om man har adoptert eller født vanlig. Jeg hadde sluttet med å lage mat til de som kommer og heller hatt kaffe på termosen og ei kjekspakke i skapet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Tviler IKKE på at en er sliten etter en fødsel, men tror likevel en nybakt adoptivmamma kan være vel så sliten. For det første har hun levd leeeeeeeenge i sto uvisshet om NÅR "fødselen" skulle skje, så har hun vært på en lang reise, fått et barn som IKKE sover på dagtid (slik at mamman kan slappe litt av) for det er jo ikke et spebarn men en sprell levende 2-åring som trenger et fang, trygghet og oppmerksomhet fra den nye mamman. Det er jo ikke en konkurranse i å være mest sliten. Poenget er jo at folk antagelig ikke tenker over det, når barnet er så stort som ca 2 år. Dessuten er det ut fra svarene i tråden, ikke lenger vanlig at folk har med barselmat når de kommer for å se på barnet. Hvis jeg var deg ville jeg øvd meg på å senke skuldrene og tenke: "De får ta det som det er." Det kommer du til å få bruk for når barnet blir større også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Ut fra det jeg leser her så synes jeg jammen vi bør endre litt på vanene vår. At vi faktisk begynner å ta med litt å bite i når vi kommer (+ gi beskjed om at vi tar med noe slik at de ikke bør tenke på det engang) Et fat med noen gode brødskiver/rundstykker er nok topp. Ikke bare kaker/kjeks. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Ut fra det jeg leser her så synes jeg jammen vi bør endre litt på vanene vår. At vi faktisk begynner å ta med litt å bite i når vi kommer (+ gi beskjed om at vi tar med noe slik at de ikke bør tenke på det engang) Et fat med noen gode brødskiver/rundstykker er nok topp. Ikke bare kaker/kjeks. Ja, det skal jeg jammen meg begynne med! *gode forsetter* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nybakt moder Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Ut fra det jeg leser her så synes jeg jammen vi bør endre litt på vanene vår. At vi faktisk begynner å ta med litt å bite i når vi kommer (+ gi beskjed om at vi tar med noe slik at de ikke bør tenke på det engang) Et fat med noen gode brødskiver/rundstykker er nok topp. Ikke bare kaker/kjeks. Ja, hurra, jeg enig!!!! Sist jeg gikk på slikt besøk tok jeg med mat og jeg gav beskjed om det på forhånd. For et prakteksemplar jeg er !!!! ;-P 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Jeg har ikke på noen måte servert noe de gangene jeg har fått barselsbesøk. Det er ikke akkurat førsteprioritet når man er nybakt forelder å servere mat til andre. Greit nok at de ikke tar med noe, men folk bør heller ikke forvente å få noe. Er du sikker på at de gjør det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Ja, hurra, jeg enig!!!! Sist jeg gikk på slikt besøk tok jeg med mat og jeg gav beskjed om det på forhånd. For et prakteksemplar jeg er !!!! ;-P Nydelig:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Ja, det skal jeg jammen meg begynne med! *gode forsetter* Veldig enklet å glede en nybakt mor på denne måten:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Ut fra det jeg leser her så synes jeg jammen vi bør endre litt på vanene vår. At vi faktisk begynner å ta med litt å bite i når vi kommer (+ gi beskjed om at vi tar med noe slik at de ikke bør tenke på det engang) Et fat med noen gode brødskiver/rundstykker er nok topp. Ikke bare kaker/kjeks. Tiltredes! :-) (men nå får vel neppe noen av mine venner flere barn, skjønt man skal aldri si aldri..*S*) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.